Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Luz na przedniej zębatce

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Luz na przedniej zębatce

Post » 24 czerwca 2010, 11:36

Czy luz poprzeczny przedniej zębatki to normalka ? Śruba jest dokręcona na maksa, ale dokręcona do trzpienia, nie do zębatki. Luz jest tak moze 1mm odchylenia. Nie jest tam potrzebna jakaś podkładka ? Proszę o odpowiedź bo rozerwało mi łańcuch i nie wiem czy taki minimalny luz nie jest może tego przyczyną ? W poprzednim moto, gsxr 750w zębatka była sztywna. Pytam bo czytałem że rzekomo niektóre modele mają luz a niektóre nie. To prawda ? Cbr sc28 powinna mieć taki luz ?

 
Posty: 21
Rejestracja: 01 czerwca 2010, 21:32
Lokalizacja: Kutno
Motocykl: 900rr
Rok produkcji: 1997

Post » 24 czerwca 2010, 14:04

Tego luzu nie powinno być, Miałem taki sam problem jak ty tylko w sc33 aż drgania z zębatki przechodziły mi na lewego seta, ale po zastosowaniu odpowiedniej podkładki problem zniknął, jeżdżę z tą podkładką do dziś i nic sie nie dzieje

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 24 czerwca 2010, 14:42

mialem podobny luz w swojej 929 i w aso hondy powiedzieli że tak ma być

Awatar użytkownika
 
Posty: 15
Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 17:17
Lokalizacja: Zawiercie
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 czerwca 2010, 14:43

Ten luz jest całkiem prawidłowy bo jest to pływająca zębatka zdawcza i konstruktor celowo go zastosował. Luz ten powoduje że zębatka się lepiej układa w stosunku do łańcucha co powoduje jej mniejsze zużycie. W mojej 929 i w poprzednich hondach jakie miałem też był taki luz i nie powodował on żadnych drgań.

Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Rejestracja: 22 września 2009, 18:05
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Rok produkcji: 2006

Post » 24 czerwca 2010, 17:24

FireBladeSC44, Dokładnie tak!Nawet oryginalna zębatka z sc33 ma wokół miejsca przykręcania śruby gumowy sztywny kołnierz.
Byle do Wiosny :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 24 czerwca 2010, 17:37

Też mam minimalny luz i tak ma być jak kolega
FireBladeSC44
wyżej opisał!

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 24 czerwca 2010, 17:48

Ja rowniez mialem taki minimalny luz w sc33 jak zmienialem naped ale skrecilem i moto mialo drgania cholerne poza tym zebatka zbierala lancuch od wewnetrznej strony rolki na lancuchu. Dolozylem podkladeczke i nie ma drgan i lancuch zbiera po srodku. Takze co powiat to obyczaj.

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Post » 24 czerwca 2010, 23:26

Hehe, no to się dowiedziałem :D To w takim razie może zrobię mały kompromis i założę taką podkładeczkę, która zniweluje ten luz, ale nie do końca, zębatka będzie po prostu ciężej chodziła, ale w razie potrzeby podda się. Wcześniej drgań nie miałem to i teraz nie powinienem mieć. Pozdrawiam :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 24 czerwca 2010, 23:49

Też kiedyś pytałem o to w ASO i potwierdzili, że tak ma być!! Dwóch kumpli w sc50 mają tak samo , więc jak dla mnie sprawa jest jasna!!

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 czerwca 2010, 23:57

luz ma byc
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Post » 25 czerwca 2010, 13:27

Dobra najważniejsze że wiem że ta zębatka nie była przyczyną rozerwania łańcucha. Mam łańcuch did 50 vm. Coś go wręcz rozcięło. Fakt że był dość mocno naciągnięty. Może to było przyczyną ?

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 25 czerwca 2010, 13:51

No na ciasno nie rob zostaw troszke tego luzu ale jak Ci sie giba to mala podkladka nic nie zrobi, zreszta jak bedzie gorzej to ja poprostu sciagniesz bo roboty jakos duze z tym nie ma.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości