Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Mokra laga.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 102
Rejestracja: 16 września 2012, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl:

Mokra laga.

Post » 20 września 2012, 11:52

Witam, ostatnio zauważyłem w swoim nowym ( pierwszym) nabytku mokrą prawą lage.
Nie wiem czy była taka już podczas zakupu ponieważ nie sprawdziłem tego.
Wiem, że można samemu to zrobić, ale chciałbym się dowiedzieć gdzie w okolicach sosnowca to zrobiłby mi ktoś i ile może to kosztować z częsciami i olejem.

aha. i jeszcze jedno. Przy wymianie simeringów trzeba robić obie lagi czy tylko cieknącą ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Re: Mokra laga.

Post » 20 września 2012, 12:16

Mogę Ci podać przykładową cenę olej motul i uszczelniaczy ari to koszt 85zł (na 2 lagi) ,bo uszczelniacza 1szt nie kupisz a olej owszem są 0,5l castrole elf, wychodzi z uszczelniaczami ari ok 60zł ,są też oczywiście tańsze uszczelniacze jak i jeszcze droższe. Robocizna ok 50zł laga.Warto zrobić za jednym razem 2 lagi bo znając życie zrobisz 1 a druga zacznie ciec a po drugie będziesz miał stary olej w 1 ladze a w 2 świeży więc też inaczej będzie tłumić.

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 20 września 2012, 13:02

200zl obie lagi z materialem i robocizna. 50km masz do mnie

Awatar użytkownika
 
Posty: 210
Rejestracja: 23 maja 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 20 września 2012, 19:50

jeden uszczelniacz też zakupi bez problemu

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 07 listopada 2012, 19:25

jak co to mam jeden uszczelniacz do sc28 nowy

 
Posty: 7
Rejestracja: 05 listopada 2012, 21:02
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Post » 07 listopada 2012, 21:28

Warto sprawdzić, czy laga jest prosta i czy nie ma śladu po prostowaniu. Spotkałem się z przypadkami jak laga po prostowaniu miała niewielką nierówność, wtedy nie ma sensu robić uszczelniaczy bo problem zaraz wraca.

Pozdrawiam

 
Posty: 102
Rejestracja: 16 września 2012, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl:

Post » 07 grudnia 2012, 19:03

Wlałem te zalecane 550 ml oleju 10W, ale chciałbym jeszcze sprawdzic suwmiarką poziom oleju od górnej krawędzi lagi.
I moje pytanie:
Z lagi ma być wyjęta cała sztyca? i laga ma byc wcisnieta w golen ? czy laga ma byc wyciagnieta na maxa do gory i wtedy olej ma byc na wysokosci 110mm od gory lagi ?

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 07 grudnia 2012, 22:57

Laga ma być wcisnięta do dołu a w środku ma być damper ze sprężyną, i zanim sprawdzisz to musisz popracować kilka razy damperem i lagą żeby olej wszędzie doszedł i powietrze wyszło, a najlepiej jak na 5 minut po tym odłożysz lagę w pionie żeby pęcherzyki spokojnie uleciały z oleju bo to nie woda gazowana i jak potem spradzisz to masz na 100% dokładny stan oleju.

 
Posty: 102
Rejestracja: 16 września 2012, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl:

Post » 07 grudnia 2012, 23:49

damper ? tzn ?

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 08 grudnia 2012, 20:04

Najłatwiej mówiąc poprostu wszystko to co jest w środku amortyzatora.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 08 grudnia 2012, 22:12

streetfighter dobrze gadasz, tylko jedno ale..... bez sprzezyny mierzymy poziom oleju.

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 09 grudnia 2012, 03:15

Faktycznie bez sprężyny, nie wiem co mi sie wczoraj uroiło w głowie, tak to jest jak człowiek przemęczony na szybko jeszcze pisze na forum, myślałem o czym innym a pisałem o innym, sorry za wprowadzenie w błąd, dobrze że ktoś czuwa.


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości