JakPodglosnisz pisze:Nie wiem czy ten czarny kable to masa, ale po podłączeniu go do masy załącza się wentylator. Wydaje mi się, że tak być nie powinno. W serwisówce zobaczyłem sobie mniej wiecej jak to ma być i jutro po pracy się za to zabiore.
Czujnik temp. silnika, który jest przy termostacie może być zepsuty? Z jego konstrukcji wnioskuje, że mechanicznie nie ma się raczej co w nim uszkodzić. Sprawdzę dokładnie jeszcze jego przewody. Domyślam się, że działa on na zasadzie rezystancji, np. im wyższa rezystancja tym niższa temp. bądź odwrotnie. Czy po podłączeniu miernika powinienem uzyskać jakiś wynik? Jak tak, to czy ktoś zna jakieś przedziały, w których w/w czujnik pracuje?
Pozdrawiam, JakPodglosnisz
Czujniki temperatury zmieniały sie wraz z rocznikami fajery, na pewno w 98 i 99 jest on inny niz 92-94 , jak jest w 95-97 juz nie wnikałem - ale chyba jest on taki sam jak w 92-94. Wiec moze masz po prostu czujnik nie od tego "licznika" ? - np od starszej wersji ze wskazówką, a licznik juz z wyswietlaczem, lub tez odwrotnie.
Tak jak sugerujesz, czujnik temp przy termostatcie działa na zasadzie zmiany rezystancji w funkcji temperatury - niestety nie podam Ci konkretnych wartosci, bo akurat nie mam po reka serwisowki - ale jest w niej wszystko opisane, wiec bez problemu powinienies znalesc w niej te wartosci i sprawdzisz jego działanie.