It is currently 19 November 2025, 01:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana oleju co i jak ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 297
Joined: 16 August 2010, 23:20
Location: Kluczbork
Points: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Year production: 2004

Wymiana oleju co i jak ?

Post » 21 December 2011, 17:02

Witam,chce sam wymienic w Fajerku olej mowa o 1000 rr 04rok ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac,tym bardziej ze mechanik nastraszyl mnie ze sa rózne filtry oleju,ze trzeba odpowietrzac uklad itd.

Tu na forum na pewno ktos to juz robił wiec moze mi ktos to opisac krok po kroku co i jak zrobic zeby bylo wszysko ok? :)
Dzieki i Pozdrawiam
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Re: Wymiana oleju co i jak ?

Post » 21 December 2011, 17:14

ZłotyFireBlade wrote:Witam,chce sam wymienic w Fajerku olej mowa o 1000 rr 04rok ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac,tym bardziej ze mechanik nastraszyl mnie ze sa rózne filtry oleju,ze trzeba odpowietrzac uklad itd.

Tu na forum na pewno ktos to juz robił wiec moze mi ktos to opisac krok po kroku co i jak zrobic zeby bylo wszysko ok? :)
Dzieki i Pozdrawiam


Masakra,to Cie nastraszył,w 929 koszt wymiany ok 15zł .Filtr oleju masz do wyboru hf204 kn204 lub miw.olej 5100/castrol 10w40 itp 4l wystarczy w zupełności.
Normalnie odkręcasz śrubkę oleju na dole w misce zlewasz olej (uprzednio zagrzany piec),filtr oleju można nawet zdemontować bez demontażu pługu,zależy jaki masz klucz do filtra.Nowy ma już nasmarowaną uszczelkę ,przeczyść chłodnicę oleju z resztek oleju zanim nowy wkręcisz rękoma na maxa.Zakręć śrubkę spustu oleju i wlej pod max oleju.Jak odpalisz moto poziom powinien być na środku oczka.Możesz też jak już nic kapać nie będzie wlać 50-100ml świeżego oleju do pieca aby resztkę syfu zleciało.I to tyle z trudnej wymiany oleju. ;)

Ps; źle spojrzałem ale 1000rr ma ten sam filtr co 929 z tym że olej możesz wlać 100% synt jak masz mały przebieg,resztę robisz tak samo.
Last edited by Martin.B.M. on 21 December 2011, 17:20, edited 1 time in total.

 
Posts: 433
Joined: 10 December 2008, 21:53
Location: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Year production: 2009

Post » 21 December 2011, 17:17

tak jak napisal Martin :)
Dasz rade tez mam dwie lewe rece w tych sprawach ale to naprawde jest proste :)

 
Posts: 297
Joined: 16 August 2010, 23:20
Location: Kluczbork
Points: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Year production: 2004

Post » 21 December 2011, 17:34

Rozumiem :) motorek mam rozebrany wiec dojście jest bez problemu :) nie wiem czy nie sfotografować wszystkiego po kolei dla innych userów? co o tym sadzicie? :)
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 21 December 2011, 17:52

ZłotyFireBlade wrote:Rozumiem :) motorek mam rozebrany wiec dojście jest bez problemu :) nie wiem czy nie sfotografować wszystkiego po kolei dla innych userów? co o tym sadzicie? :)


Haha możesz ale większość forumowiczów jak już kolega wyżej napisał ,to umie ;p .A jak masz już rozebrany moto to wymiana oleju serio banalna.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 21 December 2011, 18:10

ZłotyFireBlade, he he zmien mechanika stary :D ale sie usmialem. Rozumiem ze Ty nie wiesz bo nie musisz wiedziec tyle rzeczy co i jak kazdy sie uczy ale mechanik takie bajki Ci wciska rotfl2:
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 21 December 2011, 21:35

Złoty - najlepiej to nie odwiedzaj więcej tego "mechanika" , ewentualnie zapytaj go co pali :D
"Odpowietrzać układ smarowania" w bladym ... niezły bajkopisarz!
Martin B.M wszystko fajnie opisał , możesz jeszcze dodatkowo przesmarować uszczelkę gumową nowego filtra olejem przed wkręceniem go.

Tak poza tym powinieneś się pochwalić , którą sztukę kupiłeś ? Bo trochę ich wrzucałeś na forum podczas poszukiwań.

 
Posts: 433
Joined: 10 December 2008, 21:53
Location: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Year production: 2009

Post » 21 December 2011, 23:05

wlasnie czekamy na foty :)

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 21 December 2011, 23:58

banalna sprawa, mnie by było nawet wstyd się o takie rzeczy pytać;) - wolałbym swoją niewiedze uzupełnić studiując serwisówkę. Ale i tak nie wszystko ci poradzili tutaj w tej sprawie. Od siebie dodam:
-w sc57 nie da się wymienić oleju bez ściągania pługu
-stary filtr można odkręcić zwykłą żabą do rur hydraulicznych, pognieciesz trochę ale i tak filtr jest do wyrzucenia
- uszczelkę nowego filtra przesmarować nowym olejem a do filtra przed wkręceniem wlać trochę oleju. Jest to lepsze rozwiązanie niż czekać aż wciągnie przy rozruchu.
-jak pierwszy raz to robisz to po odpaleniu silnika spanikujesz ze coś się jara - to olej na kolektorach które uwalisz ściągając filtr.
- nowy filtr wystarczy wkręcić dość konkretnie ręką, nie trzeba mieć klucza do filtrów.

 
Posts: 297
Joined: 16 August 2010, 23:20
Location: Kluczbork
Points: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Year production: 2004

Post » 22 December 2011, 11:32

Własnie nie wierzylem w to dlatego zapytalem was tutaj ot tyle,wymienialem olej w róznych moto ale nie w fajerze dlatego zapytałem on mi podkrecał ze jacys kolesie kupili r6 sami olej wymieniali olej i sie zatarla bo nie odpowietrzyli czy cos dlatego z ciekawosci zapytalem was i zeby sie upewnic :) KTO PYTA NIE BŁADZI :)
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 22 December 2011, 12:43

może źle usłyszałeś. Przy nieumiejętnym wymianie płynu chłodniczego, może dojść do zapowietrzenia układu a jazda na takim powoduje przegrzanie silnika i jest ryzyko zatarcia. Pewnie o to chodziło.

 
Posts: 297
Joined: 16 August 2010, 23:20
Location: Kluczbork
Points: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Year production: 2004

Post » 23 December 2011, 03:18

Zadałem laickie pytanie ale takiego debila ze mnie nie musisz robic... jakbym nie byl pewien do konca to bym nie pisal tego....
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests