Dzisiaj jest 13 maja 2024, 05:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

nie wiem jaki byl zalany olej .

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 20 maja 2008, 23:24
Lokalizacja: Leżajsk/Wiedeń
Pochwały: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Rok produkcji: 2012
Samochód: A5

Post » 16 czerwca 2011, 06:41

full jest rzadszy, i zalanie syntetyka do silnika w którym był np. mineralny spowoduje wycieki. tyle wiem na przykładzie aut. ale macie racje, nie ma co ryzykować pół-syntetyk niech zostanie i spokój.

Awatar użytkownika
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Rok produkcji: 0

Post » 16 czerwca 2011, 08:01

[quote="Tomcbr600"]jeżeli był olej półsyntetyczny to nie można nastepnie zalewac silnik olejem syntetycznym. Pozdrawiam motomaniaków.[/quote

nic bardziej mylnego !
1. Oleje full syntetyczne, pół-syntetyczne i mineralne są ze soba w pełni mieszalne w każdych proporcjach
2. Oleje syntetyczne mają zdecydowanie najlepsze właściwości smarne, najlepiej zachowują się w wysokich temperaturach (mniej odparowują, tworzą mniej osadów, smarują już w niskich temp) .
3. Jedynym przeciwwskazaniem stosowania olejów syntetycznych jest :
- wysoka cena tych olejów
- zły stan techniczny silnika (duże zużycie, branie oleju itp)

Nie powielajmy bajek z czasów gdy na drogach królowały syrenki i trabanty.
takie pytania wracają co roku i pełno jest dyskusji na podobne tematy.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 16 czerwca 2011, 09:12

jony pisze:full jest rzadszy, i zalanie syntetyka do silnika w którym był np. mineralny spowoduje wycieki. tyle wiem na przykładzie aut. ale macie racje, nie ma co ryzykować pół-syntetyk niech zostanie i spokój.


skąd wy bierzecie takie wiadomości??
olej musi po prostu odpowiadać specyfikacji podanej przez producenta, nie ma znaczenia na jakiej bazie został wyprodukowany.

oleje mineralne są stosowane podczas docierania silników więc zawsze pierwszy olej który jest lany do silnika to olej mineralny a to z tego powodu że ma trwalszy film.

ps. oleje syntetyczne szybciej odparowują niż mineralne.

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 20 maja 2008, 23:24
Lokalizacja: Leżajsk/Wiedeń
Pochwały: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Rok produkcji: 2012
Samochód: A5

Post » 16 czerwca 2011, 18:41

motobandyta, jeśli chodzi o stare silniki to moze i były zalewane przy dotarciu mineralnymi olejami, (miałem w domu seicento 98 i od nowości full synt. schella był) natomiast nowe konstrukcje są fabrycznie "dotarte" tzn. spasowane idealnie ciasno przez co od nowości leje sie fulla. W starym silniku, w którym był mineralny olej, po zalaniu fulem, olej wyciekł by z każdej możliwej szczelinki, bo jest rzadszy.
pozdrowienia.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 16 czerwca 2011, 20:35

Obrazek

poczytaj service manual... zanim coś palniesz

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 20 maja 2008, 23:24
Lokalizacja: Leżajsk/Wiedeń
Pochwały: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Rok produkcji: 2012
Samochód: A5

Post » 16 czerwca 2011, 23:00

hehe fota konkretna:)
to opinia mechanika samochodowego podkreślam. zabieram sie za zmiane oleju w bladym i mowisz ze jak wleje dobry full to nie zrobie krzywdy maszynce? wiesz jak jest z nowymi nabytkami... człowiek pieści dba i szanuje i każda ryska wk....wia:)
cheers!

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 16 czerwca 2011, 23:23

jony bardzo mnie zastanawia dlaczego ktos lal pol syntetyka do moto z przebiegiem 21 tys. Co do reszty tematu nie bede sie wypowiadal wystarczy ze motobandyta odpowiednio skwitowal niektore glupoty jakie tu byly wypisywane :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 17 czerwca 2011, 09:54

Co do olei to jeszcze dorzuce od siebie. :jupi: Kolega wyżej pisał, że w takich silnikach nie wlewa się oleju mineralnego do docierania, bo niby wszystko jest idealnie spasowane. Kolega kupił nową cbr 600 rr, w której był właśnie specjalnie zalany mineral i miał wrócić do serwisu po 1000km bez zbędnego pałowania w tym okresie na wymiane i zalanie full syntetykiem. :one:

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2011, 14:21

Jony, wydaje mi się że producent motocykla (lub też samochodu) uszczelnił silnik uszczelkami i ewentualnie silikonem a nie olejem lub też nagarem z oleju... Nie wiem kto wymyśla takie głupoty... Nawet jak byś do malucha wlał syntetyk to najwyżej by miał trochę większe zużycie i być może coś by się zatarło jak by nagar się rozpuścił ale żadne wycieki...
A do moto wlany był półsyntetyk bo w manualu jest napisane 10W40 choć są też chyba fullsyntetyki 10W40.

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 17 czerwca 2011, 23:54

Jasne, że są full syntetyki 10w40. ;)

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 18 czerwca 2011, 00:56

ja wkoncu zalalem 10w40 full syntetic motul 300v

czytalem szereg artykulow i to nie prawda ze z polsyntetyka nie mozna przejsc na pelen.
Z mineralnego na pelen syntetyk to problem bo czasem silnik jest brudny.
Mojemu ojcu zaklily sie kanaly w silniku po takiej zminie

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 20 maja 2008, 23:24
Lokalizacja: Leżajsk/Wiedeń
Pochwały: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Rok produkcji: 2012
Samochód: A5

Post » 20 czerwca 2011, 07:21

Byłem u kumpla w serwisie moto, polecił własnie motul 300V, ok=200zł za 4l. Także bede zalewać tym samym co ble2u.
pzdr.

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości