It is currently 19 November 2025, 03:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

przekłamanie licznika

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 216
Joined: 11 January 2009, 14:56
Location: Nysa
Points: 1
Motocykl: Honda CBR1000RR SC77
Year production: 2018
Samochód: Honda Accord 2013

przekłamanie licznika

Post » 03 May 2011, 10:18

czy zmieniając tylną ponę w sc57 190/50 na 190/55 bedzie przekłamanie licznika ???
SEZON JUŻ TRWA !!!!

User avatar
 
Posts: 106
Joined: 06 July 2009, 22:52
Location: Ciechanów
Motocykl: CBR 954
Year production: 2002

Post » 03 May 2011, 10:37

Zmieni się ogólna średnica koła (wyższy profil opony) więc będzie to miało odbicie w prędkości rzeczywistej wynikającej z tych samych obrotów zębatek.
CBR F3 -> CBR F4i -> CBR 954rr

 
Posts: 78
Joined: 22 April 2010, 01:23
Location: Kraków
Points: 3
Motocykl: 1000RR
Year production: 2005

Post » 03 May 2011, 11:25

Pewnie się zmieni ale to raczej nie wiele może jakieś 5km/h na plus nawet nie wiem czy tyle, ja też kupiłem 190/55 ale jeszcze nie założyłem wszystko przez te święta i ten długi weekend ale zaraz po zakończeniu weekendu jadę je założyć.

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Post » 03 May 2011, 17:35

a jak na kole jedziesz to licznik pokazuje 0 km/h ?
Jesli pokazuje 0 to znaczy ze czujnik jest zainstalowany na przednim kole.

Jesli nie to trzeba sprawdzic gdzie jest czujnik i w jaki sposob robi pomiar.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 03 May 2011, 18:06

Czujnik jest w skrzyni, wiec na kole pokazuje normalnie. Zazwyczaj liczniki zawyżaja od kilku do 10 procent. Zmiana profilu opony na wyższy spowoduje że wyświetlana prędkość będzie bardziej zbliżona do rzeczywistej, bo moto będzie leciało szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 03 May 2011, 18:27

Wszystkim polecam w SC57 zmianę na profil 55, dopiero wtedy zaczyna latać po winklach. przekłamanie jest około 10km przy większych prędkościach. Duży minus to spadek dynamiki. do tej opony warto zmienić zębatki na 15/41 :one:

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 03 May 2011, 19:12

przekłamanie na prędkościomierzu jest znikome, nie przejmowałbym się nim. Z kolei ostatnio miałem możliwość porównania dwóch 1000rr na dłuższym dystansie i do baku laliśmy identyczną ilość paliwa ale przebieg przejechany na baku różnił się o ok 10km. Więcej miał nawinięte km fajer z oponą 190/50 a mniej 190/55.

Ale koledzy dobrze mówią. Mając wyższy profil zbliżamy się wartością licznikową prędkości do rzeczywistej.

 
Posts: 40
Joined: 01 January 2011, 19:07
Location: Ząbkowice Śląskie
Motocykl: ZX9R, CBRsc57A, CB1000R,GSXRL02.CBRsc59
Year production: 2008

Post » 03 May 2011, 22:11

Zgadzam sie z tym.Zwieksza sie obwód koła i to da maly spadek narowistości i wyzszą km/h,malo ale jednak.

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Post » 03 May 2011, 22:37

toper-utl wrote:Czujnik jest w skrzyni, wiec na kole pokazuje normalnie. Zazwyczaj liczniki zawyżaja od kilku do 10 procent. Zmiana profilu opony na wyższy spowoduje że wyświetlana prędkość będzie bardziej zbliżona do rzeczywistej, bo moto będzie leciało szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.



ja mialem 190/55 jak kupilem mojego sc57b , ale z opony po 100km wyszla szmata :D
Motocykl slabiej przyspieszal .
Mam taki fragment wolnej drogi i tam robie starty od 0 do "znaku"
Na 190/55 mialem do "znaku" 3 bieg czerwone pole i 220 km/h
Na 190/50 mialem do "znaku" 4 bieg 240 km/h

Faktycznie motocykle lepiej sie "sklada" przy 190/55 . Jadac 30-40km/h zachowywal sie jak rower. Rownie dobrze mozna przy 190/50 mozna troche popusci z przodu powietrza a z tylu podpompowac (robilem tak w R6) . Przez takie zakladanie wiekszej opony motocykl ma unisiony tyl i wtedy zmniejsza sie kat pochylenia widelca. Zmieniamy troche geometrie.
Przy mniejszym kacie pochylenia widelca motocykl na prostej bardziej "myszkuje" za to w zakretach latwiej zmienia kierunki.
pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 04 May 2011, 08:13

Jak ktoś koryguje geometrię ciśnieniem w oponach, to nie dziwne, że po prostej nie chce jechać :ooo:

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Post » 04 May 2011, 10:30

blazej33 wrote:Jak ktoś koryguje geometrię ciśnieniem w oponach, to nie dziwne, że po prostej nie chce jechać :ooo:


co Ty za bzdury klepiesz . Na tor upuszcza sie troche powietrza . Pozatym jak w R6 masz zle dobrane cisnienie w tylnej opionie to motocykl lapie czesto shimy na wyjsciu z zakretu.
Dobrze dobrane cisnienie to podstawa . pozatym nalezy sprawdzac cisnienie na rozgrzanych opanach.

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 04 May 2011, 11:45

Ok, ja na torze latam na 1.7/1.7 bo mam dzięki temu większą powierzchnię styku w złożeniu na mocno rozgrzanej oponie. A ty dalej koryguj ciśnieniem w oponach geometrię :mrgreen:
Pozdr.

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest