It is currently 19 November 2025, 02:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Opona 190/50 a 190/55 jaka różnica w jeździe

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 216
Joined: 11 January 2009, 14:56
Location: Nysa
Points: 1
Motocykl: Honda CBR1000RR SC77
Year production: 2018
Samochód: Honda Accord 2013

Opona 190/50 a 190/55 jaka różnica w jeździe

Post » 20 February 2011, 20:30

jak w temacie
SEZON JUŻ TRWA !!!!

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 20 February 2011, 20:39

190/55 lepiej wchodzi sie w zakrety niz na 190/50 takie jest moje odczucie :)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 59
Joined: 01 March 2009, 19:52
Location: nowa sól
Motocykl: GSXR 1000 K7
Year production: 0

Post » 20 February 2011, 23:27

Witam..
Bylo troszke odnosnie tego tematu wiec jak poszperasz na forum to na pewno znajdziesz..
Znaczna wiekszosc ktora jezdzila na 50 i przesiadla sie na 55 wypowie sie ze naprawde lepiej sie na nich lata na winklach..ja potwierdzam opinie..motocykl sam sklada sie w zakret, warto samemu przetestowac..ja latalem naprawde na roznych oponkach ale szczegolnie przypadlu mi Pirelli Diablo SuperCorsa w mieszance SC2..

Ok, a teraz obiektywnie rzecz biorac..opony o wyskosci 55 sa typowo torowe, jezeli uprzesz sie latac nimi na ulicy to maks 2000 km i masz do wymiany dlatego ze mieszanka gumy jest miekka..Dobrze sie klei ale schodzi w oczach..do tego jesli dochodzi deszcz to wogole masakra, kazdyzakret prosty..ale jezeli chcesz polatacna ostro,czasem jakistor, nauka jazdy na winklach to mysle ze warto wziasc nawet dwa komplety zeby miec punkt odniesienia..ja w dluzsze trasy czyli wyloty tygodniowe Michelin PilotPower, kazdy inny wypadek jak wyzej..

Pozdrawiam

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 21 February 2011, 21:43

to i tak wszystko teoretyzowanie na zasadzie ktoś tak powiedział to teraz też już wiem że faktycznie tak jest. Tak naprawdę większość motocyklistów nie poczułaby różnicy

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 22 February 2011, 02:35

To chyba należę do mniejszości...bo czuję dużą różnicę oczywiście na plus profilu 55 a co do szczegółów to już był temat (też szerzej się wypowiedziałem) - poszukaj!

User avatar
 
Posts: 83
Joined: 04 May 2010, 22:40
Location: Lublin
Motocykl: 954rr -> ZX10R
Year production: 2008

Post » 22 February 2011, 11:38

Skorzystanie z wyszukiwarki nie boli :!:

 
Posts: 6
Joined: 28 February 2010, 01:01
Location: Chełm
Motocykl: zx-10r D7F
Year production: 0

Post » 22 February 2011, 22:07

arcy_mg wrote:Witam..


Ok, a teraz obiektywnie rzecz biorac..opony o wyskosci 55 sa typowo torowe, jezeli uprzesz sie latac nimi na ulicy to maks 2000 km i masz do wymiany dlatego ze mieszanka gumy jest miekka..

Pozdrawiam


kolego nie wstyd ci takich herezji rozpowiadać :ooo: przecież niektóre modele motocykli fabrycznie zostały obute w profil 55, po to aby zyskały na poręczności w zakrętach np zx-10r, a to nie znaczy, że są typowo torowe, aktualnie mam założone Metzeler M5 w tym właśnie profilu , przejechane ok 4,5tkm i jescze ze 3 tkm przelatają :P

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 22 February 2011, 22:31

Ja mam d211 200/55/17 mieszanka M więc parę kilo do zrobienia. Poręczność i stabilność w jednym. Na 1.9 bara sztywna jak przy 2.2 w Michale Power :one:

User avatar
 
Posts: 194
Joined: 28 February 2010, 12:38
Location: Warszawa
Motocykl: 954fb
Year production: 2003

Post » 23 February 2011, 13:08

czyli ogolnie panowie polecacie 55? :) w tym roku chce pare razy wyskoczyc na tor,plus winkle uliczne plus zwykla jazda na wycieczke :mrgreen: i tez pewnie bede musial cos zamontowac na tyl wiec chyba przetestuje te 55 :one:

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 23 February 2011, 15:23

taa fireblady mają seryjnie montowane 190/50 czyli sugerujecie że honda się pomyliła i motor nie skręca tak jak powinien? wątpię. Różnicę może poczuć ktoś kto przerzuca motor na torze od łokcia do łokcia a nie ktoś kto na ulicznych winklach lubi polatać, opanujcie się z tymi bajkami. Zakładaj to co akurat masz okazje kupić, 55 lub 50

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 23 February 2011, 19:17

diobol - a czy miałeś założoną kiedyś jakąś rozsądną (czyt. z miękką mieszanką) oponę o profilu 55 ?
Miałeś? Nie poczułeś żadnej róznicy naprawdę?
Większość osób - zarówno ja jak i moi znajomi i duża grupa z forum (min.Tytus) zauważyła szybko plusy profilu 55.
Po to jest forum żeby wyrażać swoje opinie a jak wolisz sypać swoje teorie i krytykować innych za obiektywne wyrażanie swoich spostrzeżeń to może odpuść sobie czasem posta.
Albo może przynajmniej napisz co Ty zauważyłeś zamiast kogoś krytykować...

PS - no i fakt , że coraz częściej w serii zakładano 55 im nowsze moto coś też świadczy.

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 23 February 2011, 21:04

Pomiędzy profilem 50 a 55 różnica w składaniu nawet w uliczne winkle jest bardzo duża. Przy wypadzie na tor dochodzi również temat większej powierzchni styku na krawędzi opony a to już kolosalna różnica. 190/50 to płaski placek do jazdy na wprost ;) . Jak ktoś nie czuje różnicy to niech dalej bierze winkle na kwadratowo i ogień na prostej :one: :mrgreen:

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests