It is currently 19 November 2025, 04:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Naciąg Łańcucha

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Naciąg Łańcucha

Post » 02 August 2009, 11:27

WItam,
jakiś czas temu zauważyłem, że napięcię łańcucha zmienia się ( i to dość znacznie) w zależności od teg, czy silnik jest gorący, czy zimny. W efekcie, łańcuch wyregolowany "na zimno" po rozgrzaniu silnika jest mocniej napięty (ok 1,5 cm odchyłki góra-dół) podczas gdy "na zimno" odhcyłka wynosi ok. 3 cm.
Jakieś sygestie, czy to normalne i jak powinno się regulować napięcie aby w trakcie eksploatacji nie zniszczyć łożysk na zębatce zdawczej przez zbyt silnie napięty łąńcuch ?

Sprawdziłem, nie jest to wada łańcucha - jest równo napięty na całej długości.

Jacek
Last edited by JacekJ on 02 August 2009, 20:24, edited 1 time in total.

 
Posts: 83
Joined: 03 May 2009, 23:33
Location: ireland
Motocykl: blade rr7, erlan -bez komentarza
Year production: 2006

Post » 02 August 2009, 15:56

postaw moto na stojaku i krecac tylnym kolem, sprawdz czy ta roznica naciagu jest na calej dlugosci lancucha - moze to tylko wada lancucha ( czesto sie zdaza ze lancuch jest nierowno rozciagniety i w jednym miejscu jest ciasniejszy- ale zeby na *goraco* sie luz zmienial to nigdy nie slyszalem) -mick998-

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 03 August 2009, 14:33

Witam!!
Też mnie to ciekawi .... jak właściwie naciągać ten łańcuch ... Prawd jest wiele ... ja u siebie zauważyłem że co podciągnę to się i tak luzuje do pewnego poziomu i tak zostaje więc zostawiłem to w spokoju i jest GIT .. jakieś 2 czy 2,5 cm pomiędzy górnym a dolnym położeniem ....
A co do tematu .. to je nie zauważyłem różnicy miedzy gorącym a zimnym napędem ;-) ..

User avatar
 
Posts: 815
Joined: 03 September 2007, 01:21
Location: Gorzów Wl
Points: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Year production: 2001

Post » 03 August 2009, 20:51

no faktycznie ciekawe... u siebie nie spotkalem sie z czyms takim

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 07 August 2009, 19:58

Mam to samo co A.S

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 07 August 2009, 22:19

pany jak to jest z tym naciagiem wydawalo mi sie to banalne az do teraz, zmienilem naped na dida zloty u czikasa, no i jak dojechalem do domu łancuch sie troche ulozyl itp dla mnie troche wisiał wiec go podciagnalem troche, tak jak na wczesniejszym lanuchu albo tak jak zawsze podciagany jest łancuch w moto, no i jak jade czuje wibracje na stopkach taki masaż ze za mocno niby naciagniety? jesli popuszcze łancuch to wizualnie on wisi jak siade tez ma sporo luzu ale nie czuje zadnych wibracji, dodam ze wibracje tez mocno wyczuwalne sa jak jade i wczisne sprzeglo, pytanie lepiej zeby łancuch wisiał luzno czy miec jakies tam wibracje na stopkach? jesli jest luzno to dolny łancuch mozna go podciagnac az do wachacza tu gdzie sie sprawdza naciag, jak to jest u was?
sisi to jest gość

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 07 August 2009, 23:03

Nie wiem jak Ty, ale ja w takiej sytuacji popuściłbym łańcuch, gdyż za mocno napięty szybciej się zużywa, a te wibracje też nie są czymś co można uznać za pożądane :)

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 08 August 2009, 19:14

Witam!!
O wibracjach już było .... pisał "Madmax" o tym .. Chciało mu CENZURA...nogi razem ze stopkami .. na początku myślał że to wibracje z Yoshimury tak dają po szkielecie moto .. ale po wymianie napędu wszytko ustało .... Jechałem kiedyś na GSXR z napędem na wykończeniu i to jest na dłuższą metę nie do zniesienia ... współczuję :-( .. szczerze wątpię czy tak ma być że łańcuch ma wisieć .. ( na pewno poczujesz różnice przy wchodzeniu na koło jak jest tak luźny ) ... może coś jest z nim nie tak ?? wszytko teraz Chińskie i nowe nie znaczy super idealne ... Cziken wie co robi ale łańcuchów nie produkuje ;-)))

User avatar
 
Posts: 17
Joined: 13 October 2007, 14:30
Location: Tarnobrze
Motocykl: CBR 929
Year production: 2000

Post » 08 August 2009, 22:14

Podzielam odczucia golego19 tez wymieniałem napęd u czikena na did zvm2 i wibracje mam jak ... nie wiem czym to jest powodowane ale wcześniej tak nie było. Nie przejmuje się tym. Łańcuch próbowałem już na różne sposoby naciągać i chyba gdy jest luźny trochę lepiej jest, dodam jeszcze gdy naciąg jest jak książka nakazuje podczas jazdy wrażenia są jak by był udar w wiertarce włączony. :P to tyle z mojej strony. Ps Bałtów w tym roku kicha nie polecam, kto był to wie.

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 08 August 2009, 22:19

toc czekam na wypowiedz czikasa, kur@wa zawsze nie mialem z tym problemu a tu kopa, ja zakupilem jakis najmocniejszy dida zloty wyszlo mnie 700 plus wibracje na podnożkach, super
sisi to jest gość

User avatar
 
Posts: 17
Joined: 13 October 2007, 14:30
Location: Tarnobrze
Motocykl: CBR 929
Year production: 2000

Post » 08 August 2009, 22:26

530 zvm2

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 08 August 2009, 22:37

Ja do fajera z 96 roku kupiłem RK x-ring z zębatkami CHT Chiaravalli - szerszy niż fabryczny czyli zamiast 525 wrzuciłem 530 i był zaj***ty. Bardzo rzadko go naciągałem. Aż mnie dziwiło, że tak rzadko. Teraz muszę kupić do mojego nowego nabytku napęd i kupię ten sam zestaw, czyli RK + CHT

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests