It is currently 19 November 2025, 04:32

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

profil opony 190/55 a 190/50

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

profil opony 190/55 a 190/50

Post » 24 June 2009, 22:42

Czy ktoś zakładał do fajerów 190/55/17 ? Czemu każda honda ma profil 50 a yamaha i suzuki 55 ? Pytam bo mam fajną oponkę 190/55 i nie wiem czy ją zakładać a szkoda żeby nie. Ktoś jeździł już na 190/55/17 i może się wypowiedzieć? nie umiem tego zrozumieć jak to wpływa na warunki jezdne, komfort jazdy, łatwość pokonywania zakrętów itd.

User avatar
 
Posts: 244
Joined: 21 March 2008, 00:43
Location: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Year production: 2005

oki

Post » 24 June 2009, 22:52

190 szerokosc opony
55 wysokosc opony
17 cali rozmiar obreczy.
zaledwie 0.5cm wyzsza oponka. a co konfortu i stylu jazdy to nic nie powiem bo zawsze zakladalem oponki z tymi samymi rozmiarami
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 24 June 2009, 22:54

Ta 50 bedzie po prostu nizsza, czyli powinno to wplynac na trakcje motocykla, raczej na -. Bo bedzie stylala sie z jezdnia wieksza powierzchnia, co wbrew pozorom nie pomaga w pokonywaniu zakretow.
Last edited by Piotrek on 24 June 2009, 23:00, edited 1 time in total.

 
Posts: 8
Joined: 04 May 2008, 13:58
Location: Świętochł
Motocykl: SC57
Year production: 0

Post » 24 June 2009, 22:55

profil 55 jest przeznaczony do popon "torowych" aby przy pokonywniu zakretów zapewnic jak najwieksza przyczepnosc (wieksze przyleganie do asfaltu) Ja u siebie załozyłem pirelli diablo supercorsa 190/55 i jest swietnie z przyczepnoscia ale znika w oczach ale cos za cos

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 24 June 2009, 22:56

chetnie odkupie od ciebie opone napisz na priv co i jak
sisi to jest gość

User avatar
 
Posts: 244
Joined: 21 March 2008, 00:43
Location: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Year production: 2005

oki

Post » 24 June 2009, 22:56

WINKLE ;)
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 24 June 2009, 23:10

czyli to oznacza że niewiele się różni poza szybszym zużyciem środka na wskutek jazdy na pwrost i lepszym trzymaniem w zakrętach?

 
Posts: 45
Joined: 05 May 2009, 18:23
Location: Katowice
Points: 1
Motocykl: R1 Rn19
Year production: 2008

Post » 25 June 2009, 13:03

Znajomy w 954 jak zmienil na 55 z 50 to mowil ze calkiem inaczej wchodzi na gume na dwojce z gazu mial troszke gorzej niz na 50

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 25 June 2009, 14:18

opona 55 będzie wyższa od 50 o około 9,5 mm przy szerokości 190. a nie jak kolega nieświadomy tego co pisze o 5 mm. wysokość opony jest określana na podstawie jej szerokości mianowicie 50, 55 itd jest % szerokości opony może trochę nie jasno to opisałem ale w dany przypadku szerokości opon będą następujące:
190/50/17 ---> 190mm * 50% = 95 mm
190/55/17 ---> 190mm * 55% = 104,5 mm

czyli różnica dosyć spora, zmienia się kat nachylenia przedniego zawieszenia a co za tym idzie motocykl jest nadsterowny.

Pozdrawiam

 
Posts: 72
Joined: 29 February 2008, 16:20
Location: Świebodzi
Points: 3
Motocykl: CBR1000RR
Year production: 0

Post » 25 June 2009, 14:32

Dokładnie, wymiar 50 lub 55 jest to wymiar procentowy szerokości opony.

User avatar
 
Posts: 31
Joined: 27 April 2009, 09:16
Location: SBE / SO
Motocykl: SC57B
Year production: 7

Post » 25 June 2009, 16:58

ja zmienilem oponke wlasnie z 50 na 55 i nie powiem ze jakos szczegolnie roznice czuje. moze ciut inaczej na winklach sie zachowuje ale mnie to nie sprawia problemu.

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 25 June 2009, 17:59

po co tak bijecie piane? temat walkowany 1000 razy, najlepiej sprzedaj cale koło . Macie ludzie problemu no jak dzieci neo
sisi to jest gość


Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest