It is currently 19 November 2025, 03:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Hamulec tyl w 1000RR 07

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 128
Joined: 27 January 2009, 22:31
Location: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Year production: 7

Hamulec tyl w 1000RR 07

Post » 12 February 2009, 18:45

Witam
Mam takie pytanie do wlascicieli CBR 1000RR zwlaszcza z lat 06-07. Otoz w moim egzeplazu jest jakis slaby tylny hamulec. Wiem ze duzej skutecznosci na tyle spodziewac sie nie ma co ale u mnie nie prawie nie czuc zeby hamowal jak sie normalnie wciska dzwignie a jak stopniowo mocniej cisne to poprostu w pewnym momecie przy dosc duzej sile poprostu blokuje kolo. Efekt jest podobny do hamowania bez wspomagania w samochodach - topornie i ciezko.
Nie wiem czy w innych tez tak jest czy tylko u mnie.
Do tej pory w motorkach co mialem hamulec dzialal znacznie wydajniej.
Jak to wyglada u was??

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Post » 10 March 2009, 07:20

skoro nikt nie chce odpowiedzieć to może ja: miałem bardzo podobne wrażenia do Twoich po przesiadce z innego moto. Hamulec działa tempo, wydaje się że nie działa (!) a jak już zadziała to blokuje koło. Początkowo sądziłęm, że może coś jest zepsute, późniaj, że ten typ tak ma i już . W efekcie nauczyłem się hamować samym przodem i tak mi zostało.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 10 March 2009, 08:11

Hampel jes tak skonstruowany żeby kierowca (szczególnie mało doświadczony) nie leżał często w krzakach :mrgreen: Tylnym kołem hamuje silnik i zamiast męczyć hebel zrzucaj biegi. Gdy nauczysz się cisnąć ten tył z każdym razem i przyjdzie Ci dohamować w zakręcie to wtedy zobaczysz że działa...no ale z perspektywy lasu :wink: Tylny hamulec musi być ostry tylko w motocyklach cross-enduto 2T bo 4T też skutecznie hamuje silnikiem
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 308
Joined: 17 January 2008, 00:27
Location: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Year production: 2005

Post » 10 March 2009, 12:16

Miałem NS1 i F2 i SC33 i SC57 i wszystkie miały tak samo twardy tylny hamulec . Zasada jest taka Albo nic albo wszystko- i tak już jest w sportach. To jest normalne.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

User avatar
 
Posts: 128
Joined: 27 January 2009, 22:31
Location: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Year production: 7

Post » 10 March 2009, 14:50

Hampel jes tak skonstruowany żeby kierowca (szczególnie mało doświadczony) nie leżał często w krzakach :mrgreen: Tylnym kołem hamuje silnik i zamiast męczyć hebel zrzucaj biegi. Gdy nauczysz się cisnąć ten tył z każdym razem i przyjdzie Ci dohamować w zakręcie to wtedy zobaczysz że działa...no ale z perspektywy lasu :wink: Tylny hamulec musi być ostry tylko w motocyklach cross-enduto 2T bo 4T też skutecznie hamuje silnikiem


No ja hamuje przednim tylnym tylko pomagam jak trzeba ewentualnie jak jest jakies niepewne podlozy typu piach czy cos luznego na drodze to wtedy tylnym a tylko delikatnie przednim pomagam. Nigdy nie uzywalem tylu jako hamulca glownego.

Miałem NS1 i F2 i SC33 i SC57 i wszystkie miały tak samo twardy tylny hamulec . Zasada jest taka Albo nic albo wszystko- i tak już jest w sportach. To jest normalne.


Wiesz no ja tez juz nie jednym jezdzilem. Pezesiadlem sie z R6 latalem sporo F4 i R1 troche i pare przejazdzek innymi i w RR jest najgorszy hamulec jaki spotkalem (tyl oczywiscie). Stad moje zdziwienie bylo ale po zmiane plynu tez jest identycznie wiec tak byc chyba musi. Ewentualnie moze klocki inne by cos pomogly ale do wymiany daleko wiec bedzie jak jest skoro piszecie ze tak ma byc:)
Jeszcze jak uda mi sie dorwac inna RR to sprawdze jak jest dal pewnosci:P

User avatar
 
Posts: 660
Joined: 02 March 2009, 21:45
Location: Olesno
Points: 4
Motocykl: HONDA CBR 1000RR
Year production: 2004

Post » 10 March 2009, 17:27

Nie masz co szukać, ja zmieniałem klocki przód i tył nówki no i niestety tył hamuje tak samo jak przed wymianą, czyli prawie nic. Niestety Honda tak ma i trzeba z tym żyć, ale dużo mocniejszy by nie pomagał bo mógłby powodować częstszą blokadę tylnego koła. A tak jest to bardziej kontrolowane podczas jazdy.


Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests