It is currently 19 November 2025, 04:33

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Katalizator precz ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 14 July 2008, 18:36
Location: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 0

Katalizator precz ?

Post » 15 October 2008, 19:11

Witam.
Szybkie pytanko. Czy jak CENZURA katalizator to odmuli sprzeta czy wrecz odwrotnie zaczna dziac sie jakies cyrki? Wiem ze najlepiej wsadzic jakis firmowy kolektor ale puki co w chalupie sie nie przelewa. Jesli ktos ma z tym jakies doswiadczenia to chetnie poslucham
Pozdro

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 16 October 2008, 00:35

Się nie przelewa, dlatego tylko 1000RR :roll:
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 14 July 2008, 18:36
Location: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 07:21

Raz jest tak a raz inaczej :)

User avatar
 
Posts: 197
Joined: 09 August 2008, 18:10
Location: Wrocław
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 09:35

Sorry za brutalność, ale IMO jak się ma taki sprzęt to nie należy wycierać dupy szkłem. Raz zainwestujesz i będzie jezdzić.

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 11:26

no tak, kompletny uklad arrowa to tylko 1900 pln ;)
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posts: 567
Joined: 05 March 2008, 01:29
Location: małopolsk
Points: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 13:53

Szybkie pytanie i szybkie odpowiedzi!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
 
Posts: 197
Joined: 09 August 2008, 18:10
Location: Wrocław
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 17:13

fabiq wrote:no tak, kompletny uklad arrowa to tylko 1900 pln


Ale litrowa Honda to nie motocykl za 2 koła, co jak go zatankuje to podwoje jego wartość.

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 19:17

a czy ja cos mowie?
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 14 July 2008, 18:36
Location: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 21:26

bicie piany i zero konkretow :(

User avatar
 
Posts: 197
Joined: 09 August 2008, 18:10
Location: Wrocław
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Year production: 0

Post » 16 October 2008, 22:46

Żeby podać konkrety to by trzeba zabrac Cebre, wywalić kata i wstawić na hamownię i zobaczyć co się stanie.

Można podejść teoretycznie i potraktować wywalenie kata jako zwiększenie przelotu wydechu. Wtedy moto bez zwiększenia dawki paliwa będzie szło na zubożonej mieszance, czyli co najmniej utrata mocy "na dole". Trudno też powiedzieć czy przy zmienionym przepływie spalin sonda nadąży korygować mieszankę (to już sprawdzone na samochodach, że bywa różnie...) i czy różnice zmieszczą się w fabrycznych możliwościach korekty.

M.in. przez te dylematy z utratą mocy na dole zrezygnowałem z zakładania slip-on'a i poszedłem w kierunku pełnego systemu z PC. Jak jezdzisz po mieście, to jednak fajnie mieć porządnego kopa w dolnym zakresie (na ile to jest kop :wink: ).

 
Posts: 175
Joined: 21 November 2007, 11:58
Location: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Year production: 0

Post » 17 October 2008, 08:02

Mor wrote:Wtedy moto bez zwiększenia dawki paliwa będzie szło na zubożonej mieszance

A w jaki to sposób sie bedzie działo?Zwieszenie przelotu wydechu(wstawienie kolektorów.przelotu) powoduje tylko poprawe szybkości "oprózniania" komory spalania i w tym momencie mniej spalin pozostaje w komorze i mamy poprawe.A co do sondy to jest jedna fajna sprawa ze zastępując ją opornikiem 300 omów symulujemy idealne warunki pracy i powodujemy równiejsza prace silnika w dolnym zakresie obrotów.Patent ten znany jest jako "o2 Eliminator".A pozatym to sonda nie koryguje mieszanki tylko na podstawie jej odczytów koryguje to moduł.A jak dla modułu powiemy że jest wszystko ok (opornik) to reszty możecie domyślić sie sami że bedziecie jechać na maxymalnej dawce paliwa=max moc.
You can't fuck with

User avatar
 
Posts: 197
Joined: 09 August 2008, 18:10
Location: Wrocław
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Year production: 0

Post » 17 October 2008, 13:14

BUZKA wrote:przelotu wydechu(wstawienie kolektorów.przelotu) powoduje tylko poprawe szybkości "oprózniania" komory spalania i w tym momencie mniej spalin pozostaje w komorze i mamy poprawe.


Oczywiście jest to ciekawa teoria, którą koryguje praktyka. Zakładałeś kiedyś kompletny przelotowy wydech do moto z FI? Jak nie to załóż i nie zwiększ dawek paliwa to zobaczysz jaka będzie poprawa. Niektórzy koledzy mają tutaj slip-on'y pozakładane bez PC. Popytaj czy im się poprawiło, czy stracili moc w dolnym zakresie. W górnym to trudno zauważyć, bo i tak układ konkretnie podlewa paliwkiem.
Tutaj chodzi o wyjęcie samego kata, czego nigdy nie robilem i dlatego nie przesądzam jaki będzie efekt. Odnosząc jednak działania wywalonego kata do "przelotowych" wydechód, na poprawę w elastyczności bym nie liczył, a minimalny przybór na górze jak dla mnie nie rokompensuje straty na dole. No chyba, że kolega pytający jezdzi na moto tylko od 9 czy 10 tys obrotów.

Co do sondy, to użyłem skrótu myślowego, bo i jak sonda sama by miała coś zmieniać. Jest tylko jednym z czujników. Co to tezy z eliminatorem to się oczywiście zgadzam. A dawka paliwa i tak musi być odpowiednia do powietrza, jak wleci za dużo to żadno z tego dobrodziejstwo. Tylko świece zawali syfem.

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests