It is currently 19 November 2025, 03:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

nie wiem jaki byl zalany olej .

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Post » 16 June 2011, 06:41

full jest rzadszy, i zalanie syntetyka do silnika w którym był np. mineralny spowoduje wycieki. tyle wiem na przykładzie aut. ale macie racje, nie ma co ryzykować pół-syntetyk niech zostanie i spokój.

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Post » 16 June 2011, 08:01

[quote="Tomcbr600"]jeżeli był olej półsyntetyczny to nie można nastepnie zalewac silnik olejem syntetycznym. Pozdrawiam motomaniaków.[/quote

nic bardziej mylnego !
1. Oleje full syntetyczne, pół-syntetyczne i mineralne są ze soba w pełni mieszalne w każdych proporcjach
2. Oleje syntetyczne mają zdecydowanie najlepsze właściwości smarne, najlepiej zachowują się w wysokich temperaturach (mniej odparowują, tworzą mniej osadów, smarują już w niskich temp) .
3. Jedynym przeciwwskazaniem stosowania olejów syntetycznych jest :
- wysoka cena tych olejów
- zły stan techniczny silnika (duże zużycie, branie oleju itp)

Nie powielajmy bajek z czasów gdy na drogach królowały syrenki i trabanty.
takie pytania wracają co roku i pełno jest dyskusji na podobne tematy.

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 16 June 2011, 09:12

jony wrote:full jest rzadszy, i zalanie syntetyka do silnika w którym był np. mineralny spowoduje wycieki. tyle wiem na przykładzie aut. ale macie racje, nie ma co ryzykować pół-syntetyk niech zostanie i spokój.


skąd wy bierzecie takie wiadomości??
olej musi po prostu odpowiadać specyfikacji podanej przez producenta, nie ma znaczenia na jakiej bazie został wyprodukowany.

oleje mineralne są stosowane podczas docierania silników więc zawsze pierwszy olej który jest lany do silnika to olej mineralny a to z tego powodu że ma trwalszy film.

ps. oleje syntetyczne szybciej odparowują niż mineralne.

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Post » 16 June 2011, 18:41

motobandyta, jeśli chodzi o stare silniki to moze i były zalewane przy dotarciu mineralnymi olejami, (miałem w domu seicento 98 i od nowości full synt. schella był) natomiast nowe konstrukcje są fabrycznie "dotarte" tzn. spasowane idealnie ciasno przez co od nowości leje sie fulla. W starym silniku, w którym był mineralny olej, po zalaniu fulem, olej wyciekł by z każdej możliwej szczelinki, bo jest rzadszy.
pozdrowienia.

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 16 June 2011, 20:35

Image

poczytaj service manual... zanim coś palniesz

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Post » 16 June 2011, 23:00

hehe fota konkretna:)
to opinia mechanika samochodowego podkreślam. zabieram sie za zmiane oleju w bladym i mowisz ze jak wleje dobry full to nie zrobie krzywdy maszynce? wiesz jak jest z nowymi nabytkami... człowiek pieści dba i szanuje i każda ryska wk....wia:)
cheers!

User avatar
 
Posts: 255
Joined: 29 December 2007, 03:44
Location: Bełchatów
Points: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Year production: 0

Post » 16 June 2011, 23:23

jony bardzo mnie zastanawia dlaczego ktos lal pol syntetyka do moto z przebiegiem 21 tys. Co do reszty tematu nie bede sie wypowiadal wystarczy ze motobandyta odpowiednio skwitowal niektore glupoty jakie tu byly wypisywane :D

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 17 June 2011, 09:54

Co do olei to jeszcze dorzuce od siebie. :jupi: Kolega wyżej pisał, że w takich silnikach nie wlewa się oleju mineralnego do docierania, bo niby wszystko jest idealnie spasowane. Kolega kupił nową cbr 600 rr, w której był właśnie specjalnie zalany mineral i miał wrócić do serwisu po 1000km bez zbędnego pałowania w tym okresie na wymiane i zalanie full syntetykiem. :one:

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 17 June 2011, 14:21

Jony, wydaje mi się że producent motocykla (lub też samochodu) uszczelnił silnik uszczelkami i ewentualnie silikonem a nie olejem lub też nagarem z oleju... Nie wiem kto wymyśla takie głupoty... Nawet jak byś do malucha wlał syntetyk to najwyżej by miał trochę większe zużycie i być może coś by się zatarło jak by nagar się rozpuścił ale żadne wycieki...
A do moto wlany był półsyntetyk bo w manualu jest napisane 10W40 choć są też chyba fullsyntetyki 10W40.

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 17 June 2011, 23:54

Jasne, że są full syntetyki 10w40. ;)

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Post » 18 June 2011, 00:56

ja wkoncu zalalem 10w40 full syntetic motul 300v

czytalem szereg artykulow i to nie prawda ze z polsyntetyka nie mozna przejsc na pelen.
Z mineralnego na pelen syntetyk to problem bo czasem silnik jest brudny.
Mojemu ojcu zaklily sie kanaly w silniku po takiej zminie

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Post » 20 June 2011, 07:21

Byłem u kumpla w serwisie moto, polecił własnie motul 300V, ok=200zł za 4l. Także bede zalewać tym samym co ble2u.
pzdr.

Previous

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests