It is currently 19 November 2025, 05:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Asymetrycznie zuzyta opona torowa ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 19 June 2009, 02:11
Location: C-N
Motocykl: sc57b REPSOL
Year production: 2007

Asymetrycznie zuzyta opona torowa ?

Post » 25 February 2011, 18:54

Witam.

Chciałem wymienić gumy w swoim nowo nabytym moto. Zawsze kupuje nówki średniej klasy sportowo-turystyczne. W 954 miałem d208 i nie narzekałem, aczkolwiek przy ostrzejszym winklowaniu i przód i tył lubił się ślizgać. Za to były bardzo wytrzymałe i pewnie kolejny właściciel jeszcze sporo km na nich zrobi.

Ale do rzeczy. W sc57 na przodzie mam w całkiem dobrym stanie d211gp. chciałem zaraz wymienić opony na drogowe ale, przejrzałem forum i doszedłem do wniosku ze kupię d211gp potorówkę na tył. Odwołałem rezerwacje na nowy komplet qualifierów i zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent. Dziś przyszła opona i .... właśnie środek nówka lewa strona bdb prawa bardziej zjechana od lewej ale mięsa jeszcze trochę jest. Opona z toru Poznań od Łukasza jakiegoś :) tak jest opisana :P

Moje pytanie;
- czy taka asymetryczna tylna opona będzie jakoś ujemnie wpływać na jazdę?? Przyznam że jeżdżę dość szybko - oczywiście jak są warunki a w d208 miałem moze 2 mm na rantach niezjechane . Ma sens to zakładać ?? Moto będzie jechało prosto? Na szczęście nie wydałem na nią majątku ale prawie 3 stówki piechotą nie chodzą ...

Z góry dzięki za odpowiedzi .

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 25 February 2011, 19:08

Opony potorowe z reguły są asymetrycznie zużyte i w zależności od konfiguracji jest to prawa lub lewa strona. Ja zakładałem po Poznaniu z prawą więcej zjechaną niż lewą i jak dla mnie nic złego się nie działo , nie zauważyłem utraty stabilności na wprost czy czegoś w tym stylu.
Jedyna różnica , że prędzej zjechałem do zera ten prawy bok niż środek jak było dużo winklowania.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 25 February 2011, 19:51

Obecnie mam taką potorówkę (50zł) niesymetryczną, którą założyłem pod koniec sezonu Metzeler M5. Nic nie zauważyłem jeśli chodzi o trakcję. :)


Krys202 wrote:zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent.


Producent zaleca 200?

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 19 June 2009, 02:11
Location: C-N
Motocykl: sc57b REPSOL
Year production: 2007

Post » 25 February 2011, 20:19

chanbord wrote:Obecnie mam taką potorówkę (50zł) niesymetryczną, którą założyłem pod koniec sezonu Metzeler M5. Nic nie zauważyłem jeśli chodzi o trakcję. :)


Krys202 wrote:zamówiłem d211gp 200/55.17 jak zaleca producent.


Producent zaleca 200?


Na forum ktoś podał parę linków do strony producenta i wszędzie zalecanym rozmiarem d211gp na felgę 6 cali do 1000ccm jest właśnie 200/55/17 co nie zmienia faktu że 190/55/17 też można założyć. (Producent = Dunlop , Honda zaleca 190/50 ale to chyba wiedzą wszyscy) Mam nadzieję że inżynierowie Dunlopa wiedzą co robią :)


Dzięki za szybkie odpowiedzi :) uspokoiliście mnie co nie zmienia faktu że chyba trochę przepłaciłem :) zobaczymy jak się będzie jeździć, niech się tylko skończy ta zima .......

Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 25 February 2011, 20:51

Nie mieszajcie ;) 200/55/17 dotyczy tylko dunlopa i tylko modelu D211 GP reszta bez zmian. Na dobrej potorówce można super polatać tylko trzeba pamiętać, że dłużej się dogrzewają :!:

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 26 February 2011, 00:11

Dokładnie 200/55 to tylko Dunlop

Jak chodzi o to czy przepłaciłeś...to niestety ale raczej tak bo w granicach 400zł płaci się za b.ładny komplet potorówek , za sam tył 300 to dużo.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 11:15 pm ]
Oczywiście o ile to jest normalna potorówka podniszczona , bo jak jakaś funkiel prawie nie śmigana to cena ok , a z tym Dunlopem szerzej to chodzi mi , że tylko on zaleca 200/55 ten konkretny model d211 to 1000rr


Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests