It is currently 19 November 2025, 01:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana oleju co i jak ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 403
Joined: 03 July 2008, 17:19
Location: opole
Points: 3
Motocykl: k8 1000
Year production: 0

Post » 23 December 2011, 09:44

ZłotyFireBlade wrote:Zadałem laickie pytanie ale takiego debila ze mnie nie musisz robic... jakbym nie byl pewien do konca to bym nie pisal tego....

koty nie drapać się :mrgreen:

 
Posts: 29
Joined: 24 November 2012, 20:18
Location: Włocławek
Motocykl:

Post » 13 March 2013, 22:29

https://www.youtube.com/watch?v=EHVkNIPI4VU

Mały filmik instruktażowy :P

User avatar
 
Posts: 1016
Joined: 21 March 2010, 18:26
Location: Suwałki
Points: 13
Motocykl: CBR929
Year production: 2000

Post » 13 March 2013, 23:16

zapytam z ciekawości ,kto z was odpala moto tylko po to by wypompować z niego ostatki oleju ?

User avatar
 
Posts: 55
Joined: 08 January 2013, 13:25
Location: PNT
Points: 1
Motocykl:

Post » 13 March 2013, 23:50

Ja po spuszczeniu oleju PRAWIE do końca używam płukanki, wlewam, odpalam i po chwili (5 minut pracy na jałowym biegu) spuszczam, pięknie czyści. Mogę polecić LIQUI MOLY RACING ENGINE FLUSH

 
Posts: 179
Joined: 05 August 2010, 19:30
Location: Kielce
Points: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Year production: 0

Post » 14 March 2013, 17:13

Przy okazji płukanki wypłukujesz wszystkie nagary oraz tzw filtry olejowe które zostają na częściach. A te filtry są potrzebne gdy moto stoi a cały olej spływa do miski. Podczas rozruchu silnik jest narażony na największe zużycie, a gdy nie ma tych filtrów wszystko w środku chodzi jak szlifierka i zdziera wszystko co się da. Olej czyści oraz płka silnik :!:

Nie należ stosować żadnych środków czyszczących po zlaniu oraz przed, wystarczy odpalić silnik, poczekać aż się rozgrzeje do normalnej temperatury pracy i wtedy gdy temperatura oleju spadnie po wyłączeniu silnika i będzie optymalna około 30 stopni należy odkręcić korek wlewu oleju i potem oczywiście korek spustowy i zlać olej. A dlaczego na ciepłym bo olej wtedy jest rzadszy i lepiej spływa oraz pozostaje na ściankach.

A co do odpalania mot bez oleju po to żeby wylać resztki :brawo: no comment.

User avatar
 
Posts: 55
Joined: 08 January 2013, 13:25
Location: PNT
Points: 1
Motocykl:

Post » 14 March 2013, 19:07

Myć czy nie myć, każdy robi jak uważa. Ja i wszyscy moi znajomi myjemy. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie będzie. Silniki nowe również są czyste. Ile ludzi tyle opinii. Nie wiem skąd stwierdzenie kolegi, że nie należy myć. Znam dwóch kolegów co mają warsztaty motocyklowe i myją. Proszę obejrzeć filmik http://www.youtube.com/watch?v=SdA0COD3 ... ata_player i samemu sobie odpowiedzieć czy warto płukać. Ja przy każdym moto jakie miałem to myłem i "nie zajechałem" żadnego. To opis płukanek:
Opis:
Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów. Udrażnia zanieczyszczone kanały olejowe i poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. osadu blokującego pierścienie tłokowe. Odblokowanie pierścieni zmniejsza spalanie oleju i poprawia kompresje. Przeznaczony do silników benzynowych z suchym i mokrym sprzęgłem. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.

 
Posts: 179
Joined: 05 August 2010, 19:30
Location: Kielce
Points: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Year production: 0

Post » 15 March 2013, 00:36

Tak jak mówisz tyle opini co ludzi.
A moje przekonanie bierze się ze szkoły oraz z tego co wynika ze wskazani producentów. Co do produktów to każda firma która próbuje coś sprzedać bedzie zachwalać swój produkt. Jest to czysty marketing szkoda tylko, że producenci maszyn nie wspominają nic o konieczności takich zabiegów.
Zgodze się co do tego, że te produkty działają i można je stosować gdy ktoś jeździ na CB 30 albo innym "dobrym" oleju a wymiane robi raz na ruski rok.

Nie chce się tu z nikim spierać wyrażam tylko moją opinie a niech każdy robi co chce :)

User avatar
 
Posts: 422
Joined: 20 December 2011, 19:55
Location: Cieszyn
Points: 11
Motocykl: SC-57
Year production: 2004

Post » 15 March 2013, 00:39

Z tego co mi wiadomo, to olej sam w sobie ma absorbować zanieczyszczenia, więc jeśli olej dobry, to nie widzę potrzeby płukanek. Ja zmieniam co 6 tys km, jezdze na syntetyku i bez płukanek mam czyste wnętrze silnika.

User avatar
 
Posts: 1016
Joined: 21 March 2010, 18:26
Location: Suwałki
Points: 13
Motocykl: CBR929
Year production: 2000

Post » 15 March 2013, 02:05

stashekcn, u mnie tak samo ,full syntetyk , raz przed zalaniem nowego oleju musiałem zdjąć miskę , środek był czyściutki dno miski olejowej tak samo ;)

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 15 March 2013, 12:13

Max_929, stashekcn, dokładnie te oleje mają to w sobie że nie zostawia szlamu syfu itp Sam nie raz zaglądałem do silnika i się dziwiłem jaki czysty w środku jest.
Oddam nerkę za cbr :)

Previous

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests