Strona 1 z 4

Ohlins, HyperPro, LSL, Arrow itd, który amortyzator skrętu?

Post: 15 stycznia 2008, 19:53
autor: Ferson
Witam
Mam mały dylemacik i zapadaje pytanko na forum bo ja zielony jestem i nigdy z amortyzatorem nie jeździłem.
Przestawię po krótce dane jakimi dysponuję i cenami a wy jak możecie pomóżcie dokonać wyboru.

Po pierwsze jaki mam wybrac linearny czy progresywny i DLACZEGO?
Jazda mieszana bez toru czyli 30% miasto 70% poza.

Fakty:

1. HyperPro opcja progresywna cena z mocowaniem w GRANDysie 1500pln.

2. Ohlins występują tylko liniowe cena w PTM ok 2300pln :-0

3. LSL - montowany z boku (od teleskopu do stelarza od zegarów)- cena 1109pln, oraz montowany na górze między zbiornikem a półką- cena 1285pln dostępne u dealera LSL MOTOCYKLON w Poznaniu od ręki tylko który wybrać i dla czego??

4. Arrow jeszcze jakoś mi nie wpadł nigdzie w łapy i nie wiem z czy to się je.

Proszę o pomoc bo juz czuję wiosnę ;)

PS Z chęcią bym kupił używkę ale znalezienie jej jest prawie nie możliwe jak narazie.

pozdr

Post: 15 stycznia 2008, 21:35
autor: Tylik
Brałbym na twoim miejscu Hyperpro model RSC (progresywny) - jest on lepszy od niższego modelu CSC (linearnego) między innymi przez to że tłumi z dobraną siłą do danej mocy shimmy, a i nieduża różnica cenowo: CSC - ok. 790 zł, RSC - ok. 885 zł (przy większym kursie euro różnica cen wachała się w granicach do 100 zł)

Amory LSL - odpuściłbym sobie, dużo opini słyszałem że po sezonie użytkowania ciekną jak głupie, podobnie jak starsze modele Hyperpro..

Ohlins / Scott - b.dobre amory ale jeżeli nie planujesz poważnego latania między innymi na torze dałbym sobie spokój, chyba że dorwiesz używke za okazyjną cene :)

Post: 15 stycznia 2008, 21:46
autor: KrzyHo
Jak masz kogoś znajomego w UK to zerknij tutaj
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... :IT&ih=014
Tutaj naprawe można trafić coś konkretnego w dobrej cenie a czasem nawet śmiesznej, wczoraj mi uciekł z przed nosa wydech LeoVince w super stanie za 39 poundów :) Pozdro

Post: 15 stycznia 2008, 21:48
autor: Lodzia
Tylik. Nie do końca się z tobą zgadzam. Hyperpro faktycznie jest chyba najlepszy, ale ceny które podałeś dotyczą raczej samego amortyzatora bez mocowań a mocowania kosztują prawie drugie tyle. LSL (kompletny z mocowaniami do 954) kosztuje ok 1100zł. U mnie 4 maszyny śmigają na LSL i żaden nie cieknie a 2 z nich bedą już latac 4 sezon. W tym przypadku wybór to raczej kwestia tego ile chcesz wydać na amor oraz sposobu użytkowania. Jeśli chcesz ostro śmigać na torze lub na gumie przy dużych prędkościach to lepiej Hyperpro. W innym przypadku wystarczy LSL.Pozdrawiam :D

Post: 15 stycznia 2008, 21:52
autor: KrzyHo
Nie zerknąłem wcześniej że możesz sam licytować bo wysyłają wszędzie :) A ceny chyba nie są wysokie, tutaj owiewka którą kupiełm w niedziele

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... :IT&ih=001

Post: 15 stycznia 2008, 23:41
autor: Tylik
KrzyHo: Właśnie o tym, starszym modelu Hyperpro mówiłem że podobno szybko padają uszczelniacze i cieknie.. :?

Najlepiej szukać i kupować na niemickim ebayu - www.ebay.de - Tam jest dużo amorów po niezłych cenach i na większości aukcji sprzedający zgadzają się na licytacje i wysyłke na teren całego świata lub samej europy :)

A i mam jeszcze pytanie do Ciebie KrzyHo - ile mniejwięcej płacisz za wysyłke z Wlk. Brytani do PL ? Bo ja przykładowo z Niemiec lub Belgi płace w granicach 50-70 zł (w zależności od rzeczy i wagi)

Lodzia: Sam co do tych opini nie jestem przekonany w 100% ale opieram się między innymi na tym co mówili na forum motocyklistów i stuntpoland o amorach i jak dają rade i który brać..
Co do cen które podałem Hyperpro to owszem są to ceny samych jedynie amorków bez mocowań. Samo mocowanie kosztuje ok. 600 - 650 zł :?

Post: 16 stycznia 2008, 00:30
autor: KrzyHo
Ja aktualnie mieszkam w Londynie, ale sprawdziłem na tej aukcji z amorkiem i za przesyłkę do PL krzyczą 12 funtów. Zależy co by to miało być, bo za owiewke już jest 10 funtów a sprzedający jest też z Londynu.

Post: 16 stycznia 2008, 10:12
autor: Ferson
O co biega z tym mocowaniem w LSL o którym pisałem ? Które jest wygodniejsze?

I jeszcze czy te nowe wersje Hyperpro to są te z pokrętłem po środku na zgrubieniu? :)

Ceny które podawałem w pierwszym poście są aktualne na teraz bo sprawdzałem więc nie ma co spekulować, chyba że ktoś wie gdzie kupić taniej :). Jednak po zastanowieniu wolałbym kupić amorek nowy.

Jeśli chodzi o firmę to ile głosów tyle wersji tak jak myślałem.

Post: 16 stycznia 2008, 11:23
autor: heniek
ja mam scotts ohlins, zastanawialem sie rok jaki wybrac i wybralem ten, ma multum ustawien, pytanie tylko, czego oczekujesz- tor albo jazda na przednim kole skrecisz o 45% pokretlo regulacyjne i praktycznie nie ruszysz kiera, cena ? zalezy gdzie, z tego co czytam, kilku Z was pracuje na wyspach, tam napewno taniej , ja sciaglem przez znajomego z USA za 409 USD

http://www.hardracing.com/Shocks%20&%20 ... Scotts.htm

Post: 16 stycznia 2008, 15:00
autor: Ferson
heniek pisze:ja mam scotts ohlins, zastanawialem sie rok jaki wybrac i wybralem ten, ma multum ustawien, pytanie tylko, czego oczekujesz- tor albo jazda na przednim kole skrecisz o 45% pokretlo regulacyjne i praktycznie nie ruszysz kiera, cena ? zalezy gdzie, z tego co czytam, kilku Z was pracuje na wyspach, tam napewno taniej , ja sciaglem przez znajomego z USA za 409 USD

http://www.hardracing.com/Shocks%20&%20 ... Scotts.htm


Było mówić to też bym wziął i koszty wysyłki by się podzieliło .

Post: 16 stycznia 2008, 18:19
autor: crazyduck
Witam ja smigam na amorku firmy TOBY ma 20 stopniowa regulacje,i nie moge na niego narzekac,po za tym jest,chyba jednym z niewielu amorkow,ktory mozna rozbierac i ma wy :mrgreen: mienne czesci

Post: 16 stycznia 2008, 20:06
autor: Tylik
Ferson pisze:O co biega z tym mocowaniem w LSL o którym pisałem ? Które jest wygodniejsze?

I jeszcze czy te nowe wersje Hyperpro to są te z pokrętłem po środku na zgrubieniu? :)


Co do mocowania to chodzi o to że masz go mocowanego pod zegarami do stelaża lampy i zegarów a drugi z uchwytów jest mocowany do lagi. Inną metodą jest mocowanie na baku (wtedy mocowanie masz do śrub baku oraz górnej półki kierownicy. Ja tam preferuje amortyzator mocowany na baku :)

Nowe wersje to te właśnie z pokrętłem..