Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 01:55

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Olej Ipone

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 147
Rejestracja: 21 września 2010, 13:17
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Rok produkcji: 2008

Olej Ipone

Post » 22 lutego 2012, 11:47

Witam,

Panowie kupiłem 954, mam tam zalany olej full syntetyk firmy Ipone, kompletnie nie znam tego oleju, i zastanawiam sie co z tym zrobić? dalej lac ten olej czy zmienić na coś innego? jesli zmienić to na jaki? full czy pół syntetyk? moto ma okolo 35 tys. wg stanu licznika :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 22 lutego 2012, 11:56

Lej syntetyk, a jakiego producenta to juz tylko rzecz gustu. Wiekszosc poleca Motul 300v 10w40 i ja rowiez takiego uzywam w nieco starszej maszynie. Castrol, shell, ipone czy inne silnikowi nie zaszkodza, wazne jest tylko zeby kupic go z pewnego zrodła, gdyz np castrola bardzo łatwo jest kupic podrobionego.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 22 lutego 2012, 15:00

Olej IPONE bardzo znany na zachodzie i w sporcie motocyklowym. Osobiście polecam i sam stosuję w warsztacie. Jeśli masz zalany syntetyczny to najprawdopodobniej IPONE FULL KATANA 10W50 i jest to olej najwyższych lotów. Miałem okazję rozbierać silnik enduro po zastosowaniu tego oleju i wewnątrz silnika nieskazitelna czystość bez najmniejszych osadów i szlamów.
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2012, 16:14

toper-utl pisze:Lej syntetyk, a jakiego producenta to juz tylko rzecz gustu. Wiekszosc poleca Motul 300v 10w40 i ja rowiez takiego uzywam w nieco starszej maszynie. Castrol, shell, ipone czy inne silnikowi nie zaszkodza, wazne jest tylko zeby kupic go z pewnego zrodła, gdyz np castrola bardzo łatwo jest kupic podrobionego.


W 100% się zgadzam,sam latam na 300v a to z tego powodu że taki był zalany fabrycznie,Ipone nie stosowałem więc się nie wypowiem jak działa ale szkoda tylko że olej Japan a jak Motul/Elf rozlewany w Francji z tym że te ostatnie są France.Może to i nie wada ale wolałbym Japan i troszkę szkoda też że nie ma 10w40 synt.
Ale ludzie zrażeni są do nowych czy mało znanych firm wolą to co multum poleca.Ogólnie u mnie sprzedaż tego prawie 0 schodzą jakieś do crossów 2t truskawkowe i trochę kolorowych smarów do łańcucha.
Smary są dość dobre nie chlapią są 500ml i dość tanie 39zł za kolor.
Porównaj cenę oleju 300v/racing/Ipone i kup i wlej co uważasz,ale ja bym zostawił to co jest.Bo Motul to może i dobra marka ale ostro rozreklamowana co nie znaczy że najlepsza.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2012, 18:02

Martin.B.M. pisze:ale ostro rozreklamowana
żartujesz prawda?! nie widziałem żadnej reklamy tej marki w przeciwieństwie np. do takiego Castrola , którego bądź co bądź już nie ma - teraz to BP

no ale nieważne... wracając do tematu czyli oleju Ipone

z życia wzięte :

chłop ma GSXR600, przychodzi pyta o olej, proponuję motula jednak cena go przeraża i postanawia zdać się na serwis w którym będą to wymieniać, wlewają mu Ipona, przychodzi znów do mnie i pyta o kompletne sprzęgło, ja tylko zapytałem jaki olej mu wlali - pokazuje mi butelczyne Ipona - więc proponuję mu wymiane oleju a nie wymianę sprzęgła, kupił motula 5100 i wymienił bez filtra - sprzęgło przestało się ślizgać

nie jest to historia którą sobie wymyśliłem tylko prawdziwa akcja z życia, na dodatek to nie pierwszy taki przypadek jaki mi sie przytrafił chociaż wcześniej problemy pojawiały sie tylko po zalaniu Castrola

podsumowując : coś w tych olejach jednak siedzi

sprawdźcie np. jaki kolor ma wasz olej, jeśli jest długo klarowny i czysty to albo macie zupełnie nowy silnik lub olej jest słabej jakości

olej powinien szybko zmienić barwę na ciemniejszą - powodem tego jest jedna z najważniejszych właściwości oleju - czyli absorbowania zanieczyszczeń z silnika w swoją objętość a co za tym idzie utrzymanie wnętrza silnika w czystości, brud przyjęty przez olej zostaje wydalony z silnika wraz z starym olejem podczas wymiany - słaby olej będzie długo klarowny - co oznacza nie mniej nie więcej że olej nie ma odpowiednich właściwości

oczywiście każdy olej w swoim składzie posiada detergenty jednak nie każdy olej posiada właściwości absorbowania zanieczyszczeń

generalnie opisują to klasy jakości wg. API , na które rzadko kto zwraca uwagę a jest to bardzo ważny wyznacznik jakości oleju i doboru odpowiedniego oleju do danego silnika, sama lepkość opisywana wg. SAE np. 10w40 to nie wszystko
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 23 lutego 2012, 18:14

Pany a co myślicie o olejach FUCHS ?? mieliście styczność ?? niby lepiej wypada jak motul
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lutego 2012, 18:50

kolo przyniósł butelkę ale fizycznie nie wiadomo, czy wleli mu IPONE.
Ja zalewam ten olej swoim klientom i mam informacje zwrotne...olej super i żadnych złych objawów.
Zalewam również bardzo dużo castrola z pewnego źródła i żadnych reklamacji.
oczywiście zalewam także motula;;;
Wiadomo że olej powinien ciemnieć zaraz po wymianie za sprawą dyspergentów ale pisałem o czystości silnika po rozebraniu a nie czystości oleju po spuszczeniu co dobitnie wskazuje na bdb działanie ww .
Bazuję na wieloletnim doświadczeniu warsztatowym i wypowiadam się o oleju który był testowany w przeróżnych warunkach przez moich klientów
Tak czy inaczej przez lata nauczyłem się zalewać taki olej jaki pokocha klient (czytaj o jakim przeczytał na forum)

i w zasadzie to nie wiem po uja ja tu piszę jeszcze cokolwiek...pozostały złe nawyki :/
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 155
Rejestracja: 23 października 2011, 13:49
Lokalizacja: Lbt
Pochwały: 3
Motocykl: SC57B Custom Paint
Rok produkcji: 2006

Post » 23 lutego 2012, 18:54

We Francji w której pracuję Ipone jest bardzo popularny i z tego co widziałem wlewa go do moto syn szefa i paru jego znajomych. Gadałem z nim kiedyś bo pierwszy raz widziałem ten olej i powiedział że znajomi leją tylko ten i nic się złego nie dzieje. Dla mnie to kwestia przyzwyczajenia czy to Castrol (którego używam) czy to Motul czy Ipone. Ważniejszą sprawą jest czy nie jest nalewany do butelek za stodołą Pana Czesia :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2012, 18:57

cziken929 pisze:Bazuję na wieloletnim doświadczeniu warsztatowym i wypowiadam się o oleju który był testowany w przeróżnych warunkach przez moich klientów
to od ilu lat Ipone jest na rynku bo coś mi się wydaje że nie za długo
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2012, 21:41

fabiq pisze:
Martin.B.M. pisze:ale ostro rozreklamowana
żartujesz prawda?! nie widziałem żadnej reklamy tej marki w przeciwieństwie np. do takiego Castrola , którego bądź co bądź już nie ma - teraz to BP


Fabiq chodziło mi o reklamę Motula na forach,bo 1 i 2 Kowalski powie Motul to musi być Motul i tak się niesie a ludzie to łykają jak wódkę na urodziny.
W życiu nie widziałem reklamy w tv Motula,czy Castrola ,Elfa do motocykli (auta mnie nie interesują) Jedyna reklamę widziałem Orlena moto :D
I broń boże abym chwalił jakiegoś Mobila,Castrola,Motula czy Ipone nie płacą mi za to,a nawet jak by to ciemnoty nie wciskam .Mam w szerokim poważaniu co kto zaleje.Osobiście mam 300v bo taki był ale zmienię go na inny przy następnej wymianie bo 250zł za 300v czy więcej za olej trochę pogięło (Fracnuzów z Poloni cup) Tej samej jakości Ipone,Castrol,Shell,Elf itp ponad 100zł tańsze więc lekka przesada.
A ludzie się nasłuchali bzdur że tylko świece to NGK filtry K&N olej MOTUL łańcuch DID i nic innego, ale nie spojrzy taki jak odlany tandetnie jest taki K&N z USA i waży np raz tyle co jakiś Pipercross i chce K&N bo 1000 000 mil gwarancji ma hihi: A Pipercros to brzydko brzmi :D Podobnie jest z oliwą.Wiem tylko że ziom wygrywał na 1/4 mili w klasie 750 i na Ipone i na Castrolu i piec mu się nie zatarł na 300v narzekał że sprzęgło ma uślizg ale piec też się nie zatarł,wiec co wlejemy to już sami sobie zadecydujmy.

 
Posty: 56
Rejestracja: 21 września 2011, 16:24
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Motocykl: HH900
Rok produkcji: 0

Post » 24 lutego 2012, 01:09

Martin dobrze prawi, trochę wygląda to jak owczy pęd :) Ostatnio kumpel zalał Cebre 929 olejem Liqui Moly i moto chodzi ciszej, a biegi lepiej wchodzą. Teraz będe zalewał LM i sam sprawdzę co i jak, bo widać że świat nie kończy się na Motulu i może są lepsze oleje.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 lutego 2012, 08:31

IPONE stosuję od 2 lat i w niektórych moto robiłem 4 wymiany więc już jakąś opinię można napisać.
Tak więc na pytanie zakładającego post odpowiedziałem, że olej jest super (czytaj sprawdzony)
Ja również nie jestem "endorserem" żadnej marki oleju i nie mam złotówy od litra.

Nie mam zamiaru pisać herezji na temat którejkolwiek marki czy danego produktu bez rzetelnego sprawdzenia.

kłaniam się wciąż rządzącym królowi złoty DID i królowej MOTUL rotfl2:
wciąż zajmuję się serwisem

Następna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości