Dzisiaj jest 20 maja 2024, 19:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dorobienie kluczyka, czy jest możliwe

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Dorobienie kluczyka, czy jest możliwe

Post » 30 grudnia 2007, 02:04

Witam. Bardzo mnie ciekawi czy jest możliwość dorobienia zapasowego kluczyka do CBR 954 ? Pytam ,bo mam tylko jeden, a w przypadku gdyby się zgubił to już chyba kaplica. Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Rejestracja: 29 września 2007, 07:27
Lokalizacja: Kozy
Pochwały: 1
Motocykl: SC 33 Streetfighter
Rok produkcji: 1997

Post » 30 grudnia 2007, 10:01

Hej
Z tego co mi wiadomo 954 maja wbudowane immobilisery(HISS) wiec jak dorobisz zwykly kluczyk to nie zapali bo ECU nie bedzie rozpoznawalo kluczyka.Kluczyki sa programowalne i pasuja tylko do jednego modulu. pozdrawiam

ps chyba ze masz wersje USA ona tego nie posiada :)Europejskie blade'y maja wbudowane immobilisery(HISS)

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 30 grudnia 2007, 12:06

Można dorobić kluczyk ale wiąże się to ze sporymi kosztami...Z tego co kojarze to chyba można też jakoś w salonie zamówić po numerze vin ktoś mi kiedyś coś podobnego tłumaczył ale to też chyba ok500zł kosztuje.

[ Dodano: Nie Gru 30, 2007 11:08 am ]
A i z tego co widze to ty masz wersje EU więc masz hiss i stąd te koszty...Jakbys miał USA to płaciłbyś ok25zł za dorobienie kluczyka

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 30 grudnia 2007, 12:51

Dokładnie to mam wersję UK chyba :) bo tutaj ją kupiłem, i właśnie dlatego pytam że mam H.I.S.S gdyby go nie było to nie było by problemu z dorobieniem kopii kluczyka. 500 zł to trochę dużo jak za takie coś :) no ale ważne żeby była taka możliwość bo nawet nie chcę myśleć co by było jak bym zgubił ten jedyny kluczyk wtedy to dopiero byłyby koszty. Może ktoś już dorabiał kluczyk z immo i wie jakie są koszty i jak to dokładnie wygląda.

[ Dodano: Sob Sty 12, 2008 4:13 am ]
Spoko napisałem maila do serwisu Honda w wawie i zobaczymy co odpiszą. Dam znać jak dostane odpowiedz to wtedy się wyjaśni jak to jest z tym dorobieniem kopii kluczyka, a o to przecież chodzi aby pisać konkretne rozwiązania problemów. I było by fajnie gdyby to forum było skarbnicą wiedzy na temat naszych maszyn. Bo narazie jak widze to nie dość że w necie jest ciągle mało o Fireblade ( nie wiem dlaczego przecież te moto to legenda ) to jeszcze wychodzi na to że ludzie którzy ich dosiadają sami nie wiedzą właściwie nic konkretnego jeśli chodzi o podstawowe sprawy, tylko tyle jak postawić na gumę. Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 1:48 am ]
Dostałem odpowiedz z Hondy. Według tego co napisali są dwa kluczyki "matka" i "zwykły" nie ma najmniejszego problemu jeśli mamy klucz matkę wtedy kupujemy surowy klucz w hondzie koszt 117 PLN docinamy go we własnym zakresie bo oni nie mają do tego sprzętu ( może i lepiej będzie taniej :) ) i na koniec serwis nam koduje koszt 130 PLN ( wiadomo trzeba podjechać mszyną ) Czyli łączny koszt to 247 PLN plus docięcie, a nie 500 PLN no chyba że docięcie kosztuje kolejne 250 :) W przypadku gdy nie mamy klucza matki tylko ten drógi "zwykł" to procedura jest ta sama tyle tylko, że istnieje ryzyko, że się nie uda zakodować nowego. Według serwisu kluczyk "matka" jest nieoznakowany, więc chyba nie idzie odróżnić jednego od drugiego. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 06 stycznia 2008, 21:46
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: sc33 cbr rr
Rok produkcji: 0

Post » 29 stycznia 2008, 13:18

Witam. Po co kupować w salonie mój ojciec ma warsztat z dorabianiem kluczy i coś wiem na ten temat idziesz do fachowego punktu dorabiania kluczy, pokazujesz kluczyk matka jak nie maja surowca ściągną ci go z "silca italy" lub innego odpowiednika ale dla hondy kluczyki tez robi "SILCA" wiec po co przepłacać w hondzie.W profesjonalnym warsztacie zczytaja ci kod z klucza matki zaprogramują ci nowy i dorobią. Do samochodu to kosztuje okolicach 150zl w moto max powinno kosztować do 220zl o ile nie mniej. Szukaj punktów dorabiania kluczy samochodowych. Nie ryzykuj dorób bo koszt dorobienia do stacyjki z imobilkajzerem to nawet 800zl i nawet wiecej. Jak masz problem z punktem to jak będziesz przejazdem w większym mieście powinieneś znaleźć na bank znależć taki punkt jest ich troche :mrgreen: .Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 29 stycznia 2008, 15:40

Kluczyk Matka w Yamahach byl koloru czerwonego nie wiem jak to jest w Hondach ale z reguly jak kupujesz sprowadzone moto albo ogolnie moto tylko z jednym kluczem to nie jest to kluczyk matka tylko zwykly. TAk jak mowi kakanogaja nie pytaj po serwisach typowo hondowskich bo z reguly jest tak ze oni tego sprzetu nie maja tylko wysylaja klucz wlasnie do zaprogramowania do mniejszych serwisow np samochodowych gdzie robia to taniej a sam serwis hondy dolicza tylko swoja marze i dlatego to cie wychodzi drozej. Ale o kosztach ponizej 200zl nie masz co myslec.

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 29 stycznia 2008, 20:56

200 zł za ten interes to dla mnie cena jak najbardziej zadowalająca. Ale co jeśli ja mam ten zwykły kluczyk ? Według Hondy te klucze są nieoznakowane więc nie idzie ich odróżnić, dlatego przyjąłem że mam kluczyk zwykły nie matkę co w tym przypadku ? Czy taki warsztat dorabiania kluczy sobie poradzi ?? Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 06 stycznia 2008, 21:46
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: sc33 cbr rr
Rok produkcji: 0

Post » 30 stycznia 2008, 02:50

Na bank sobie poradzą skoro odpalasz nim normalnie wiec pewnie nie rozni sie od kluczyka matki dokładnie powiedzą ci jak im pokażesz. Zazwyczaj tkzw kluczem matka jest klucz ktory był oryginalnie dodany do stacyjki lub zamka a dorobione od nich to kopie (nie wiem jak je nazywają w hondzie ciekawe czy maja klucz syna i córkę a najbardziej mnie ciekawi klucz szwagier może to wytrych :twisted: ) . Chlopaki w takich zakladach z tego żyją skoro zainwestowali spore kaske w maszyny to bez problemu ci dorobią tylko nie chwal sie ile w hondzie ci krzykneli :P Ale zdziwicie sie jak bedzie mniej niz 200zl a 954 nie ma zaawansowanego imobilajzera wiec tak jak do samochodu tego rocznika gdzies do 250 max bedzie kosztował.

 
Posty: 76
Rejestracja: 19 grudnia 2007, 15:24
Lokalizacja: Brodnica
Pochwały: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Rok produkcji: 2006

Post » 30 stycznia 2008, 14:42

CIEKAWOSTKA!!!
Siemanko,Fajer 929. Kupilem w internecie surowy kluczyk ,po czym znajomy nacial go w punkcie dorabiania kluczy, wedle oryginalnego wzoru,oczywiscie jest to kluczyk bez czipa,okazalo sie ze mozna otworzyc nim bak i zadupek ale gdy wkladam go do stacyjki nie mozna go nawet przekrecic ,probowalem przykladac do niego ten oryginalny z czipem i przekrecac i ani drgnie . Tak ze jesli nie masz kluczyka z czipem i odpowiednim kodem nie da sie przekrecic kluczyka w stacyjce.

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 30 stycznia 2008, 23:50

Tak ze jesli nie masz kluczyka z czipem i odpowiednim kodem nie da sie przekrecic kluczyka w stacyjce.[/quote]


Witam. Nie zgodze się z Tobą coś musieli źle dorobić kluczyk bo kod i czip nie ma nic wspólnego z przekręcaniem stacyjki. Czip po przekręceniu stacyjki wysyła sygnał do immobilaisera a ten rozpoznaje go jako "swój" i włącza zapłon. Jeśli nawet będziesz mial kuczyk oryginalny Hondy ale bez czipa w środku to przekręcisz stacyjke ale immo nie rozpozna kodu i poprostu nie odpalisz moto, pozatym wszystko będzie działało ale nie będzie zapłonu.
Ja pytałem w Markach w M1 pod Warszawą to dorobienie kluczyka + dorobienie czipa w kluczyk= 380zł troche dużo. Ale tak jak pisali porzednicy szczytuja kod z kluczyka i dorabiają czip i kluczyk.

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 01 lutego 2008, 01:15

Też mi się wydaje że to nie ma nic wspólnego z chipem. Z tego co zauważyłem u siebie to do stacyjki kluczyk wchodzi cały ale do baku i zadupka jak by do połowy może trochę więcej i mogę normalnie przekręcić i otworzyć zamki. Jutro sprawdzę to dokładnie. Co do cen które podaliście nie są dużo mniejsze od tej w serwisie hondy, zresztą mi nie chodzi o cenę tylko o 100% pewność że spokojnie dorobię ten kluczyk. Bo nie chce ryzykować że zgubie ten jedyny i wtedy to już kaplica. Narazie jestem w UK i nie mam możliwości zapytać w jakimś warsztacie osobiście, dlatego miałem nadzieję że wypowie się ktoś kto już dorabiał kluczyk z immo. Ale dzięki za odpowiedzi trochę mnie uspokoiliście bo skoro nie ma problemu dorobić kluczyka do samochodu to do moto też nie powinno być.

[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 12:18 am ]
Sprawdziłem dokładnie i jest tak jak pisałem wcześniej, do zamka w zbiorniku mogę włożyć kluczyk tylko do połowy, dalej nie idzie a normalnie się otwiera. Więc prawdopodobnie problem jest w zle dociętym kluczyku, sprawdz czy u Ciebie jest tak samo że przy baku kluczyk wchodzi tylko do połowy bo moze to u mnie jest coś nie tak.

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 02 lutego 2008, 01:20

KrzyHo pisze:Z tego co zauważyłem u siebie to do stacyjki kluczyk wchodzi cały ale do baku i zadupka jak by do połowy może trochę więcej i mogę normalnie przekręcić i otworzyć zamki. Jutro sprawdzę to dokładnie.


W stacyje też wchodzi tak samo jak do wlewu i zadupka tylko w stacyjce masz jeszcze tą blaszke na wierzchu i tak się wydaje. Ogólnie jak wyjmiesz tą blaszke to kluczyk w stacyjke wchodzi na taką samą głębokośc co np.do wlewu paliwa.
Sam sprawdziałem bo dzisiaj rozbierałem bo blokada mi nie działa i nie wiem dlaczego, kupiłem stacyjke od 1000RR tylko nie wiem czy będzie pasowała jedyna róznica z wierzchu to taka że ta od 1000 jest cała czarna a u mnie w kolorze aluminium. Swojej jeszcze nie rozebrałem bo strasznie mocno jest przykręcona. Nie ma jak podejść i boje się że klucz mi się obkręci i wogule będzie kicha.

Czy ktoś wie może czy stacyjka od 1000RR podejdzie do 929???

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości