Postawiono nową wersję forum i stronę na nowym serwerze, proszę testowac i zgłaszać problemy 
viewtopic.php?p=143542#p143542
viewtopic.php?p=143542#p143542
CBR 929 Wał do wymiany? :(
-
Wozik
- Posty: 22
- https://www.facebook.com/wroclaw.meble.kuchenne/
- Rejestracja: 12 marca 2014, 07:06
- Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
- Rok produkcji: 2001
- Lokalizacja: Przyprostynia
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Hehe to teraz ci coś powiem:) Moto miało malowane tylko czache i prawy bok reszta w oryginalnym malowaniu to ulepa akurat na szczęście nie mam:) A co do Niemców to zmienilem też auto na BMW 530d E60 kupiona w Niemczech i wyobraź sobie ze w auto wlozylem już z 4 tysiące a teraz mnie czeka wymiana sprzęgła w automacie co wyjdzie 3tysiace a niby auto z Niemiec:) I parę innych rzeczy jeszcze jest do wymiany to morał z tego taki ze nie ważne czy Polak czy Niemiec zależy jak kto dbał:) Brat kupił 300c z Polski i tylko wymienił świece oleje i filtry auto chodzi ładnie a kupione w Polsce: ) Z Moto muszę poczekać bo auto muszę zrobić bo jest ważniejsze od Moto hehe:)
- pit
- Posty: 591
- Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
- Motocykl: sc57a
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Radomsko
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Trochę schodzimy z tematu, ale nowe auta nie są tanie w eksploatacji zwłaszcza diesele.
W tamtym roku sprzedałem audi 320tys miało na blacie ja zrobiłem połowę tego w PL sprowadziłem kilka lat temu z Belgi.
Dbałem o nie ale i tak musiał bym włożyć teraz w same części zokoło 5 tys to wolałem tą kwotę zainwestować w nowsze i w dobrym stanie technicznym.
A co do bladego ile nim najeździłeś zanim silnik padł?
W tamtym roku sprzedałem audi 320tys miało na blacie ja zrobiłem połowę tego w PL sprowadziłem kilka lat temu z Belgi.
Dbałem o nie ale i tak musiał bym włożyć teraz w same części zokoło 5 tys to wolałem tą kwotę zainwestować w nowsze i w dobrym stanie technicznym.
A co do bladego ile nim najeździłeś zanim silnik padł?
Moto Psycho
-
AdamSsS
- Posty: 660
- Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
- Motocykl: CBR1100XX
- Rok produkcji: 2001
- Lokalizacja: Tarnów
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Co do wału i panewek .
musisz wiedizeć że Wały są 4 klas od 1do 4 oraz panewki od A do D .
Najlpierw rozbierz silnik bo równie dobrze możę stukać uwalony kosz sprżeglowy lub uszkodzona pompa oleju .
Jak rozbierzesz silnik i okaże się że panewka jednak to złóż blok z powrotem i oddaj do pomiaru potpór wału . Jeśli są ok nie są uszkodzone i trzymają wymiary to możesz myśleć o wymianie wału z panewkami . Jeśli jednak są uszkodzone lub już poza wymiarem to zostaje ci tylko wymiana silnika . Ale jak coś to zobacz jakiej klasy masz wał oraz panewki i takie musisz kupić . Wał kup używkę o ile jest w mormie jego czopy a panewki możesz używane ale zalecam nowe . Sprawdź też czopy korbowodów bo tam tez panewki są różne i musisz dobrać odpowiednie .
Widzisz tak poza tematem . Ja kupiłem za niecałę 4 tys całą 929 właśnie z świecącą kontrolką ciśnienai oleju . Choć panewka się nie obróciłą i mógłbym to anrpawić to zwyczajnie uznałem że nie am to sensu i gonię ją na części .
Jak coś to się odezwij silnik jeszcze mi stoi
musisz wiedizeć że Wały są 4 klas od 1do 4 oraz panewki od A do D .
Najlpierw rozbierz silnik bo równie dobrze możę stukać uwalony kosz sprżeglowy lub uszkodzona pompa oleju .
Jak rozbierzesz silnik i okaże się że panewka jednak to złóż blok z powrotem i oddaj do pomiaru potpór wału . Jeśli są ok nie są uszkodzone i trzymają wymiary to możesz myśleć o wymianie wału z panewkami . Jeśli jednak są uszkodzone lub już poza wymiarem to zostaje ci tylko wymiana silnika . Ale jak coś to zobacz jakiej klasy masz wał oraz panewki i takie musisz kupić . Wał kup używkę o ile jest w mormie jego czopy a panewki możesz używane ale zalecam nowe . Sprawdź też czopy korbowodów bo tam tez panewki są różne i musisz dobrać odpowiednie .
Widzisz tak poza tematem . Ja kupiłem za niecałę 4 tys całą 929 właśnie z świecącą kontrolką ciśnienai oleju . Choć panewka się nie obróciłą i mógłbym to anrpawić to zwyczajnie uznałem że nie am to sensu i gonię ją na części .
Jak coś to się odezwij silnik jeszcze mi stoi
-
kiki
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 października 2008, 17:47
- Motocykl: VFR 800FI
- Rok produkcji: 0
- Lokalizacja: Węgrów/wa
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Pamiętaj, że silnik po zatarciu będzie miał sporo różnej wielkości opiłków w środku. Na 90% pompa oleju może już być porysowana i też trzeba będzie ją wymienić. Cały silnik, a raczej wszystkie kanały olejowe trzeba dokładnie wyczyścić aby nie było późniejszej niespodzianki. Ogólnie rzecz biorąc - duże koszta. Jeśli zrobisz to ze sztuką jest szansa, że będziesz latał chociaż istnieje ryzyko, że coś się i tak może z**ać. Mojemu szwagrowi wczoraj w rn19 poleciały panewy bez wcześniejszych oznak (co prawda lekko motocykl nie miał). A silnik do r1 jak znajdzie za 4kzł to będzie miał dużego farta.
Zapytaj się tez mechanika, czy da Ci gwarancje na taką naprawę- to ważne!!!
Zapytaj się tez mechanika, czy da Ci gwarancje na taką naprawę- to ważne!!!
-
Wozik
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 marca 2014, 07:06
- Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
- Rok produkcji: 2001
- Lokalizacja: Przyprostynia
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Już postanowiłem, że nie będę robić tego silnika tylko kupię inny pogadam z kolesiem jednym co ma motocykle czy by poszedł na to że ja mu dam swój silnik on załatwi mi 2 i coś mu dopłace:) A moto zrobiłem około 8tysiecy i się skończył:)
- maciekx
- Moderator

- Posty: 1546
- Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
- Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Ciekawe czy masz prawdziwy przebieg czy moto mialo zawsze prawidlowy stan oleju i czy dobry olej byl zawsze lany bo zobacz czesto motocykle maja po 50tys przebiegu i czasami latane duuuzo na gumie i nic sie nie zaciera. Z reszta smiac mi sis chce jak widzw motocykle napisane przebieg 20tys km a zmienione tarcze napedy glowki ramy itp gdzie np u mnie oryginalny naped skonczyl sie przy 35 a jeszcze by pojezdzil nie halasowal itp. Tak samo glowka ramy czy sprzeglo jeszcze oryginal to samo lagi nie ciekna a czasami przygumuje. Wiec nie wiem jak trzeba karac moto zeby te wszystkie rzeczy sie skonczyly ponizej 20tys km. Ale znajac zycie przebieg nie jest prawdziwy w takim moto dlatego musiales wlozyc dwa tysie w serwis a teraz silnik klekl
-
Wozik
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 marca 2014, 07:06
- Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
- Rok produkcji: 2001
- Lokalizacja: Przyprostynia
Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(
Licznik wskazuje 49tys to nie wiem czy prawdziwy czy cofany. No trochę części wymienił m w Moto a jak zmieniałem zestaw napędowy to na zebatkach nawet nie była Marka napisana to już miał zmieniany
A reszta też już była to wymiany 1 plus to taki ze nie jest złożony z kilku bo malowana tylko była czacha i prawy bok:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość