Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie Zawory

Opisz warsztaty i salony w swojej okolicy, zapytaj o te, których nie znasz.

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Pytanie Zawory

Post » 18 października 2012, 14:44

Witam może ktoś mądry odpowie mi na pytano dlaczego po 3tys od regulacji zaworów luzy się skasowały do 0,sprzet cbr 600 f3 przebieg niby 50 tys,luzy były książkowe dodam ,że tylko ssące sie skasowały .Czekam na mądre odp ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 18 października 2012, 16:50

Zamieniałeś podkładki czy kupiłeś jakieś aftermarketowe?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 18 października 2012, 19:06

zamieniane

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 18 października 2012, 20:22

a nie szlifowałeś płytek? tylko oryginałki pozamieniane miejscami?

może za mocno wałki skręciłeś klucz dymo zrypany i zapomnialeś sprawdzić po skręceniu wałków :) kurde troche dziwne

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 18 października 2012, 21:10

maciekx pisze:a nie szlifowałeś płytek? tylko oryginałki pozamieniane miejscami?

może za mocno wałki skręciłeś klucz dymo zrypany i zapomnialeś sprawdzić po skręceniu wałków :) kurde troche dziwne
nie

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 22 października 2012, 13:50

Jeśli płytki były markowe i nadal mają swoje wymiary,a zawory bankowo były dobrze ustawione i wałki dokręcone 12Nm,a luzy się skasowały .To nic innego jak trzeba się bliżej przyjrzeć zaworom i gniazdom zaworowym.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 22 października 2012, 18:36

w koncu jedna konkretna odpowiedz,to samo przypuszczalem

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 22 października 2012, 23:25

A nie wlewałeś jakichś wspaniałych dodatków do benzyny które mogły spowodować znacznie większą temperature spalania albo wyczysciła zawory i gniazda tak że spadło te 0,16?? Albo nie paliłeś przez 5 min bez przerwy gumy żeby tak przegrzać zawory że się odkształciły?? bo troche dziwne żeby tak odrazu po niewielu km luz do zera skasować

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 22 października 2010, 19:34
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 26 października 2012, 13:29

Zawory juz sa wypracowane i co chwile beda sie kasowac luzy. Ale w takim wypadku przebieg ~50kkm jest raczej nie mozliwy ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 28 sierpnia 2012, 19:08
Lokalizacja: Piła
Motocykl:

Post » 27 stycznia 2013, 12:03

Witam wszystkich trochę odświeżę temat :) mam pytanie czy ktoś zna dobrego mechanika do ustawienia zaworów z okolic Piły a drugie pytanie czy ciężko samemu je ustawić? ;) Pozdrawiam wszystkich.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 27 stycznia 2013, 13:11

Zeby zrobic samemu musisz mieć dobrej klasy:
- szczelinomierz z dokladnoscia 0,01 mm (nie 0,05 jak wiekszosc)
- mikrometr z dokladnoscia minimum 0,01.
- klucz dynamometryczny do niskich zakresow momentu.
No i najwazniejsze , podstawową wiedzę mechaniczną, dobre ustawienie zaworow na płytkach niestety nie jest takie proste jak na srubach. niekiedy trzeba kilka razy wałki zdejmowac i łatwo np gwinty pozrywać. Jesli nie czujesz sie na 100% pewny to nie podchodz szkoda maszyny.
Mechanika z tej okolicy nie znamy, wiec tu nie pomoge.

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 28 sierpnia 2012, 19:08
Lokalizacja: Piła
Motocykl:

Post » 27 stycznia 2013, 15:25

Chyba dam do mojego mechanika tego co zawsze. Może dałbym radę ale musiałbym kogoś mieć do pomocy co to robił bo czasami płytki do wymiany jakieś będą. Ale dzięki za odpowiedź :D


Wróć do Warsztaty, salony

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości