Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana felgi z 16 na 17

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 29 grudnia 2008, 16:01

to powiem ci w druga strone, ja w VFR 750 z rocznika 97 mialem przednie kolo od bladego sc28 z tarczami tez od bladego, nic nie przerabialem, pasowalo idealnie

jesli pasowalo w jedna strone to powinno tez pasowac w druga, nie wiem tylko czy blotnika nie musialbyc dac wyzej
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 18:09
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: CZ,MZ,WR,CBR
Rok produkcji: 0

Post » 29 grudnia 2008, 17:31

ok czekam na paczkę z felga od f4 i będzie wiadomo na 100% co trzeba będzie robić :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 kwietnia 2008, 18:28
Lokalizacja: Tarnów /
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 1100 XX
Rok produkcji: 97

Post » 30 grudnia 2008, 21:19

czekam z niecierpliwoscia bo sam mam takie plany co do przedniego koła

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 30 grudnia 2008, 22:16

Ja mam 17' kolo z przodu i blotnik mam oryginalny. Powiem wiecej mam dwie felgi zmienione na 3 ramienne z polerowanym rantem. Fabiq widzial jak to wyglada i doszlismy od czego moga byc ale juz nie pamietam wlasnie. Sa oryginalne Hondy firmy Enkei. Jaka jest roznica w jezdzie pomiedzy nimi to nie wiem, nie jezdzilem na 16 ale na 17 jak szybko wpadniesz w zakret to potrafi zatelepac kiera. TomoGT tez widzial i jak porownywalismy do jego oryginalnych to cos w lagach bylo zmienione na gornej polce w mocowaniu jak ktos bedzie bardziej zainteresowany to moge porobic fotki i przeslac na maila.

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 12 października 2008, 20:20
Lokalizacja: NOWE MIAS
Motocykl: fireblade 900 rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 31 grudnia 2008, 10:27

nie rozumiem dlaczego zmianiacie z 16 na 17 . przecież jeżeli japońce tak to zaprojektowali to chyba tak to powinno byc. moim zdaniem nie powiiniśmy pooprawiać mitrzów w tej technologii.
rzymas

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 18:09
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: CZ,MZ,WR,CBR
Rok produkcji: 0

Post » 31 grudnia 2008, 12:17

rzymas pisze:nie rozumiem dlaczego zmianiacie z 16 na 17 . przecież jeżeli japońce tak to zaprojektowali to chyba tak to powinno byc. moim zdaniem nie powiiniśmy pooprawiać mitrzów w tej technologii.


nie wiem ile czasu latasz na 16tce ale jak ja w sezonie zmieniam co najmniej 2 razy przednia oponę to jest to kłopot.

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 12 października 2008, 20:20
Lokalizacja: NOWE MIAS
Motocykl: fireblade 900 rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 31 grudnia 2008, 12:58

zeby 12 mm bieznika na przedzie zjechać przez sezon to chyba trzeba bardzo duzo kilometrów przejechać . chyba ze ktos kupuje opone z 2,5 mm bieznikiem na dodatek z 6 letnia guma na oponie która straciła swoje właściwości 3 lata temu . to mozna nawet z 4 razy zmieniać.
rzymas

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 18:09
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: CZ,MZ,WR,CBR
Rok produkcji: 0

Post » 31 grudnia 2008, 13:37

nie chce sie z toba przekomarzać i jak chcesz trzymaj sie swojej wersji. mi takie nowe gumy wystarczają na około 6-8 tygodni mówię o przodzie. a taka stara o słabych wręcz złych właściwościach z mniejszym bieżnikiem na tyle samo. dlaczego? nowa jest tak miękka że szybko się ścierą a stara jest już twarda ...... :)
zreszta to nie temat o dyskutowaniu o jakosci opon tylko o zmianie z 16 na 17
tak czy tak zawsze jest problem w kupnie 16tki.

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 30 września 2007, 22:59
Lokalizacja: Piotrków
Motocykl: Fajera SC28
Rok produkcji: 0

Post » 07 stycznia 2009, 12:04

takie pytanko do tych co zmienili 16 na 17 cali a nie maja amorkow skretu.
po zmianie nie zwiekszyla sie tendencja do shimmy??
Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 18:09
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: CZ,MZ,WR,CBR
Rok produkcji: 0

Post » 07 stycznia 2009, 14:20

SzeFu pisze:takie pytanko do tych co zmienili 16 na 17 cali a nie maja amorkow skretu.
po zmianie nie zwiekszyla sie tendencja do shimmy??

Z tego co słyszałem to teoretycznie tak w praktyce nie wiem.
ja jak wpadłem na swojej 16tce w shimme to to że spadłem z moto a go nie puściłem mnie uratowało, bo jak spadłem wisząc z boku bezwładnie dodałem gazu poderwało się koło i udało mi się potem wciągnąć. moje szczęście ze miałem przed sobą kawałek prostej drogi bo w innym wypadku było by nieciekawie. dystanse na kierownice zmniejszyły się o połowę i siniaki niesamowita na nogach od wewnętrznej strony.
jak to się stało? kitowałem na kole 180km/h i balansowałem z wiatrem bocznym jak upadłem nie wyprostowałem dokładnie kiery i się zaczęło.
od tamtej pory bez amorka nie mam w planie na kole rozwijać takich prędkości.
z tym czy z tamtym kołem trzeba jeździć ostrożniej :) pozdrawiam. Fela jeszcze nie doszła.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 07 stycznia 2009, 23:44

SzeFu mam 17" i lata sie normalnie, jakos nie trzepala mnie shimma, choc z drugiej strony nie wiem jak sie jezdzi na 16". Japonce specjalnie dali 16" a nie 17" zeby shimmy tak szybko nie lapalo, wiec jezeli dasz 17" to z logicznego punktu myslenia wychodzi ze bedzie wieksza szansa na shimme. Inne motocykle w tych latach maja 17" i nie skarza sie ludziska. Zreszta jak latasz ostro to lepiej miec amorek i pomoze Ci i na 16" i 17", z tym ze latwiej opony dostac na 17".

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 08 stycznia 2009, 21:42

czy ktos moze jednoznacznie powiedziec co trzeba wymienic aby zapodac do franka sc 33(98-99)rok kolo 17?????????????????czy to jakas tajemnica??a moze sie nie da???a moze koszt jest nie proporcjonalny do tych kilku opon uzywanych 17 stek .zakupionych gdzies taniej.---ile zjezdzicie tych opon???2-3, 5???i tak sie to nie oplaca nie mowiac o tym ze zmieniacie geometrie motocykla (od tak sobie tam 16 nie wlozyli)a gdyby nawet to po roku 2 by zmienili na 17 a jednak nie 16 siedzi przez tyle lat-----gumy to sie zaklada nowe a nie jezdzi na byle czym i lezy sie potem pod byle czym..
to tylko moje skromne zdanie 8)
pozdrawiam Tomek

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości