It is currently 16 November 2025, 13:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Tarcze przód. Problem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 255
Joined: 29 December 2007, 03:44
Location: Bełchatów
Points: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Year production: 0

Tarcze przód. Problem

Post » 31 October 2008, 12:52

Witam. Mam taki problem z przednimi tarczami, że podczas jazdy cz nawet przy przetaczaniu moto słychać że coś trze. Na początku myślałem ze któraś tarcza jest krzywa, ale to raczej odpada bo podczas jazdy nie czuć żadnych wibracji, wszystko działa jak powinno. Rozbierałem zaciski i czyściłem, po złożeniu problem zniknął wszystko było cacy więc pojechałem na mały test i jak tylko wcisnąłem kilka razy klamkę problem powrócił. Zauważyłem że w jednym zacisku klocki są zużyte nie równo, z jednej strony cylinderki wychodzą dość sporo z zacisku z drugie mniej. Czy może to być wina zużytych klocków ?? Dodam, że tarcie przed czyszczeniem zacisków było tak mocne, że po zakręceniu kołem na podnośniku nie mogło zrobić jednego obrotu. Teraz jest lepiej ale i tak słychać podczas jazdy ten denerwujący dźwięk. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym zrobić ?? Pozdro

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 31 October 2008, 18:32

W mojej sc33 tez tak miałem,, a razcej cały czas mam.
Poszedłem tropem takim jak ty i wyczyściłem zaciski, tłoczki, wrzuciłem nowy płyn, problem się zmniejszył ale i tak słychac ze tarcza/klocki obcierają. Według mnie jeśli koło nie jest zblokowane - siłą rozpędu robi chociaz z 2 obroty to bym nie ruszał. Ja juz sie przyzwyczaiłem, zresztą w większości moto jest to słyszalne.
Możesz sprawdzić czy tarcze rozgrzewają sie podczas jazdy bez hamowania przodem. Ja zrobiłem taki tescik, przejechałem kilka kilometrów hamując tylo tylnym hamplem ( oczywiście traktuję to wyłącznie jako wyjątek !!! ) po czym postój i reka sprawdziłem czy sa nagrzane. Jesli sa chłodne to jest OK, jeśli jedna z nich, lub obie są nagrzane to raczej coś jest nie tak.

 
Posts: 204
Joined: 21 September 2008, 10:30
Location: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Year production: 0

Post » 01 November 2008, 20:42

KrzyHo spróbuj zrobic tak : odkrec zaciski powyjmuj klocki ponaciskaj klamkom hampla (oczywiscia ostroznie nie przesadzaj zeby tłoczek nie wyszedł całkiem i sprubuj wytrzec tłoczek szmatkom i nałozyc na niego wokoło wazeline techniczną lub smar specjalny do tłoczków i potem go wruc jakims nazedziem ( ja robiłem zabką :) i znowu go jeszcze raz wycisnij i posmaruj i wcisnij i załuz klocki, i nałoz smar na prowadnice zacisku bo moze sie tam przycinac jak niema smaru ;) to wszystko i ma byc ;) ... Ja tak miałem w cb 500 poprostu tłoczek niechciał powracac to zrobiłem tak jak napisałem wyzej i jest oki :) Pozdro

User avatar
 
Posts: 255
Joined: 29 December 2007, 03:44
Location: Bełchatów
Points: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Year production: 0

Post » 01 November 2008, 21:10

Panowie dzięki za rady. Ja jak składałem zaciski to przed włożeniem tłoczków nasmarowałem je płynem hamulcowym, jeszcze spróbuje z tym smarem lub wazeliną techniczną. No i lukne na te prowadnice, możliwe że tam jest przyczyna bo ich nie nasmarowałem tylko złożyłem tak jak były. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdro

User avatar
 
Posts: 50
Joined: 12 August 2007, 08:45
Location: Aleksandr
Motocykl: sc28/sc44
Year production: 0

Post » 02 November 2008, 16:29

Sprawdz czy ci tarcza nie obciera o zacisk bo z tego co napisałes to wychodzi na to ze mozesz miec np.zamienione dystanse na osi i kolo jest przesuniete bardziej w jedną stronę i stad te tloczki bardziej wysuniete z jednej strony.

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 06 November 2008, 13:32

Dajcie spokoj. Kolocki zawsze ocieraja o tarcze. Poki nie masz oporu przy ruszaniu kolem nic nie polepszysz.

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 02 November 2007, 06:17
Location: Darłowo ;
Motocykl: ******
Year production: 0

Post » 06 November 2008, 13:36

U mnie to samo, słyszę że obciera, ale koło się kęci (opór jeżeli nawet jest to minimalny). Klocki nóweczki, przewody i płyn również. Dałem sobie po prostu spokój...

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 06 November 2008, 14:01

Szczeki poprostu juz nie oddaja do konca bo sa albo brudne od pylu albo juz spieczone, przeczysc nasmaruj i bedzie git i nie przejmuj sie tym...

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 06 November 2008, 16:45

Luki213 wrote:Szczeki


Prowadnice chyba :mrgreen: Czyscie ile chcecie a i tak zawsze bedzie lekko trzec.


Return to Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests