Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 20:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Testowalem nowego fajera 2008! :]

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 28 sierpnia 2011, 13:43

puszka to puszka moto to moto a nie szkoda Ci skrzyni jak wbijasz bieg na 3tys ob i słychać trzask ?? puszka nie ma tego. Jeszcze jedno do jakich obrotów kreci siemoto a do jakich puszka ?? takie moje zdanie jest
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 433
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 21:53
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Rok produkcji: 2009

Post » 28 sierpnia 2011, 14:17

Marek760i pisze:ale ,ze jak na ssaniu, sc59 nie ma ssania jak gaznikowce, poprostu sie odpala czeka az sie rozgrzeje i powoli rusza



zaraz po odpaleniue silnik pracuje na troszke wyzszych obrotach a jak dochodzi do jakiejs temperatury to spada spadaja te oborty do normalnych to nie jest wtedy na automatycznym ssaniu ?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 28 sierpnia 2011, 14:20

wtrysk ma automatyczne ssanie chodz chyba nie wszystkie modele bo widziałem wtrysk z recznym ssaniem tylko nie pamiętam co to był za model moto
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 28 sierpnia 2011, 23:54

MaciekM pisze:a po co czekacie az moto sie nagrzeje??? ja nie dokońca tego rozumiem bo wg mnie lepiej odpalić i jechać delikatnie ( aż się zagrzeje) przecież silnik chodząc na wolnyh obrotach potrzebuje więcej czasu żeby sie nagrzać a co to oznacza że dłużej chodzi nie dogrzany. i rozgrzewa się nie równo? i czemu w puszkach nikt nie rozgrzewa silnika stojąc a tu robi tak wiele ludzi? czekam na konkretną odpowiedz


wg mnie to lepiej poczekac az sie nagrzeje sam (ja zawsze czekam do ok 80 stopni - zanim , zaloze wszystko to akurat jest taka temp :) ) Mysle ze obciezanie silnika motocykowego wysokoobrotowego od razu na zimnym to blad :P

 
Posty: 74
Rejestracja: 18 lutego 2009, 16:39
Lokalizacja: sjz
Motocykl: 919mono, zx10r,b12R
Rok produkcji: 0

Post » 29 sierpnia 2011, 03:59

wiertło pisze:wtrysk ma automatyczne ssanie chodz chyba nie wszystkie modele bo widziałem wtrysk z recznym ssaniem tylko nie pamiętam co to był za model moto

636 03-04 np.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 29 sierpnia 2011, 07:39

Tytus pisze:
MaciekM pisze:a po co czekacie az moto sie nagrzeje??? ja nie dokońca tego rozumiem bo wg mnie lepiej odpalić i jechać delikatnie ( aż się zagrzeje) przecież silnik chodząc na wolnyh obrotach potrzebuje więcej czasu żeby sie nagrzać a co to oznacza że dłużej chodzi nie dogrzany. i rozgrzewa się nie równo? i czemu w puszkach nikt nie rozgrzewa silnika stojąc a tu robi tak wiele ludzi? czekam na konkretną odpowiedz


wg mnie to lepiej poczekac az sie nagrzeje sam (ja zawsze czekam do ok 80 stopni - zanim , zaloze wszystko to akurat jest taka temp :) ) Mysle ze obciezanie silnika motocykowego wysokoobrotowego od razu na zimnym to blad :P


dokladnie u mnie dopoki sie nie rozgrzeje coś cyka :) zawory chyba, po rozgrzaniu jest cisza spokój z resztą metal jak i inne stopy z ktorego jest zrobiony silnik ma jakąś rozszerzalność cieplną więc dopóki się nie rozgrzeje tu i ówdzie może mieć jakieś większe luzy, w autach tak samo powinno się rozgrzać tylko teraz się promuje i się CENZURA takie rzeczy że nie powinno się rozgrzewac auta na postoju a dlaczego ? wciskają ze wolniej sie rozgrzewa niż podczas jazdy a tak naprawdę to nagonka ekologów, nowe diesle na zimnym silniku dasz gaz w podłogę a i tak nie wkręci się do odcinki. ??

 
Posty: 417
Rejestracja: 15 kwietnia 2011, 14:38
Lokalizacja: OGL
Pochwały: 5
Motocykl: S1000RR
Rok produkcji: 2012

Post » 29 sierpnia 2011, 07:49

BMW M5 do poki sie nie rozgrzeje tez nie ruszy"
W E65 na obrotomierzu do poki sie nie rozgrzeje pojawia sie taki Ring do którego powinno sie krecic RPM
Dlatego tez lepie poczekac niz potem żałowac, bo napewno nikt nie sra kasa zeby sobie pozwolic na nie potrzebne wymiany silnika.
A jezeli chodzi o ssanie sc59 to dosłownie chwike ma wieksze obroty po chwili juz normalne, jedyne co mnie denermuje i wprowadza w stan stresu to, to krecenie tego rozrusznika zawsze mam wrazenie ze dzisiaj nie zapali bo kreci tak anemicznie jak by miał zaraz wyzionac ducha

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 14:53
Lokalizacja: starogard
Pochwały: 2
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 29 sierpnia 2011, 09:10

no wymiana aku też nie zmienia faktu anemicznego odpalania. Ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 29 sierpnia 2011, 09:20

maciekx pisze:wciskają ze wolniej sie rozgrzewa niż podczas jazdy a tak naprawdę to nagonka ekologów


Na postoju napewno wolniej się rozgrzewa, ja zazwyczaj odpalam, zakładam rękawiczki i jade ( bardzo delikatnie , zazwyczaj zdąze wyjechać z podwórka i już mam z 70 stopni) a samochód zeby sie zagrzał to bym musiął chyba z 10 min czekać. oglądałem kiedyś program o tym że dla silników benzynowych nie zdrowe jest rozgrzewanie na postoju, oprócz tego że nagrzewa się wolniej i nierówno, to jeszcze wolne obroty dla silnikach w samochodzie też wcale nie są zdrowe bo silnik w samochodzie jest tak zkonstruowany aby chodził optymalnie na ruchomych obrotach. w motocyklu z kolei wcale nie słysze aby skrzyni jakoś bardziej hałasowała ( może dlatego ze zanim tak naprawde ruszę i tak się juz zagrzeje)

Nie jestem mechanikiem i znawcą tematu ale myśle że takie czekanie to trochę przerost formy nad treścią.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 29 sierpnia 2011, 10:56

sbstg pisze:no wymiana aku też nie zmienia faktu anemicznego odpalania. Ten typ tak ma.
Bo ma najmniejszy akumulator w swojej klasie i taki maly amperaz daje o sobie znac przy kreceniu... cos za cos, maly aku = mala waga = slaby rozruch :)

 
Posty: 433
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 21:53
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Rok produkcji: 2009

Post » 29 sierpnia 2011, 21:16

panowie to czego to moze byc wina ze do takiej tem jest na ssaniu ?

 
Posty: 417
Rejestracja: 15 kwietnia 2011, 14:38
Lokalizacja: OGL
Pochwały: 5
Motocykl: S1000RR
Rok produkcji: 2012

Post » 29 sierpnia 2011, 21:33

najprawdopodobniej czujnika temperatury

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość