Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:49

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja tylnego zawieszenia

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 24 maja 2011, 23:44

Proste pytanie, co zrobić aby zawieszenie z tyłu było twardsze ? Jak się reguluje tylnego amorka ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 25 maja 2011, 09:53

Na gorze lub na dole amora masz 7 stopniowa regulacje. Obracasz tym pokrecadlem i regulujesz, ściskając sprężynę robi się twardszy.

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Post » 25 maja 2011, 11:11

Aha, takie proste ? :P Myślałem że oprócz tego jeszcze coś trzeba zrobić. A o co chodzi z nastawą wstępną ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 11:26
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 25 maja 2011, 11:22

A ta srubka od tej butli gazowej od amora? :/

moglby ktos to sensownie wytlumaczyc?

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 25 maja 2011, 12:28

Po takich radach tylko się nie zdziw, że tył Ci skacze na hamowaniu, przód nurkuje, a winkle bierzesz na 3 złożenia :!:
kolega wam zapomniał dodać, że trzeba zmierzyć SAG-i statyczne i obciążeniowe oraz uwzględnić dobicie i odbicie do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy a potem kilka korekt i zrobione ;)

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Post » 25 maja 2011, 14:05

SAG-i ? A co to :D To mogę w końcu to sam zrobić czy lepiej nie ? :P Dodam że chcę po prostu trochę utwardzić, tak aby jak kobita wsiądzie ze mną aż tak się nie zapadał a i sam jak jadę żeby na kółko łatwiej wchodził no i tył tak nie nurkował, tylko troszkę ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 25 maja 2011, 14:58

Jeśli zawias jest ustawiony prawidłowo i chcesz polatać na trasie z plecakiem to oczywiście, że możesz sam zwiększyć napięcie wstępne tylnego amora. Jednak z ustawianiem zawieszenia lepiej udać się do kogoś doświadczonego w tym temacie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 26 października 2010, 13:39
Lokalizacja: Rzeszów
Motocykl: SC33 '99
Rok produkcji: 1999

Post » 25 maja 2011, 16:19

Bez przesady to nie jest prom kosmiczny, najpierw ustawiasz napięcie wstępne kręcąc tulejką sprężyny, potem do tego dopasowujesz śrubką na zbiorniczku tłumienie powrotu (tempo odbijania), jeśli amorek lubi dobić mocno masz jeszcze na dole śrubkę od kompresji (siła oleju wspomagającego wbijanie przy większym obciążeniu). To samo z przodu na górze regulacja napięcia, a na dole tłumienie.
Najważniejsze to zgrać pod swoją wagę oraz przód względem tyłu. ;)

 
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Lokalizacja: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994

Post » 25 maja 2011, 23:45

Dziękuję misiu za fajny opis, myślę że Ci zaufam i jak będę nastawiał to wg Twojego opisu, mam nadzieję że nic nie sknocę :P pzdr

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 25 maja 2011, 23:58


 
Posty: 40
Rejestracja: 20 lutego 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 1995

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 22 lutego 2018, 15:31

Hej. Odgrzeję kotleta bo zastanawiam się nad zmianą tylnego amora na coś lepszego. Ktoś robił taką operację i wie od jakiego moto mógłby podejść?

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 23 lutego 2018, 17:40

Zawsze możesz zastosować inny choć wpierw radziłbym oddać swój do serwisu .
Swego czasu do sc33 ładował ktoś od 929

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości