It is currently 16 November 2025, 16:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Plyn chlodniczy, ew. uszczelka pod glowica

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 24 August 2010, 11:26
Location: Warszawa
Motocykl: SC33
Year production: 1998

Plyn chlodniczy, ew. uszczelka pod glowica

Post » 12 April 2011, 14:42

Czesc,

podpowiedzcie w nastpeujacej nurtujacej mnie kwestii.

Moto: SC33 '98

Odpalilem moto po zimie. Kilka rundek po osiedlu. Dostal temperatury 122 st. Pracowal na tej temp. ok. minuty (wczesniej kilka minut na >110 st.).
Okazalo sie ze brakuje plynu chlodzacego - dolalem ponad 1l do chlodnicy.

Mam nastepujace pytania:

- czy praca przez tak krotki okres na temp. 122 st. mogla wydmuchac/uszkodzic uszczelke pod glowica?

- obecnie po zrobieniu ok. 400 km zauwazylem ze ze zbiorniczka wyrownawczego zeszlo ok 2 cm plynu (poziom). Czy to moze byc oznaka spalania plynu (walnieta uszczelka?)?. Dodam, ze po odkreceniu korka chlodnicy, plynu jest tyle ile uzupelnilem - pod korek. Czy sprawe powinienem raczej traktowac jako pobranie plynu ze zbiorniczka z tytulu odpowietrzania ukladu.

- ... i jesli pobor plynu ze wzgledu na odpowietrzenie sie ukladu, to czy ubywa go po kilku- kilkunastu minutach, czy moze faktycznie po dluzszej jezdzie?

- jesli moto pobiera plyn z tyt. uszkodzonej uszczelki pod glowica, to jaki moze byc ubytek tego plynu w czasie? (w sensie ze szybko czy stopniowo wraz z nawijanymi km).


To moje pierwsze moto z ukladedem chlodzenia ciecza. Wczesniej tylko powietrze i olejaki...

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 12 April 2011, 15:17

pewnie uklad byl zapowietrzony i lyklo Ci. Jak dolales i nie znika jest ok ale jak na razie to spogladaj czy nie znika. Wtedy sie martw bo nie ma co na zapas
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 12 April 2011, 15:45

oprócz płynu chłodniczego kontroluj teraz tez czesciej poziom oleju w silniku. Niestety przy przegrzaniu bardzo czesto jako pierwsze padaja uszczelniacze zaworowe, wiec konsumpcja oliwy moze wzrosnąć. Jednak najbardziej zastanawia mnie fakt braku ponad litra płynu w chłodnicy - miałeś jakiś wyciek ?

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 24 August 2010, 11:26
Location: Warszawa
Motocykl: SC33
Year production: 1998

Post » 12 April 2011, 16:04

toper-utl wrote: miałeś jakiś wyciek ?


byc moze plynu ubylo w momencie wyjmowania silnika z ramy i odczepiania zbiorniczka... tego nie wiem - mechanik to robil.

A silnik wyjmowalem do malowania ramy.... .

P.S.
Wymiana uszczelniaczy to tez zdejmowanie glowicy?

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 12 April 2011, 16:13

tak

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 13 April 2011, 23:20

to chyba nie litr ubył jak cały silnik wyciągałeś ^^

 
Posts: 29
Joined: 07 November 2010, 20:43
Location: Suwałki
Motocykl: 954-było
Year production: 2002

Post » 14 April 2011, 08:54

Mechanik co się dało to spuścił do wiadereczka a reszta ten litr gdzieś się porozlewał po garażu nie ma możliwości schwytania całego płynu :)

User avatar
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Post » 14 April 2011, 09:13

A czy odpowietrzałeś układ po włożeniu silnika, czy od razu ogień i jazda?
Może być też tak ze jak padnie uszczelka to w płynie zaczynają się pojawiać osady oleju.
Moto Psycho

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 24 August 2010, 11:26
Location: Warszawa
Motocykl: SC33
Year production: 1998

Post » 14 April 2011, 09:28

Przed dolaniem/uzupelnieniem plynu pokrecilem sie tylko kilkanascie min po osiedlu.

Po tym jak tempteratury dostal to uzupelnilem plyn.

Odpowietrzanie? Szczerze nie wiem jak to sie robi... Dolalem, zakrecilem i kontroluje stan.

Jest jakis sposob na odpowietrzenie, czy nalezy przejechac kawalek i dolac?

Sorki, ale zupelnie sie nie znam na tym :/

User avatar
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Post » 14 April 2011, 09:43

Jak wymieniam płyn to zawsze naciskam gruby przewód żeby wypchnąć możliwie najwięcej powietrza i dolewam. Powietrza zawsze trochę zostanie, ale im mniej tym lepiej.
Moto Psycho

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 14 April 2011, 10:24

A ja bym zaczął od samego początku - co to za mechanik , który wyjmuje silnik i wkłada bez uzupełnienia płynów?

[ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 10:25 am ]
Reklamacja...

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 14 April 2011, 12:02

ten mechanik to chyba traktory na polu naprawia... i to te ruskie z lat 60-tych ... dobrze że cziken tego nie widzi bo by zawału dostał... ^^

Ja odpowietrzam w ten sposób że nalewam do pełna, pompuje ściskając przewód na otwartym korku, dolewam, zamykam, odpalam.. jak się zagrzeje otwieram , dolewam i zakręcam ;)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests