It is currently 16 November 2025, 15:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dynojet Oxygen Eliminator czyli eliminator sondy lambda

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 32
Joined: 15 August 2010, 21:20
Location: Kutno
Points: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Year production: 2005

Dynojet Oxygen Eliminator czyli eliminator sondy lambda

Post » 29 August 2010, 10:24

Witam !

Co to jest sonda lambda i do czego służy to wszyscy wiedzą a przynajmniej w teorii, jednak co daje eliminator ?
Proszę o informację od bardziej doświadczonych forumowiczów :)

1. Czy eliminator sondy montuje się tylko i wyłącznie gdy Power Commander jest zainstalowany w moto ? (Bez PC komputer nie dostaje sygnału z sondy i wiadomo co wtedy - zero mocy)

2. Czy montaż Power Commandera ma sens bez eliminatora sondy ? Czytałem, że sama instalacja PC bez sondy słabo "podkręca" moto. Dopiero po zamontowaniu eliminatora dostaje kopa - to prawda ?

Znajomy ma SC57 HRC (seryjnie nie ma sondy) Co robi tym moto to masakra z 3 na gumę z gazu !

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w temacie.

Pozdrawiam Andy

[ Dodano: Wto Sie 31, 2010 8:57 pm ]
Witam ponownie !

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi na moje pytania wdać jeszcze wszyscy mają wakacje :/

Dzisiaj zakupiłem Eliminator sondy !
Zapłaciłem za tą małą złączkę !! 90 zł !! (z przesyłką) ! Jakaś masakra !!
Powiem szczerze, jak za 1 wtyczkę i rezystorek to zdecydowanie za dużo !

Czytałem, że eliminatorem nie może być rezystor ponieważ czujnik sondy nie jest elementem pasywnym, jednak w tym przypadku jest to zwykły rezystorek :/ chodzi chyba tylko o to żeby oszukać komputer a przy okazji naszą kieszeń.

Skoro to sam rezystorek,wiec wystarczy zakupić w elektronicznym za 1zł i podłączyć pod te same piny co w złączce i 89zł mamy w kieszeni, żeby nie było złudzeń zamieszczam poniżej fotki.
Jak by ktoś był zainteresowany to po podłączeniu miernika wskazuje 325 Ohm


Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Image

Uploaded with ImageShack.us

Mam nadzieje, że komuś to pomoże, bo gdzieś na forum widziałem pytania o tenże eliminator :)

Jeżeli ktoś ma ochotę odpowiedzieć na moje pytania, to będzie miło.
Niebawem i tak sprawdzę to empirycznie...
Pozdrawiam Andy
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

User avatar
 
Posts: 129
Joined: 29 October 2008, 12:01
Location: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Year production: 2004

Post » 05 September 2010, 08:53

Jak napisałeś ma oszukać kompa nic więcej a żeby mieć już Total kopa w każdym zakresie obrotów to cza by było zapodać MODULE IGNITION ( wpina się go w złącze w PC to białe szeroki chyba 8-mio pinowe) programuje się go tak samo jak PC i zabawa jest niemiłosierna.Pozdro
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

User avatar
 
Posts: 32
Joined: 15 August 2010, 21:20
Location: Kutno
Points: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Year production: 2005

Post » 06 September 2010, 11:44

Witam
Bardzo dziękuję za odpowiedz !
Ma ktoś może zainstalowany moduł zapłonu (MODULE IGNITION) ??
Możecie coś więcej o tym rarytasie napisać ? Podnosi moment ? Dodaje koni ? Czy reakcja na gaz ?
Opłaca się to instalować ?
Powiem, że Power Commander zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie :) Bardzo się poprawił dół i średnie - POLECAM !
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

User avatar
 
Posts: 129
Joined: 29 October 2008, 12:01
Location: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Year production: 2004

Post » 06 September 2010, 12:41

zmieniasz mapę zapłonu możesz sobie w dowolnym zakresie obrotów przyspieszyć bądź opóźnić zapłon.Pozdro
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

User avatar
 
Posts: 32
Joined: 15 August 2010, 21:20
Location: Kutno
Points: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Year production: 2005

Post » 06 September 2010, 13:04

Może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.
Jaki ma wpływ na moto w danym zakresie obrotów opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu ?
Zawsze mi się wydawało że zapłon musi być ustawiony tylko w jednym idealnym miejscu (w każdym zakresie obrotów), bo jak będzie źle ustawiony to silnik traci moc albo w ogóle nie bangla ?
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

 
Posts: 175
Joined: 21 November 2007, 11:58
Location: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Year production: 0

Post » 06 September 2010, 21:16

Przyśpieszenie zapłonu podnosi moment obrotowy i moc.
IGNITION MODULE.Podają że zmienia zapłon o +- 10 stopni.Opózniać nie ma co bo to pogarsza charakterystyke.Przyspieszać też zbytnio nie można bo można w spalanie stukowe wejść przy niższej jakośc paliwach.Miałem SC57A i nie jest to mocno wyżyłowany silnik.Tańszym rozwiązaniem jest przerobić mocowanie czujnika połozenia wału i przyśpieszyć w całym zakresie zapłon o ok 4 stopnie.
O2 Eliminator to jest zwykły rezystor.Oszukujesz kompa wstawiając stałą wartość.Bez PC będziesz na 100% przelewał silnik.Jedyne wyjście dające pożądane efekty to PC+Hamownia+pomiar składu spalin...(AFR)
A z gazu nie postawisz HRC z 3 ki bez zmiany zębatek..
You can't fuck with

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 06 September 2010, 21:29

Pany czy jest cos czym mozna oszukac licznik od Horneta bo pokazuje 240 i nic wiecej nie chce pojsc ?

User avatar
 
Posts: 32
Joined: 15 August 2010, 21:20
Location: Kutno
Points: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Year production: 2005

Post » 06 September 2010, 22:03

A to ciekawe co napisałeś o tym przyśpieszeniu zapłonu, możesz coś więcej o tym napisać, czy przerabiałeś swoje sc57 ?
I jeszcze chciałem podpytać czy faktycznie jest taka różnica po hamowni ? Czy mapy które udostępnia producent naprawdę są tak słabe ? Procentowo jaka różnica między hamownią a mapami udostępnionymi przez producenta 5% (oczywiście chodzi o PC)
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

 
Posts: 175
Joined: 21 November 2007, 11:58
Location: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Year production: 0

Post » 07 September 2010, 14:09

You can't fuck with

 
Posts: 29
Joined: 16 November 2009, 21:09
Location: Obo
Motocykl: CBR 929 sc44 custom project
Year production: 2001

Post » 16 June 2011, 09:35

Witam mogłbyś podać gdzie kupiłeś ten eliminator , bo potrzebuje taki do sc 57b pozdrawiam
Tank69

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 16 June 2011, 11:03


User avatar
 
Posts: 129
Joined: 29 October 2008, 12:01
Location: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Year production: 2004

Post » 16 June 2011, 11:29

Mam taki Orydzinal!! jak cie interere?
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests