It is currently 16 November 2025, 13:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Amortyzator skrętu(model 954 czy jest wrazliwy na shimmy?)

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 695
Joined: 28 March 2010, 19:39
Location: Wyszogród
Points: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Year production: 2002

Post » 08 June 2010, 22:33

http://img189.imageshack.us/img189/2649/92423854.jpg
Ja mam taki Extreme Tech z 7 stopniową regulacją ;)

User avatar
 
Posts: 51
Joined: 09 November 2008, 14:30
Location: Kalisz/ok
Points: 3
Motocykl: CBR 954 RR
Year production: 2003

Post » 08 June 2010, 22:40

Około rok temu zakładałem taki sam temat po kupnie 954. Większość pisała tak jak wyżej. Wysłuchałem ale amora nie mam do dziś. Nie powiem napewno czułbym się pewniej mając ten gadżet, jednak wysoki koszt zakupu nie pozwolił mi znaleźć środków na ten cel do dziś.
Byłem kilka razy w ub.roku na torze w Poznaniu, śmigam na kole na 2-gim biegu do odciny i jakoś (odpukać) nic się nie wydarzyło. Parę razy trzepnęło mi kierą przy lądowaniu z prędkością 180-190 km/h ale tylko kiedy wiał boczny wiatr.
Więc co? Można jeździć tym sprzętem bez amora. Trzeba tylko bardziej się pilnować; nie odkręcać ostro na nierównych nawierzchniach, nie walić szybkich gum przy wietrze i myśleć... Amor tego za nas nie zrobi on tylko trochę może pomóc.
Mimo tego co napisałem uważam że jeśli ma ktoś kasę to warto wyposażyć moto w to cudo. Być może nie wiem nawet ile tracę...?
Pozdro
Fotki z treningów na Torze Poznań:
http://pl.fotoalbum.eu/krzychoRR

User avatar
 
Posts: 1901
Joined: 19 February 2007, 14:56
Location: Katowice
Points: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Year production: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 09 June 2010, 00:46

wlasnie tu o to w tym chodzi zeby zapobiegac ewentualnem "skutkom ubocznym" jazdy bez amora :) Bo gdyby byl rzeczywiscie niezbedny to pewnie honda by juz w tym modelu dala amor jak w 1000RR :) Polak madry po szkodzie jak to mawiaja... ;) Jezdzic sie da ale trzeba mocno uwazac przy ostrej jezdzie a po co sobie glowe zawracac i stresowac shimmami jak na rynku wtornym mozna juz tanio nabyc ten gadzet :]

Jakie sily musza dzialac na kierownice gdy wystepuje shima niech swiadczy fakt ze w mojej CBR954RR pod czas jadowania z szybkiej gumy peklo mocowanie amora... :wnerwiony: - akurat raczej byl to defekt materialu ale widac jak na dloni ze nie ma sie szans przy naprawde mocnej shimmie...

User avatar
 
Posts: 55
Joined: 03 June 2010, 23:34
Location: Grójec
Points: 1
Motocykl: 954rr
Year production: 2003

Post » 09 June 2010, 08:52

mojemu znajomemu na R6 wyrwało dłoń z nadgarstka podczas shimmy więc siła jest naprawdę spora....
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem ;)

 
Posts: 20
Joined: 17 May 2010, 00:00
Location: częstocho
Motocykl: sc50
Year production: 0

Post » 13 June 2010, 20:32

panowie podpinając się pod temat amorów skrętu, bo planuję takiego kupić, co sądzicie o amortyzatorach arrow? mam opcję kupić amortyzator praktycznie nowy zrobił 1000 km za 1k. warto? Jeśli macie jakieś rozeznanie powiedzcie mi jaka to jest polka, do czego można porównać arrowa, lsl, czy może wyżej ohlins?
pzdr

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 13 June 2010, 20:38

Borys86 wrote:mojemu znajomemu na R6 wyrwało dłoń z nadgarstka podczas shimmy więc siła jest naprawdę spora....
i co nie ma dloni ?

User avatar
 
Posts: 55
Joined: 03 June 2010, 23:34
Location: Grójec
Points: 1
Motocykl: 954rr
Year production: 2003

Post » 13 June 2010, 23:39

crazyduck, tak taki hak jak piraci ma ;)

a tak serio to wyrwało mu ze stawu a nie urwało całkiem więc nastawili mu w szpitalu potem trochę w gipsie i dalej lata na moto...
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem ;)

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 24 August 2010, 10:30
Location: Rzeszów
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Post » 24 August 2010, 13:06

Amor to Podstawa szczególnie na polskie drogi no i jak masz zamiar Latać na kole to MUSOWO Kupuj . Moim zdaniem firmy są porównywalne , oczywiście nie mówię o najtańszych badziewiach , najlepiej nowy bo masz pewność że nie jest "wychełtany" . Ważne żeby miał dobrą regulację twardości. a co do tego czy centralny np. scotts czy poprzeczny np. ohlins to jest bardziej kwestia miejsca na kierownicy jakie ci zajmie , zasada działania jest taka sama.
Brygada RR

 
Posts: 12
Joined: 14 June 2010, 18:56
Location: Wawa
Motocykl: 954 Thaitian blue
Year production: 0

Post » 02 September 2010, 21:41

Ja po kupnie 954 może z tydzień wytrzymałem bez amora, tym się po prostu jeździć nie da normalnie, szczególnie przy przyspieszaniu, nie mówiąc już o opadaniu z gumy :) a ten motocykl jest stworzony do latania na gumie :D poza tym w sierpniu pojechałem nad morze, w 2 dni zrobiłem 940km i bez amora to w życiu bym nie pojechał po polskich drogach tyle. Kupiłem nowy amor OHLINSA i nie żałuję wydanej kasy, więc polecam, bo naprawdę warto, poza tym amor zawsze można zdemontować i sprzedać oddzielnie :)

Previous

Return to Ogólne (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests