It is currently 18 November 2025, 06:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

male pytanko odnosnie sondy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

male pytanko odnosnie sondy

Post » 11 February 2010, 10:41

witam jaks juz czas temu zamatowalem kompletnego akrapovicza do swojego moto,z braku miejsca w wydechu na sonde lambda postanowilem ja wypiac i teraz pytanie czy niebedzie jakis skutkow ubocznych w silniku i wogle bez tej sondy czy poprostu zrobic otwor i wkrecic ja w ten wydech i jesazcze jedno skoro niemam exapu to klapka ktora znajduje sie w airboxe nie otwiera sie i niezamyka czy powinienem ja calkiem usunc czy.... ,pozdr
przechuj ninia:)))

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Re: male pytanko odnosnie sondy

Post » 11 February 2010, 12:38

Co do klapki w air boxie to najlepiej ją usunąć,a jak założysz sondę do sportowego układu to dużo Ci nie pomoże taki układ z sondą bo sonda nie pozwoli na większą dawkę paliwa.A jak ją wywalisz to moto będzie palić jak smok.Dynojet robi eliminatory sondy lambda nazywa się : Dynojet O2 sensor eliminator.Do tego musisz mieć jakiś power commander i sportowy filtr i zestroić moto pod te bajery.Najlepiej zadzwonić do dyno techu wszystko Ci ładnie powiedzą.. :piwo:

 
Posts: 1007
Joined: 29 August 2009, 22:04
Location: podlasie,
Points: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Year production: 0

Post » 11 February 2010, 13:26

a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik (tylko dobrac odpowiednia opornosc aka jak ma sonda w normalnych warunkachpodczas jazdy) ???

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 11 February 2010, 13:40

PS BXL wrote:a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik

sonda lambda nie jest czujnikiem rezystnacyjnym...
z wiki: "Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300°C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. (...) Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V."
Czyli sonda lambda to takie małe ogniwo które generuje napięcie w zależności od stężenia O2 w spalinach. Nie da się jej zastąpić rezystorem... co najwyżej bateryjką :diabel:

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 11 February 2010, 13:53

filtr sportowy juz mam moze jak bym ja(sonde) zamontowal do tego ukladu to i moze niepozwoli na wieksza dawke paliwa ale skoryguje mieszanke, teraz do zapalenia sie rezerwy robie jakies 140 km ale byc moze przesta klapke ktora byla prawie zamknieta niedostawl wystarczajacej ilosci powietrza i przesto to spalanie
przechuj ninia:)))

 
Posts: 1007
Joined: 29 August 2009, 22:04
Location: podlasie,
Points: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Year production: 0

Post » 11 February 2010, 14:03

orzech wrote:
PS BXL wrote:a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik

sonda lambda nie jest czujnikiem rezystnacyjnym...
z wiki: "Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300°C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. (...) Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V."
Czyli sonda lambda to takie małe ogniwo które generuje napięcie w zależności od stężenia O2 w spalinach. Nie da się jej zastąpić rezystorem... co najwyżej bateryjką :diabel:

mozesz miec racje,
o ntym oprniku to tylko tu na forum czytalem ze ktos zastepowal bodajze w 929 lub 954 ale to moze ten ktos racjii niemial wiec pewnosci do tego niema


Return to Modyfikacje i Tunning (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest