It is currently 16 November 2025, 20:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przepustnica wlotu powietrza sc57a

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 15 November 2009, 22:41

synek wrote:żeby smarować łańcuch na odpalonym moto


Myślę, że jeśli będziesz kręcił ręcznie koło i ci wkręci palce w zębatkę to efekt będzie taki sam.

Nie wiem jak Wy smarujecie łańcuch,bo ja podchodzę z tyłu i psikam sprejem na łańcuch, który jest na zębatce.

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 15 November 2009, 22:51

chanbord wrote:Myślę, że jeśli będziesz kręcił ręcznie koło i ci wkręci palce w zębatkę to efekt będzie taki sam.

No to zle myslisz. Niezaleznie ile czasu spedzisz na slice, nie bedziesz w stanie wytworzyc momentu obrotowego silnika CBR 1000RR.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 15 November 2009, 23:12

Nie pisałem o momencie obrotowym, bo to porównanie nie na miejscu jest. Wyobraźni dużej nie potrzeba, by sobie wyobrazić wkleszczenie i zmiażdżenie palców w zębatce. Zakręć Piotrek koło ręką i włóż patyk zbliżony średnicą do palca i zobaczysz co się stanie.

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 16 November 2009, 01:38

Panowie smarowanie na odpalonym silniku i na stojaku nie jest niczym złym. Nie mówimy tu przecież o zapięciu 6-tego biegu i 11 tyś obrotów (czy jakimkolwiek biegu i jakichkolwiek obrotach) jak to koledzy wcześniej ironicznie odradzają i ja również odradzam. Najlepszym kompromisem jest odpalenie motocykla i nie zapinanie ŻADNEGO biegu. Koło samoczynnie powinno się obracać samo powoli z równomierną prędkością (nie wiem w sumie czemu) i w razie czego ręką można je zatrzymać. Chyba że masz max niewyważone koło albo niedotarte klocki z tyłu.
Ktoś pomyśli że jeśli ma się stojak to po co koło ma się samo kręcić skoro można samemu obracać, ale w sumie jak koło kręci się równomiernie to precyzyjniej i wszędzie tak samo nałożymy smar.

TO tak off top

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 16 November 2009, 10:29

róbcie jak uważacie, to wasze paluchy a nie moje :)

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 26 August 2009, 13:58
Location: Legionowo
Motocykl: R1 RN12
Year production: 2005

Post » 16 November 2009, 10:33

:diabel2:
Attachments
Texas Chainsaw Replica.jpg

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 16 November 2009, 11:25

Witam!!
Ja tam sobie kręcę ręką i smaruje powoli i dokładnie PO WEWNĄTRZ łańcucha przy stopce.. bo tak nawiasem mówiąc powinno się to robić ... a co tematu z GIXER-em to tam pisze wyraźnie że : "CHCIAŁEM JESZCZE PRZETRZEĆ ŁAŃCUCH SZMATĄ ..... " i stąd takie konsekwencje ;-) ....

 
Posts: 96
Joined: 09 February 2008, 21:24
Location: kielce&am
Points: 3
Motocykl: 1000 rr4
Year production: 0

Post » 19 November 2009, 12:47

z tego co wiem łańcuch sie sameuje kręcąc kołem w kierunku przeciwny do kierunku jazdy...

User avatar
 
Posts: 128
Joined: 27 January 2009, 22:31
Location: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Year production: 7

Post » 19 November 2009, 22:03

z tego co wiem łańcuch sie sameuje kręcąc kołem w kierunku przeciwny do kierunku jazdy...


A jaka to roznica w ktora strone sie kreci?? bo jak dla mnie zadna.
Ze powinno sie po wewnetrznej stronie to sobie tlumacze ze jak dziala sila odsrodkowa to "dosmarowywuje" lancuch zanim z niego odpadnie a po zewnetrznej to juz tylko odpasc moze:P

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 20 November 2009, 01:26

Pytanie zatem można postawić. Co smarujemy w naszych łańcuchach? O-ringi, x-ringi itp czy smarujemy rolki (tulejki) i zęby ? Przez oring i inne uszczelniacze (gumki) smar się nie przedostanie więc według mojego rozumowania nie potrzeba smarować gumek, a należy rolki i zęby, te części które trą o siebie. W tym przypadku różnicy nie ma czy smarujemy po zewnętrznej czy po wewnętrznej stronie łańcucha. Ja psikam po zewnętrznej na łańcuch który styka się z zębatką i moim zdaniem jest to smarowanie dobre. Tak będę smarował nadal. Poza tym temat o przepustnicy powietrza to nie o smarowaniu łańcucha. :)

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 20 November 2009, 01:52

Łancuch smaruje sie przy styku z zebatka tylna ale po to zeby nie upitolic kole i reszty smarem. SMarujesz rolki lancucha i ogniwa tam gdzie sa te gumowe Oringi lub Xringi, lancuch krecac sie na zebatce rozsmaruje smar dookola tych ringow. Robi sie to na cieplym lancuchu czyli po jezdzie zeby aerozol odparowal a pozostal sam smar potem wycierasz lancuch do such szmatka, bo smar ma byc pomiedzy rolkami a kolkami i pomiedzy O lub X ringami i zeby na felge nadmiar Ci nie rozrzucalo podczas jazdy.

User avatar
 
Posts: 128
Joined: 27 January 2009, 22:31
Location: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Year production: 7

Post » 20 November 2009, 21:43

Pytanie zatem można postawić. Co smarujemy w naszych łańcuchach? O-ringi, x-ringi itp czy smarujemy rolki (tulejki) i zęby ? Przez oring i inne uszczelniacze (gumki) smar się nie przedostanie więc według mojego rozumowania nie potrzeba smarować gumek, a należy rolki i zęby, te części które trą o siebie. W tym przypadku różnicy nie ma czy smarujemy po zewnętrznej czy po wewnętrznej stronie łańcucha. Ja psikam po zewnętrznej na łańcuch który styka się z zębatką i moim zdaniem jest to smarowanie dobre. Tak będę smarował nadal. Poza tym temat o przepustnicy powietrza to nie o smarowaniu łańcucha.


To zajrzyj na strone jakiegos producenta i zobacz gdzie zaleca smarowanie.

pozostal sam smar potem wycierasz lancuch do such szmatka


hehhe zycze powodzenia w wycieraniu smaru sucha szmatka :)
Robiles to kiedys bo jak tak to albo robiles to jeszcze jak areozol nie odparowa albo masz jakis smar do niczego lub smarujesz olejem.

PreviousNext

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests