Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 17:43

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

HONDA CBR 900rr SC33

Projekt "Drugie zycie" dla CBR

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 12 maja 2017, 14:05
Motocykl: Honda Fireblade 919 SC33
Rok produkcji: 1999

HONDA CBR 900rr SC33

Post » 16 września 2018, 18:50

Witam wszystkich.

Od dluzszego czasu nie jezdze swoja CBR-ka z jakies 4 do 5 lat z racji tego ze mieszkam zza granica i nie mam czasu na urlopie posmigac z racji budowy nowego domu.
Wiec naszla mnie mysl by moja CBR-ka dostaa drugie zycie z racji tego ze miala jednego dzwona dawno temu oraz kilka otarc gdzie niestety z braku pieniedzy zamowielm chinskie zamienniki. Przyszedl czas na pozadny remont i kilka modyfikacji.

1. Z racji tego ze ciezko dostac orginalne plastiki kolor "ciemny granat" postanowilem ze zaopatrze sie w ori czesci z innym malowniem (jak na ta chwile brakuje mi czachy) i zostana pomalowane wlasnorecznie a naklejki zamawiam z firmy grafnet.( jakie macie opinie na temat tej firmy?)
Widzialem na youtube koles zrobil tak wlasnie ale kolory cos nie takie mu wyszly. podsylam link
https://www.youtube.com/watch?v=4jhkdqFY3ow

2. kolejnym punktem ktory widnieje na mojej liscie jest przemalowanie kilku elementow, wymienie w podpunktach i prosze o uwagi opinie
- malowanie proszkowe calej ramy(rama, dolny wahacz i stelarz ori oraz bede chcial miec mozliwosc zamontowania zadupka od sc 59) na czarny mat badz czarna perle plus dodatkowo zabezpieczyc ja lakiere bezbarwnym w kilku warstwach oczywscie cienkich .

- dodatkowo bede chcial przerobic tylny stelarz i zamontowac od sc59 ale potrzebuje tutaj pomocy w tym temacie z racji tego ze przeczytalem kilka tematow o zmianie zadupka w sc33 to jednak warto bedzie przeczytac dodatkowe info na co zwrocic uwage.
(dodam ze mam pomysl taki by w stelarzu zalozyc wiekszy profil by byla mozliwosc zmiany zadupka cos takiego jak wsowka wiekszy profil nalozyc na mniejszy i do tego skrecic srubami by mozna miec zadupek od sc33 a na jazde solo sc 59.


- malowanie zaciskow oraz stopek oraz felg.Felgi zastanawiam sie nad dwoma kolorami czarny polysk i do tego naklejki na ranty i w srodku z napisem honda w kolorze bialym badz felgi w kolorze niebieskim cos na wzor jak w suzuki maja i do tego tez naklejki w kolorze bialym plus zabezpiecznie lakierem kilkoma warstwami.
do tego zaciski tez myslalem pomalowac proszkowo w koor niebieski jak i rowniez dodac przewody hamulcowe w kolorze niebieskim.
stopki widzialem tez niebieskie na ebay ale nie wiem czy nie pozostac przy czarnych jak rama.

3. Naped zostane przy orginanym zestaiweniu zebatek a firma ktora chce wybrac bedzie RK z czarnym lancuchem z zoltymi bolcami.

4. Tarcze przod znalazlem zastepnik firmy NG okolo 600zl sztuka nowka.. warta uwagi jest?

5. tlumik znalazlem z firmy VooDoo nie wiem tylko czy warto wykladac tyle kasy jak bedzie za glosny i moze miec za duzo DB.
https://www.ebay.co.uk/itm/VooDoo-Full-4-into-1-Shorty-Exhaust-System-1993-1999-Honda-CBR-900RR-Black/112306730507?epid=656202196&hash=item1a2600b60b:g:7voAAOSw4CFYpxBk

6. do silnika jeszcze nie mam jako takich planow ale napewno zaloze K&N filtr a nad dyno jet sie nie zastanawialem ale napewno beda potrzebne prace w nim. dodam ze silnik ma niecale 60 tys km. jezeli jest ktos tutaj z okolic lezajska-rzeszow badz krosno z checia bym zamienil slowko w sprawie silnika badz jakis przerobek.

7. Uwagi typu sprzedaj i kup inne moto zostawie dla tej osoby. Dla mnie motor ma wartosc sentymentalna bo kupiony za wlasne pieniadze zarobione zza granica na 18stke.

 
Posty: 501
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: pl
Pochwały: 3
Motocykl: .
Rok produkcji: 2000

Re: HONDA CBR 900rr SC33

Post » 16 września 2018, 18:57

najlepsze co zrobisz dla tego motoru to go doprowadzisz do stanu najbliższemu oryginałowi, inne zadupki itp to wieśniactwo :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 87
Rejestracja: 23 września 2012, 09:59
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 3
Motocykl: SC33 Lift
Rok produkcji: 1998
Samochód: Bora VR6 :)

Re: HONDA CBR 900rr SC33

Post » 16 września 2018, 21:39

Co do filtra K&N to ja do swojego wkładałem i na oryginalnych dyszach nie było najlepiej. do 6-7 tyś był, dopiero później dostawał konkretnego CENZURA. Także pozostałem z seryjnym filtrem bo uznałem że gra nie warta świeczki. Ale dla chcącego nic trudnego. Jak już tak bardzo chcesz przy nim modzić to możesz ostry wałek założyć i koło 150KM powinien wydmuchać.

Jeśli chodzi o naklejki z grafnetu to powiem na własnym przykładzie że 7/10. Do oryginału im sporo brakuje a wymiary też nie do końca pasują.

Napęd jeśli ma się wyróżniać to łańcuch tak jak napisałeś a dla szpanu zębatka na tył SUPERSPROXX. Powodzenia
... tak dużo za nami a jeszcze przed nami tyle...

 
Posty: 5
Rejestracja: 12 maja 2017, 14:05
Motocykl: Honda Fireblade 919 SC33
Rok produkcji: 1999

Re: HONDA CBR 900rr SC33

Post » 18 września 2018, 13:27

dzieki za podpowiedz o filtrze i walku. czytalem ze nie ktorzy chwala sobie przelot plus K&N filter. Rozgladne sie za tym. masz moze jakies namiary i orientujesz sie jaka cena moze byc takiego walu?

z naklejkami jak na chwile obecna zostaje mi grafnet dlatego ze nie ma innej firmy ktora robi w miare przyblizone do ori. oczywiscie mozna dac do osoby co robi rozne malunki typu areografy ale wydaje mi sie ze wiekszy koszt by wyszedl niz naklejki plus wiadomo trzeba poszukac kogos kto by sie tego podejmna.

Mam jezcze pytanie odnosie zadupka: poniewaz mam okazje kupic caly tyl od sc59 interesuje mnie tylko jezeli zmieniam zadupek to oczywista rzecza jest ze trzeba przyciac ori stelarz x cm od punktow mocowania do ramy i tak samo przy stelarzu od sc 59? prosze o pomoc w tej kwesti bo nigdy tego nie robiem a oczytalem sie sporo o tym

Awatar użytkownika
 
Posty: 87
Rejestracja: 23 września 2012, 09:59
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 3
Motocykl: SC33 Lift
Rok produkcji: 1998
Samochód: Bora VR6 :)

Re: HONDA CBR 900rr SC33

Post » 22 września 2018, 16:52

K&N i przelot siezgadza ale pod warunkiem że masz piec na wtrysku. Jeśli jest gaźnik to na dwoje babka wróżyła. W VFR750 to działało bez kombinowania ale w SC33 u mnie jak i u mojego znajomego zresztą były takie akcje jak wcześniej opisałem.
A co do ostrego wałka to znajomy kiedyś miał to w swojej ale niestety wychaczył dzwona i dosyć dobrze się połamał. Piec chyba sprzedał w całości. Poszukaj na ebayu.
... tak dużo za nami a jeszcze przed nami tyle...

 
Posty: 40
Rejestracja: 20 lutego 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 1995

Re: HONDA CBR 900rr SC33

Post » 17 października 2018, 21:04

Ostatnio czytałem o prostym patencie na poprawę osiągów ale zaznaczam że sam nie próbowałem (jeszcze). Okazuje się że można założyć moduł zapłonowy od CBR 600 F3, i na takiej "mapie" jest lepsza reakcja na gaz w średnich obrotach (mocy nie podnosi gdyby ktoś się zastanawiał :D). Tylko trzeba się pilnować i nie dawać do odciny bo będzie się kręcił o 1k wyżej. Działa to w SC28 i SC33, z tym że w rocznikach 98/99 po lifcie jest jakaś dodatkowa dioda w zegarach, która się przepala po włożeniu takiego modułu. Co prawda motocykl dalej będzie działał ale w przypadku powrotu do oryginalnego modułu już nie.


Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości