Piotr Dziektarz pisze:Jeśli chodzi o motocykle należy wlać specjalnie do tego dedykowany olej.
W przypadku tak trwałego motoru polecam tylko najwyższej klasy oleje 10W40.
Tutaj właśiwym jest dodatkowo olej spełniający normę JASO MA2.
Są motocykle wymagające oleju 10W30 wtedy taki należy wlewać, są takie któe wymagają oleju 10W50 .
Ale w tym przypadku właciwym jest olej w klasie 10W40.
Jeśli chodzi o pojemność oleju zawsze można się posiłować ogólnodostępnymi wyszukiwarkami.
Polecam tą z Fuchs-a :
http://fuchsmoto.lubricantadvisor.com/
Ale i inni mają swoje wyszukiwarki.
I tak do CBR-ki 929 wychodzi :
Engine/transmission 6
· Capacity : Capacity 3,7 liter
: Filter 0,2 liter
· Use : Normal
· Intervals : Change 12000 km / 12 months
Tutaj z doświadczenia podpowiem tylko że niedoścignionym produktem jeśli chodzi o jakość jest amerykański olej Amsoil 10W40 Synthetic Motorcycle Oil.
Olej jako jedyny na Polskim rynku nie jest w żadnym stopniu gorszy od najlepszych olejów torowych i wyczynowych mimo tego że jest to kompozycja do tradycyjnego zastosowania.
Jako nieliczny a jako jedyny w Polsce nie powoduje tzw. sklejania sprzęgła podczas extremalnej exsploatacji, a redukcja przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych jest nieco inna niż w porónaniu do najlepszych europejskich produktów.
Polecam wymianę oleju max. co 10 000km lub co rok .
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
http://www.zmienolej.pl
Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości