Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:49

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jaki profil opony ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 17 lutego 2014, 01:30

Ja mam Pilot Powery 3 tylko 50tke z tyłu i szału z tą oponą nie ma jakoś... na Qualifierze II lepiej mi się jeździło, aczkolwiek nie mówię że P3 jest złe.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 17 lutego 2014, 11:03

Ja zacząłem jeździć na 55 bo po prostu łatwiej taką kupić, przy pierwszej zamianie musiałem łyknąć z 50 zakrętów żeby się przyzwyczaić.
Teraz mam z tyłu Pirelli Diablo Rosso Corsa trzyma super.
Nic nie zamieniałem w ustawieniach napędu itp. tylko ciśnienie mam niższe, ale to już kwestia przyczepności, zużycia i stylu jazdy właściciela.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 17 lutego 2014, 21:55

ble2u pisze:
allferdas@wp.pl pisze:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.


co przez to chcesz powiedzieć że firma ma być ta sama? :D bo z tym musi to troche chyba przesadzasz :)

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 17 lutego 2014, 23:12

Czarny pisze:
ble2u pisze:
allferdas@wp.pl pisze:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.


co przez to chcesz powiedzieć że firma ma być ta sama? :D bo z tym musi to troche chyba przesadzasz :)


Wiedza o oponach lezy. Mnie to rozwala jak ludzie pisza ze ta to trzyma tamta nie w ogolnie wiedza 0 o oponach motocyklowych. Najgorsze ze nikt nie chce sie na tym poznac.

Wytlumacze co to znaczy rodzaj.
Opony dziela sie na 2 kategorie. Twarde jak kamien ze nie mozna je scisnac w zaden sposob pod naporem ciala i takie ktore sa wrecz miekkie jak szmaty.
Zwykly test to: opona zdjeta z felgi pod naporem ciala latwo sie zapadnie. Tak ze bedzie wklesla.
I tutaj odrazu mozna podac pirelli diablo supercorsa (bardzo miekka) i dunlop qualifier (miekka). I takie opony sie inaczej pompuje . Kolega wyzej trafnie napisal ze dunlopa sie mocno nie pompuje a ja dodam ze pirelli jeszcze mniej. (nie to co pisza w katalogu lol)
Opona twarda to np Bridgestone. Przy tej oponie wiecej pracuje zawieszenie . Daje ona duzy feedback kierowcy. Czuje sie kazda dziure .
Ktore lepsze? Te ktore kazdemu lepiej odpowiadaja

Teraz jaka jest opona Pilot? Nie wiem . Nie mialem jej w rekach.
Zastanow sie czy chcesz miksowac opony o dwoch charakterystykach i czy ma to sens.
No NIE MA. To tylko pogorszy prace zawieszenia.

Jak chesz zalozyc mix pirelli i dunlop to to ma sens. Ale Bridgestone z pirelli nie zadziala.
Wiem ze to takie "polskie" zakladac to co dostalo w dobrej cenie.

Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki . Wtedy tylna opona tez musi byc odpowiednia.


ps. to nie moja wiedza tylko Dava Mossa.

pozdrawiam.

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 18 lutego 2014, 00:14

ble2u pisze:Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki


hmm... bardzo ciekawa teoria, możesz podać przykład opony z bokami twardszymi niż środek

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 18 lutego 2014, 10:40

tomekn pisze:
ble2u pisze:Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki


hmm... bardzo ciekawa teoria, możesz podać przykład opony z bokami twardszymi niż środek


np bridgestone bt016 przod.
To nie teoria tylko wiedza a zrodlo to Dave Moss.

https://www.facebook.com/davemosstuning?fref=ts
http://www.ustream.tv/recorded/6189441 tutaj byl jak Dave testowal opony. Nie wiem czy ten link jeszcze dziala. Naszczescie mam go na twardym dysku i wrzuce na chomikuj

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 18 lutego 2014, 19:52

batalax s20 jest już chyba nawet 3 składnikowa od czoła twardsza i coraz miększa na boki.
mieszanka pilot power 3 jest dwu składnikowy z tego dopisek 2CT
opony oczywiście tej samej firmy tego samego modelu i nawet jednocześnie kupione żeby były jak najbliższe siebie datą produkcji :p

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 18 lutego 2014, 21:23

np bridgestone bt016 przod.
To nie teoria tylko wiedza a zrodlo to Dave Moss.

i tylko taki przykład ,bo tylnej gumy do sporta nie znajdziesz z twardszymi bokami .. :)

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 19 lutego 2014, 00:06

obiecany link o oponach

https://drive.google.com/file/d/0B_FrG6 ... sp=sharing

pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 19 lutego 2014, 08:52

teoria teorią :D i może jak ktoś jest super rajderem walczy o jakieś tam ułamki sekund na torze itp to może będzie czuł różnice, ale dla 99% nas tutaj założysz dwie różne ale markowe sportowe opony ewentualnie pogrzebiesz troche w ustawieniach zawieszenia i przecietny kowalski będzie zapie... aż miło i do głowy nie brał że z tyłu ma battlaxa a z przodu corse.
ja tam nie jestem jakiś super szybki najwolniejszy tez nie, (biała podlaska 2:13) a zjeździlem tyle opon i różnic nie czułem czy ona miękka czy twarda na bokach a dopiero teraz mam pierwszy raz odkąd jeżdże motocyklem 2 opony tej samej firmy i modelu na przodzie i tyle. i zawsze pompuje opony tak jak fabryka każe na ulice 2.5 2.9 na torze troche upuszczałem.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: jaki profil opony ?

Post » 04 lipca 2014, 16:45

Witajcie . Do tej pory śmigałem na seryjnym rozmiarze oponki w sc 44 czyli 190/50 , teraz zamontowałem o profilu 55 .
Pierwsze co to widać że jest wyższa ma większy profil bo musiałem zdemontować huggera bo się nie mieścił .

Natomiast w jeździe moto jest mniej zadziorne czuć że koło ma większą średnicę , nie wstaje tak ochoczo oraz ma gorsze przyśpieszenie . Też to odczuliście ?? sprawdzał ktoś o ile spadło przyśpieszenie ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Re: jaki profil opony ?

Post » 04 lipca 2014, 17:09

ewidentnie oryginalny profil 190/50 w motocyklach zawsze bedzie mial lepsze przyspieszenie niz 190/55 i to nie malo! na kazdym biegu predkosc maxymalna jest wieksza miedzy 5-10km/h.
Przyklad sc59 na 190/50 wg oryginalnych przelozen ma vmax 297km/h a na profilu 190/55 to juz ponad 306... i to czuc przy stawianiu na gume na wyzszych biegach :)

mozna sobie wszystko dokladnie przeanalizowac na http://www.gearingcommander.com/

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości