Dzisiaj jest 05 maja 2024, 00:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

przepalanie w zimie

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 11 lutego 2008, 20:56

Ja tam leje na to czy to prawda czy nie, śmigam i tak kiedy mi się podoba :mrgreen:

..w tamtym roku w nocy latałem przy -5*C 125'tką (dwusów) i silnik bardzo ładnie się sprawował i nic się nie działo pomimo tego że tylko jeden cylinder, które w takich moto są dosyć awaryjne i bardzo czułe o byle pierdołe

dzisiaj przy +2*C z Frankiem wyszedłem na spacer i silnik jeszcze cyka :wink:

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 11 lutego 2008, 21:49

Zgadzam sie z tymi co śmigają. Woda może sie pojawić jeśli nie rozgrzejecie odpowiednio silnika i wygasicie go. Jeżeli dacie mu sie rozgrzać i zrobicie pare kilometrów to nic sie nie stanie. Jeśli sie da to trzeba śmigać bo sezon u nas i tak krótki. Pozdrawiam

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 11 lutego 2008, 22:12

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=309954448 odnosnie chlodna warto takie cos kupic moze ktos posiada i moze sie wypowiedziec bede wdzieczny;) czy moze lepiej kupic narazie sama kurtke , i tez czy skurzana a moze material , i czy material kombinezon czy moze skura komb ;)
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 lutego 2008, 00:13

Cris83cbr900 pisze:zobaczysz bilo- kremowa maz RO JEST OLEJ Z WODA



Co do tej mazi to nie jest olej z wodą bo przeciez olej i woda mają różną gestość i nie bardzo sie mieszają. Ta maź to właśnie benzyna która przedostaje się do oleju i stopniowo podczas rozgrzewania silnika odparowuje i przez odme wraca spowrotem do cylindrów aż całowicie odparuje. A gdy często gasisz silnik przejeżdzasz mało km to właśnie wtedy odkłada sie ta maź w odmie i na korku wlewu. Woda może wystąpić ale to są napewno takie śladowe ilości że nie mają wpływu na prace silnika i jego żywotność. Gorsze jest właśnie to niedogrzewanie silnika gdyż coraz więcej benzyny nie odparowuje z oleju i ona go rozcięcza co prowadzi do spadku pogorszenia parametrów oleju jak również jego własciwości. To jest właśnie skutek nie dogrzania silnika.

Własnie ktoś może jest posiadaczem takiego kombi to kolega link wrzucił bo tez zastanawiam się nad kupnem ale chciałbym poznać jakieś opinie czy wogule warto.

Pozdrawiam

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 15 lutego 2008, 09:57

Raz na jakieś 2 tyg odpalam i zagrzewam do zadzialania wentylatora.Zero problemów na początku sezonu,zero nalotów,zero wilgoci...
You can't fuck with

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 18 lutego 2008, 19:00

A ja sie o coś zapytam , w sumie powiazane z tematem.Ja też odpalam cbr co jakiś czas. i albo pojeżdze jakiś kawałek , albo sobie chodzi.do tej pory raczej nie dogrzewałem silnika do wentylatora, ale wczoraj mi sie załaczył.3 razy , z tym ze za trzecim razem juz wyłaczyłem silnik zanim wyłaczył sie wentylator, przestudził wode w chłodnicy, i nastąpił problem....zgon akumulatora:/ czy to normalne zeby po 2 minutach pracy wentylatora padł akumulator. Czy to jest jak wczesniej pisałem w innym posicie to ze moge miec cos z ładowaniem?niby światła itd wszystko ok, a wczoraj pochodził mi silnik na niskich z 15 minut i jak zgasiłem to ledwo chciał dychnąc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 lutego 2008, 23:50

Moim zdaniem narazie to zostaw do czsu kiedy będziesz mógł troche polatać.
Jeśli pojeżdzisz i będzie wszystko dobrze to nie zawracaj sobie głowy bo pewnie przez zime troche padł, jeśli jazda nie pomoże i dalej będzie się rozładowywał albo będzie słaby to sprawdz ładowanie i ew. doładuj aku. Jak ładowanie będzie w pożądku to wymien aku bo prawdopodobnie ze starości już nie trzyma.
Pozdrawiam.
Zbyszek

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 19 lutego 2008, 21:43

No własnie musze to ładowanie zmierzyć.Tylko czasu na to nie ma.A aku był wymianiany "niby jest prawie nowy"i jak jeździłem to było w miare poza tym problemem o którym pisałem w innym poscie.A teraz to naprawde mnie to rozwaliło 15 minut co najmniej chodził i zeby tak sie rozładował to szok.a odpalić odpalił bez problemu.To musi być coś z ładowaniem.wyczuwam regulator napięcia.No chyba ze "odpukać" alternator.chociaż nie wiem co w nim mogło by być nie tak.

 
Posty: 6
Rejestracja: 18 lipca 2010, 22:27
Lokalizacja: złotokłos
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 900rr sc 28
Rok produkcji: 1992

Post » 18 lipca 2010, 23:18

witam panowie jestem tu nowy, pracuje w serwisie motocyklowym i powiem wam tak; odpalanie motocykla w zimę jest wskazane bo po pierwsze długo niepracujący silnik ocieka z oleju i jak już ktoś to wspomniał tuleje cylindrów, łożyska i inne elementy pozbawione oleju zaczynają powoli ale systematycznie korodować, nie jest to taka rdza jak na starej furtce itp. ale jest to tak zwana korozja międzykrystaliczna czyli bardzo znikome wżery korozji powodujące osłabienie i przyspieszone zużywanie się współpracujących elementów, poz tym silniki czterocylindrowe mają to do siebie że w danym momencie jakieś zawory są zawsze otwarte czyli sprężyny zaworowe są ściśnięte niestety ale wspomniane sprężyny zaworowe jak i inne mają to do siebie że po dłuższym przebywaniu pod naporem odrobinę tracą swoje właściwości czyli są odrobinę słabsze (potocznie mówi się że sprężyny się ugniatają), co do akumulatorów to niewskazane jest trzymać baterii przez dłuższy okres w temperaturze ujemnej najlepiej wyjąć akumulatorek i postawić gdzieś w domu i od czasu do czasu go ładować np. poprzez pracę silnika albo tradycyjnie ładujmy go prostownikiem ale tylko malutkim prądem standardowo stosuje się maksymalnie 10% jego "mocy" czyli jak mam 8 AH to ładujemy max 0,8A dobrze też jest rozładowywać akumulator np. podłączając małą żarówkę od czasu do czasu po prostu akumulator musi pracować bo inaczej ulegnie zasiarczeniu, jako ciekawostkę mogę wam zdradzić patent na reanimację akumulatorów tak zwanych "bezobsługowe" jak bateryjka zaczyna padać np. niema siły zakręcić a ładowanie nie pomaga trzeba zdjąć mu górną pokrywę wbrew umieszczonemu tam napisowi "do not open" i zalać go ELEKTROLITEM tak aby płytki były zanurzone w cieczy ale podkreślam elektrolitem a nie wodą destylowaną ona nie pomoże, w większości przypadków to znacząco pomaga ale czasami trzeba niestety udać się po nowy akumulator, ale jeśli już ktoś uprze się i pozostawi moto na zimę bez ruchu to niech zaleje zbiornik pod korek, wyjmie wspomniany akumulator i go ładuje, co do zostawiania wachy w gaźnikach to każdy ma inne zdanie paliwo ma swoje plusy i minusy suche gaźniki utleniają się to znaczy komora pływakowa wykonana z aluminium pokrywa się białym nalotem który to potem zanieczyści nam dysze w gaźnikach, z nowu pozostawione paliwo wietrzeje i wytrąca się z niego syf kiedyś mówiono na to mazut itp. i owy syf także zanieczyszcza nam dysze dlatego ja preferuje odpalanie motocykla, warto zadbać także o opony i postawić motocykla tak aby koła nie dotykały ziemi np jeżeli mam to stawiamy motocykla na centralnej stopie i podpieramy moto pod silnikiem tak aby koło przednie się uniosło a ostatnim krokiem przed zimowaniem to porządnie umyć maszynę wysuszyć i zakonserwować wszystkie punkty smarne, czyli najzwyczajniej smarujemy wszystko co trzeba

to moje wskazówki ale jak uważacie że 23-latek nie ma pojęcia o motocyklach to: RUBTA CO CHCETA!!!

ps. zapraszam do MK-Moto w piasecznie koło warszawy

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 19 lipca 2010, 08:55

samblaster pisze:ps. zapraszam do MK-Moto w piasecznie koło warszawy


A my zapraszamy do powitalni hihi:

A za pisanie w srodku lata o zimie i przepalaniu moto czyli o czasie dla kazdego motocyklisty najgorszym,tak strasznym ze wywoluje u mnie powrot najgorszych koszmarow skazuje cie na tydzien roboty bez wynagrodzenia.A co bedziesz mial nauczke rotfl2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 19 lipca 2010, 09:16

samblaster pisze:witam panowie jestem tu nowy, pracuje w serwisie motocyklowym i powiem wam tak; odpalanie motocykla w zimę jest wskazane bo po pierwsze długo niepracujący silnik ocieka z oleju i jak już ktoś to wspomniał tuleje cylindrów, łożyska i inne elementy pozbawione oleju zaczynają powoli ale systematycznie korodować, nie jest to taka rdza jak na starej furtce itp. ale jest to tak zwana korozja międzykrystaliczna czyli bardzo znikome wżery korozji powodujące osłabienie i przyspieszone zużywanie się współpracujących elementów, poz tym silniki czterocylindrowe mają to do siebie że w danym momencie jakieś zawory są zawsze otwarte czyli sprężyny zaworowe są ściśnięte niestety ale wspomniane sprężyny zaworowe jak i inne mają to do siebie że po dłuższym przebywaniu pod naporem odrobinę tracą swoje właściwości czyli są odrobinę słabsze (potocznie mówi się że sprężyny się ugniatają), co do akumulatorów to niewskazane jest trzymać baterii przez dłuższy okres w temperaturze ujemnej najlepiej wyjąć akumulatorek i postawić gdzieś w domu i od czasu do czasu go ładować np. poprzez pracę silnika albo tradycyjnie ładujmy go prostownikiem ale tylko malutkim prądem standardowo stosuje się maksymalnie 10% jego "mocy" czyli jak mam 8 AH to ładujemy max 0,8A dobrze też jest rozładowywać akumulator np. podłączając małą żarówkę od czasu do czasu po prostu akumulator musi pracować bo inaczej ulegnie zasiarczeniu, jako ciekawostkę mogę wam zdradzić patent na reanimację akumulatorów tak zwanych "bezobsługowe" jak bateryjka zaczyna padać np. niema siły zakręcić a ładowanie nie pomaga trzeba zdjąć mu górną pokrywę wbrew umieszczonemu tam napisowi "do not open" i zalać go ELEKTROLITEM tak aby płytki były zanurzone w cieczy ale podkreślam elektrolitem a nie wodą destylowaną ona nie pomoże, w większości przypadków to znacząco pomaga ale czasami trzeba niestety udać się po nowy akumulator, ale jeśli już ktoś uprze się i pozostawi moto na zimę bez ruchu to niech zaleje zbiornik pod korek, wyjmie wspomniany akumulator i go ładuje, co do zostawiania wachy w gaźnikach to każdy ma inne zdanie paliwo ma swoje plusy i minusy suche gaźniki utleniają się to znaczy komora pływakowa wykonana z aluminium pokrywa się białym nalotem który to potem zanieczyści nam dysze w gaźnikach, z nowu pozostawione paliwo wietrzeje i wytrąca się z niego syf kiedyś mówiono na to mazut itp. i owy syf także zanieczyszcza nam dysze dlatego ja preferuje odpalanie motocykla, warto zadbać także o opony i postawić motocykla tak aby koła nie dotykały ziemi np jeżeli mam to stawiamy motocykla na centralnej stopie i podpieramy moto pod silnikiem tak aby koło przednie się uniosło a ostatnim krokiem przed zimowaniem to porządnie umyć maszynę wysuszyć i zakonserwować wszystkie punkty smarne, czyli najzwyczajniej smarujemy wszystko co trzeba

to moje wskazówki ale jak uważacie że 23-latek nie ma pojęcia o motocyklach to: RUBTA CO CHCETA!!!

ps. zapraszam do MK-Moto w piasecznie koło warszawy


ale długie zdanie :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:26
Lokalizacja: Zakopane
Motocykl: sc 50
Rok produkcji: 2002

Post » 19 lipca 2010, 14:19

Chłopak(samblaster), mądrze pisze ale poloniscie(ARNO, ) i specjaliscie od savoir-vivre(DOMEL), sie nie spodobało ! :clap:
City Bike Racer---Racing Replica

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość