Strona 1 z 1

Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 08 stycznia 2017, 23:05
autor: Rysiek
Witam
Mam fajera z 94 roku . Na silniku w polu numerowym numer zaczyna się od sc28. Natomiast wyżej mam napisane 919cm3. Czujnik prędkości mam w silniku a nie w osłonie zębatki . Elektrykę i zegary mam od sc33 98-99. Czy ktoś wie co tu jest grane ?

Re: Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 08 stycznia 2017, 23:31
autor: lukaszooo
Był dzwon I złożyli na tym co było pod ręką. Masz zegary od po lifta i wszystko pracuje normalnie ?

Re: Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 09 stycznia 2017, 09:58
autor: Rysiek
Tak wszystko chodzi normalnie i zegary mam od polifta. Tylko jeśli by składali z tego co było pod ręka to jak wytłumaczyć ze oznaczenie jest sc28 a czujnik jest w silniku a to jest w jednym elemencie , musieli by ciąć silnik.

Re: Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 09 stycznia 2017, 10:00
autor: Rysiek
Jedyne co mi przychodzi do głowy to przebicie numerow na silniku . Ale po co ktoś miałby to robić (na ramie to rozumiem :-) )

Re: Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 11 stycznia 2017, 21:53
autor: Spidi
Po to,że dawniej silnik nie był częścią wymienną i numery musiały się na silniku zgadzać :)

Re: Silnik sc28 919 o co tu chodzi

Post: 12 stycznia 2017, 00:03
autor: lukaszooo
Teoria jest bardzo realna.
Bardzo cięzko jest wybić ręcznie numer ramy czy silnika tak żeby było to nie zauważalne. Przez głupi przepis o nie wymienności silników kiedyś trzeba było mocno kombinować. Miałem różne motocykle i pare numerów w życiu przebiłem. W starych motorach np Jawa temat był dość prosty ponieważ numery były poprostu wybijane numerownikami, oryginalny numer sie szlifowało, wybijało nowy i jeśli ktoś miał troche smykałki nie było żadnej różnicy. Raz przerabiałem współczesnego skutera 125cm na 50cm, i tam była całkowita partyzantka bo oryginalnie numer nie jest bity numerownikami tylko z pojedynczych punkcików a dodatkowo na końcu była gwiazdka, wykonanie takiego czegoś z zachowaniem oryginalnej formy jest nie wykonalne w domowym warsztacie. Z tego co pamietam w Hondzie również jest numer z pojedyńczych punkcików, aktualnie moja CBR jest odstawiona na zimowanie bo zrobił bym foto i mógł bys porównać wygląd numerów.