Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Porady przed kupnem cbr 900

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Porady przed kupnem cbr 900

Post » 12 kwietnia 2015, 20:59

Witam,
mam pytanie odnośnie kupna cbr 900 sc28 z 1993r,

byłem dziś obejrzeć motorek, lecz nie wziałem na razie z racji iż moto było wcześniej palone, umówiłem się z właścicielem na nastepny weekend bo wtedy bedzie znow w domu ze przyjade kolejny raz aby odpalić na zimnym i zobaczyc czy 'z nocy' również dobrze odpala. miedzy czasie chcialbym zaczerpnac pewnych info poniewaz wczesniej na wlasnosc przez 2 lata mialem tylko suzuki gs 500, i okazyjnie przejechalem sie czasem gsxr'em 750 z 2001 roku.

ogólnie moto w nie tak złym stanie, (przynajmniej wg mojej oceny) plastiki troche wymagają miłosci lecz rama wyglada fabrycznie nie ma żadnych śladów kombinowania przy spawach, nie była malowana itp... platikami sie nie przemuje bo cena nie wygórowana. silnik chyba(:D) dobrze przyspiesza, na postoju ochoczo wchodzi na obroty i bez przestojów z nich zchodzi, z silnika zadnych niepokojacych dzieków z wydechu zero niebieskiego dymka. po przciągnieciu na dwójce oraz po gwaltownych przyspieszeniach i zmianie biegów z jedynki na dwojke biegi nie wyskakuja.

moje pytania dotycza:
-czy biegi mają wchodzić tak 'twardo' z charakterystycznym chrząknięciem?
-czy po normalnej przejażdżce we dwoje, postawieniu moto w garażu i tam troszke jeszcze go przegazowując (przy temp na dworzu ok 17 stopni) normalne jest że wentylator już się włączył czy taką temerature powinien złapac po dłuższej jezdzie lub przeciąganiu?
-motocykl ma niesprawny wskaźnij temperatury (stąd powyzsze pytanie) oraz niesprawny predkościomierz czy ciezko je naprawić?
-apropo biegów w motocyklu brak odpowiedniej dźwigni (na allegro ok 100zł) przez to biegi zamiast jedynka w gół reszta do góry było odwornie jedynka w góre a reszta w dół.


prosiłbym o rady przed kupnem tego motocykla nawiązując do wyrzej wymienionych wrażen :)



Pozdrawiam.

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 08:43

Siema, widzę że cbr by Czechosłowacja skoro 1 do góry :-P, z drugiej strony może być to przyczyną twardego wchodzenia biegów ponieważ niema możliwości dokładnego wyczucia momentu jego wybicia podczas jazdy, a z tym wentylatorem to za szybko się włącza, chyba że mega ja palowales i później chodziła jeszcze z 4 minuty na postoju to jest możliwość jego załączenia.

 

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 11:18

To co ja zrobiłem i nie żałuję...

Przygotuj parę stówek na sprawdzenie geometrii ramy i ciśnienia sprężania.
Jeżeli jest coś nie teges to maszyna out, jeśli norma to dalsza zabawa - uruchomienie na zimno pieca i nasłuch czy cosik nie klepie, stuka czy dzwoni.
Potem sprawdzenie toru ładowania i aku - międzyfaza/wolne obroty - 26/30V, ładowanie na zaciskach baterii i sam akumulator przed odpałem pieca. Przy okazji sprawdziłbym stan kostek na torze ładowania.
Malowanie i stan owiewek to zostaw sobie na deser bo jak zaczniesz od tego, zapomnisz o tych ważniejszych i możesz kupić ,,malowane pudło,,.

mati1490 pisze:Siema, widzę że cbr by Czechosłowacja skoro 1 do góry :-P,...


Widzę że dawno lub w ogóle nie miałeś do czynienia z knedlami - tam akurat prawie we wszystkich modelach 1 jest na dól...

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 16:10

co do sprawdzenia przez fachowca... to nie mam raczej takiej możliwości bo nie mam nikogo takiego znajomego ani w okolicy raczej nikt czegos takiego nie robi odpłatnie.

natomiast co do moich oględzin...
ogólnie moto wczesniej było nagrzane moze właściciel podczas przejazdzki troche ją pocisnął, ale jak przyjechałem silnik był ciepły lecz już nie taki gorący można było przytrzymac na deklu rękę. pozniej cbyła chwile odpalona w garazu, przejażdzka krótka, przeciągane tylko 1 i 2, ale bez szaleństw 150km/h podejrzewam ze nie przekroczylismy, pozniej jakies 200m dojazdu na podwórko na jedynce, i w garazu pare minut motocykl pracował. a więc reasumując wentylator nie powinien się załączyć?

co do biegów, rozumiem że po założeniu odpowiedniej dźwigni biegi będa normalne tzn jedynka w dół?

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 17:57

Kolego moze Ty nie masz pojęcia o Czechosłowacji, jawka mustang, ogar 205 z silnikami produkcji Czechosłowackiej miały jedynkę do góry wiec pomysl czasem a nie się czepiasz :/

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 18:05

Może być tylko ciegno na odwrót założone i wystarczy to poprawić, a jeżeli stał parę minut odpalona to wentylator miał prawo się załączyć, z drugiej strony jeżeli moto jest w dobrej cenie tzn w cenie silnika ;) , nie ściąga itp to bierz i ogarniaj, bo to dobre sprzęty, sprawdzanie ramy, sprężania i innych tematów to nie w motocyklach za takie pieniążki, tu pewnie nikt Ci na to nie pozwoli ;) ale dobrze by było żebyś go chociaż porównał z praca innych fajerow

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 18:33

nestety nie mam porównania z innymi cbr lecz z tego co pamietam na przykładzie mojego suzuki gs 500 to tam było więcej szmerów w silniku, w tej cbr'ce silnik chodzi chyba kulturalniej :)
natomiast co do ceny myślę że 4600zł-4200zł to ok za taki motocykl?

co do biegów w oglądanym przezemnie egzemplarzu dźwignia wyglądała w ten sposób jak na tej fotce:
http://i.ytimg.com/vi/NieAZREXi6U/maxresdefault.jpg

rozumiem że powinna wyglądac jak na tej?
http://img20.staticclassifieds.com/images_tablicapl/170808357_5_1000x700_honda-cbr-900rr-fireblade-sc28-podkarpackie_rev004.jpg

czy po prostu takie sztuki z odwrotnymi biegami były i trzeba by bardziej w to zainwestowac żeby jedynka była do dołu a reszta do gory? bo w sumie zaczynam sie teraz tym najbardziej marwtić....

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 19:54

Niema opcji żeby biegi były inaczej, w tych dwóch przypadkach jedynka jest do dołu, musiałbyś jakieś fotki tego wynalazku wrzucić :D

 

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 19:58

mati1490 pisze:Kolego moze Ty nie masz pojęcia o Czechosłowacji, jawka mustang, ogar 205 z silnikami produkcji Czechosłowackiej miały jedynkę do góry wiec pomysl czasem a nie się czepiasz :/


Taaaaaaaaaaaa, bo Twoja jawka mustang to jedyny produkt Czechów.... :brawo: :brawo: :brawo:

Jawami latam prawdopodobnie dłużej niż Ty żyjesz bo od 1987 roku więc nie musisz mi uświadamiać konstrukcji tych maszyn.

Po za tym czytaj ze zrozumieniem co napisałem wcześniej - prawie wszystkie konstrukcje...

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:00

W tym co ja oglądałem biegi wyglądają tak jak na fotce z biala cbr, dzwignia bezpośrednio ze skrzyni, natomiast w czarnej cbr z fotki jest ciegno przy skrzynia a dzwignia przy podnóżce i wnioskuje ze w moim przypadku musialbym cos takiego dokupić. Tylko pytanie czy od sc33 taki dzwignie z ciegnem pasują do sc28, bo na allegro jest ich kilka a do sc28 raczej nie, dzwoniłem do jednego sprzedającego i twierdzial ze na 99% powinno pasować, lecz czy może macie jakies doświadczenia w tym temacie? ;)

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:09

350ts to ty się przywalasz nie wiadomo o co , nie obchodzi mnie ile jawami latasz ale ja wiem że były takie co miały 1 w górę więc o tym napisałem :ooo: i też czytaj ze zrozumieniem bo napisałem dokładnie jakie konstrukcję takie biegi posiadają ...

 

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:10

kmiecik1992 pisze:co do sprawdzenia przez fachowca... to nie mam raczej takiej możliwości bo nie mam nikogo takiego znajomego ani w okolicy raczej nikt czegos takiego nie robi odpłatnie.
.........

Na Twoim miejscu bez wstępnych w/w oględzin nie ryzykowałbym kasy...ale decyzja zależy od Ciebie, życzę mądrego wyboru...

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości