Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 19:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Porady przed kupnem cbr 900

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:16

mati1490 pisze:Siema, widzę że cbr by Czechosłowacja skoro 1 do góry :-P, z drugiej strony może być to przyczyną twardego wchodzenia biegów ponieważ niema możliwości dokładnego wyczucia momentu jego wybicia podczas jazdy, a z tym wentylatorem to za szybko się włącza, chyba że mega ja palowales i później chodziła jeszcze z 4 minuty na postoju to jest możliwość jego załączenia.


Gdzie jest tutaj wymieniony Twój mustang ?
Piszesz ogólnikami...

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:24

Myślałem ze jakas cenna uwaga na temat a tu kolejna przekomażanka :D

4500zl za 1993r w malowaniu jak pierwszy fajer na fotce z linku w kolorze białym to rozumiem ze normalna cena skoro nikt nie robi na ten temat uwag?

 

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 20:35

Maszyna rocznikowo jest trochę wiekowa i stąd takie moje podejście do tematu.

Sam to przerabiałem i stosowałem do porad ludzi którzy na co dzień mają do czynienia z mechaniką japonii i nie tylko...
Skoro mają niekwestionowaną ,,pole position,, w Krakowie a u Nich robiłem zerowy przegląd przy zakupie to chyba wiedzą co mówią i robią.

To tyle w tym temacie... :)
Ostatnio zmieniony 14 kwietnia 2015, 07:46 przez 350ts, łącznie zmieniany 2 razy

PostTen post został usunięty przez Gość 13 kwietnia 2015, 20:38.

 
Posty: 58
Rejestracja: 14 grudnia 2013, 16:01
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2006

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 13 kwietnia 2015, 21:34

Witam. Masz tam biegi odwrotnie bo masz nowszy silnik gdzie powinna być wajcha z cięgnem jak w SC 28 po lifcie lub sc33 a w modelach sc28 przed liftem były skrzynie odwrotnie i dlatego były dźwignie bezpośrednio na wałku zmiany biegów. Więc albo fajer ma założoną wajche od starszego modelu albo silnik od młodszego. wiem na 100% bo to przerabiałem jak mi gościu przysłał silnik od SC 28 i biegi były odwrotnie to też się mocno zdziwiłem.

 
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2011, 10:41
Lokalizacja: Orzesze
Motocykl: Fireblade 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 14 kwietnia 2015, 07:29

O ile sie nie myle, a nie pamietam juz dokladnie z jakiego rocznika to ja do mojej sc33 zakladalem sety kierowcy z sc28 ale jaki rocznik to ci nie powiem.
Wiem ze chodzilo wszystko tak jak mialo- moge sie mylic, ale na 80% tak bylo.

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 14 kwietnia 2015, 16:12

dzięki wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi...

...reasumując, rozumiem że - z biegami nic poważnego sie nie dzieje jedynie musialbym dokupic dźwignie z odpowednim cięgnem.
- to że włączył się wentylator na postoju jest normalne. (jeśli nie wyprowadźcie mnie z błedu)

a co z niesprawnym wskaźnikiem temepratury silnika i predkościomierzem? temperatury w ogole nie pokazuje, natomiast predkościomierz strasznie zaniża i przy narmalnej jeździe ze stałą predkością sa takie wahania wsakówki w dół i w góre. czym to moze być spowodowane?

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 14 kwietnia 2015, 20:05

rzeczywiście silnik mógł być wymieniony to może być przyczyną przekłamywania licznika i brakiem temperatury.

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 14 kwietnia 2015, 20:21

Rozumiem ze wymieniany silnik nie jest powodem aby zrezygnować z motocykla? Przynajmniej w autach dla mnie nie ma to żadnej różnicy ponieważ jeżdżę bmw a tam tzw swapy sa (żeby nie przesadzi ) chlebem powszednim ;D

Zakladajac ze rzeczywiście byl przekladany silnik to wtedy conaby dzialaly poprawnie? Zegary od sc33?

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 14 kwietnia 2015, 21:23

wymiana silnika nie dyskwalifikuje moto pod warunkiem że nowy silnik jest w lepszej kondycji.Co do zegarów to poszukaj na forum było już pisane o takich swapach. ;)

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 20:34
Motocykl: CBR 900 sc28
Rok produkcji: 1993

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 17 kwietnia 2015, 19:06

Dzieki za odpowiedzi będę kopal na forum w tematow z zegarami,

A teraz mam jeszcze pytanie juz nie techniczne a z czysto hipotytetycznego punktu widzenia... Czy sc28 opraca się w ogóle kupic? Czy to nie jest zbyt stare moto? Może lepiej dozbierac i kupic sc33 albo 954? Nie pytam ze względów jezdnych czy silnikowych lecz czy np sc28 za sezon lub dwa da się sprzedać?

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Porady przed kupnem cbr 900

Post » 26 kwietnia 2015, 21:52

Nie kupuj tanich 929 czy 954 bo to zlomy totalne - i dawno zajeźdzone.
tak twierdził jeden własciciel 954 na jednym złocie - stara 900rr jeźeli nie miała zderzenia czołowego, dachowania albo tir po niej nie przejechał wytrzyma spoooro wiecej.
Te moto nie są może ładne , ale za to są solidnie zrobione - niektore elementy sa przewymiarowane ale w całokształcie daje to plus.
Oczywiście trzeba wziąść pod uwage tyle wiekszośc to stare złomy i wszystko moze sie psuć jednak te zadbane są naprawde warte uwagi i trzymają cene.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość