Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 

Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 02 grudnia 2014, 02:15

Mam takie oto pytanko... :)

Czasem podczas jazdy kręcę silnikiem pod czerwone pole ale też zdarza mi się dłużej spokojniej śmigać.

I tutaj mam dylemat: jakie minimalne mogą być obroty silnika sc28 aby było bezpieczne ciśnienie oleju na panewkach ?

Wyczytałem że spokojna jazda tak w okolicach 3 kiloobr./3,4 bieg/ i niżej ale bez wyczuwalnego szarpania jest już niebezpieczna ze wzg. na smarowanie.

Jakie są Wasze tutaj opinie na ten temat, dzięki za odpowiedzi...nie chcę CENZURA sobie silnika i stąd to pytanko... :)

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 02 grudnia 2014, 16:09

Ja śmigam minimum tak 5.5tysiecy na każdym biegu, jak za szybko to redukcja i na pewno jest zdrowo dla silnika ;) 3-4 tysiąca to dla diesla dobre :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 03 grudnia 2014, 08:16

Nie słyszałem żeby smarowanie przy 3 tys. obrotów miało zbyt niskie ciśnienie.
A co z jazdą w korkach i innych sytuacjach wymuszających taką prędkość obrotową?
Ciśnieniem oleju steruje mechaniczny zawór na końcu magistrali i film olejowy jest przecież utrzymywany przy 1000 obr. na luzie.
Podaj źródło?
Moto Psycho

PostTen post został usunięty przez Marenio 03 grudnia 2014, 16:00.

 

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 03 grudnia 2014, 17:38

Była dyskusja na forum.motocyklistow.pl, gość kupił sobie sc33 a /prawdopodobnie/ jeździł dieslem i to o dużej pojemności i tak przypuszczam - przyzwyczajenie do niskich obr. i dylemat - kręcić czy nie kręcić.

Niestety, ale nie mogę znaleźć tego wątku a była tam poruszana kwestia trwałości panewek w związku kiepskiego smarowania/ciśnienia oleju na niskich obrotach w sc33 cytowania przez mechaników pracujących w serwisach z japońskimi maszynami.

I stąd te moje ,,kręceniowe,, dylematy... ;)

Zresztą tu, na forum w temacie wymiana panewek, w przypadku założenia nowych, serwis hondy zaleca nie przekraczanie w czasie docierania 5 kiloobr. a więc jakby smarowanie było zależne od obrotów to zalecenia powinny być zgoła odmienne - kręcimy silnikiem bo w tym czasie potrzeba dobrego fimu olejowego... :)
Ostatnio zmieniony 03 grudnia 2014, 21:16 przez 350ts, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 22
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:29
Lokalizacja: Olecko/Ełk
Motocykl: Honda CBR 929 RR Fireblade
Rok produkcji: 2000

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 03 grudnia 2014, 18:11

Z tego co mi wiadomo to obroty jakie są zalecane w trakcie jazdy to od 5k w górę, bo silniki w takich moto lubią wyższe obroty. Jeżeli chodzi o samo smarowanie, to tutaj bardziej znaczenie ma sam olej, aniżeli obroty, bo nawet na niskich obrotach smarowanie musi być.

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 03 grudnia 2014, 19:05

Z tymi obrotami to bardziej chodzi o obciążanie układu korbowego i skrzyni biegów jakie za sobą niesie odwijanie manety na 4 biegu i 3 tysiącach obrotów niż smarowanie, ale w jakimś mądrym czasopiśmie był kiedyś artykuł że motocykle sportowe ze względu na wysoko obrotowe jednostki nie mają dostatecznego smarowania na wolnych obrotach biegu jałowego bo są przystosowane do wysokich obrotów . Ściema jak ich mało ... :)

 

Re: Minimalne, bezpieczne obroty silnika sc 28/95

Post » 03 grudnia 2014, 21:23

mati1490 pisze:Z tymi obrotami to bardziej chodzi o obciążanie układu korbowego i skrzyni biegów jakie za sobą niesie odwijanie manety na 4 biegu i 3 tysiącach obrotów niż smarowanie, ale w jakimś mądrym czasopiśmie był kiedyś artykuł że motocykle sportowe ze względu na wysoko obrotowe jednostki nie mają dostatecznego smarowania na wolnych obrotach biegu jałowego bo są przystosowane do wysokich obrotów . Ściema jak ich mało ... :)


I chyba o to chodzi... :)

Można to zauważyć po pracy silnika w takim przypadku.


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości