Strona 1 z 1

Akumulator

Post: 10 maja 2014, 22:28
autor: 350ts
Było sporo na temat akusiów do Hanki ale mam taki dylemat.

Rok temu kupiłem nowy aku do swojej sc 28 firmy ZAP CHAMPION YTX9-BS 12V 8 Ah.
Wiem że polecane są YUASA lub VARTA ale sprzedawca mnie przekonywał że to też dobra firma więc go wziąłem.

I tu mam pytanie - ten aku pokazuje napięcie około 12,4V czyli może się kończyć jego żywot, dziwi mnie że po taki krótkim okresie - dzisiaj po jeździe wykazywał oznaki niedoładowania - problem z odpaleniem moto.

Czy jego ,,kiepska forma,, może być przyczyną słabego napięcia ładowania - bez świateł 13,4V, a ze światłami 12,7V.

Altek od razu sprawdziłem - nie ma przebicia a napięcia miedzyfazowe są takie jakie powinny być w zależności od obrotów.
Regler DUCATI dobrze chłodzony i nie przegrzany/radiator po dodaniu gazu zbija napięcie.

Re: Akumulator

Post: 11 maja 2014, 18:14
autor: Czarny
Z jednej strony może coś być z altkiem nie halo.. sprawdz jeszcze raz dokładnie miernikiem jakie ładowanie daje,bo na światłach powinno być więcej niż 12,7. ale dla spokoju lepiej zainwestuj w lepszą baterie :)

Re: Akumulator

Post: 11 maja 2014, 21:14
autor: 350ts
Lało dzisiaj więc przyjrzałem się dokładnie akusiowi - był rozładowany więc go pod ładowarkę i przy okazji pomiary napięcia na zaciskach ładowarki bez podpięcia 14,2V a po podpięciu ,,bateyjki,, spadło do 12,5V i długo się nie podnosiło.

Więc ładowanko przez dłuższy czas i dopiero wtedy pokazało się na zaciskach przyładowaniu w granicach 15V.
Jak mierzyłem V na klemach przed wyjęciem z moto pokazał około 13,4V/1,2kobr. to i tak dużo przy takim stopniu jego rozładowania.

Myślę o lepszej baterii ale nie teraz i mam takie pytanko - czy wyłączenie jednej żarówki z przodu nie poprawiłoby ładowania ale w tym układzie, czy nadmiar nie zużytej mocy nie pójdzie w regler i jego grzanie łącznie z przewodami?

Re: Akumulator

Post: 12 maja 2014, 00:58
autor: AdamSsS
Należy pamiętać że aku jest jak kondensator i jak jest rozładowany , kiepski nie trzyma napięci eni przyjmuje to takie dziwnie wartości odczytamy niczym brak ładowania .

Re: Akumulator

Post: 15 maja 2014, 11:13
autor: 350ts
Akuś był niedoładowany, wina z mojej strony - zrobiłem za ,,rzadki,, elektrolit.

Ładowanie troszkę dłuższe mu pomogło się ustabilizować i pomiary napięcia już na nim podpiętym do moto są w normie - sprawdziłem przed i po dłuższej jeździe.

Dzięki za rady... :)

Re: Akumulator

Post: 15 maja 2014, 23:05
autor: dodek
Profilaktycznie możesz zrobić szybką regeneracje akku. Wylej stary kwas , nast zalej czysta wodą destylowaną i włacz pod prostownik na kilka godzin. Spowoduje to tyle ze odsiarczą sie płyty, a wytrącona siarka przedostanie sie do wody. Nast wylej to co powstało i jeszcze raz zalej czystą destylowaną i znowu podepnij pod prostownik. - Generalnie można zastosować płukankę zwykle 3-4 razy ( aż do momentu kiedy wylewany roztwór się nie pieni).
Na koniec trzeba kupić czysty kwas siarkowy - tj elektrolit i wlać do naszego akku i lekko podładować.