Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 20:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Akumulator

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 

Akumulator

Post » 10 maja 2014, 22:28

Było sporo na temat akusiów do Hanki ale mam taki dylemat.

Rok temu kupiłem nowy aku do swojej sc 28 firmy ZAP CHAMPION YTX9-BS 12V 8 Ah.
Wiem że polecane są YUASA lub VARTA ale sprzedawca mnie przekonywał że to też dobra firma więc go wziąłem.

I tu mam pytanie - ten aku pokazuje napięcie około 12,4V czyli może się kończyć jego żywot, dziwi mnie że po taki krótkim okresie - dzisiaj po jeździe wykazywał oznaki niedoładowania - problem z odpaleniem moto.

Czy jego ,,kiepska forma,, może być przyczyną słabego napięcia ładowania - bez świateł 13,4V, a ze światłami 12,7V.

Altek od razu sprawdziłem - nie ma przebicia a napięcia miedzyfazowe są takie jakie powinny być w zależności od obrotów.
Regler DUCATI dobrze chłodzony i nie przegrzany/radiator po dodaniu gazu zbija napięcie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Re: Akumulator

Post » 11 maja 2014, 18:14

Z jednej strony może coś być z altkiem nie halo.. sprawdz jeszcze raz dokładnie miernikiem jakie ładowanie daje,bo na światłach powinno być więcej niż 12,7. ale dla spokoju lepiej zainwestuj w lepszą baterie :)

 

Re: Akumulator

Post » 11 maja 2014, 21:14

Lało dzisiaj więc przyjrzałem się dokładnie akusiowi - był rozładowany więc go pod ładowarkę i przy okazji pomiary napięcia na zaciskach ładowarki bez podpięcia 14,2V a po podpięciu ,,bateyjki,, spadło do 12,5V i długo się nie podnosiło.

Więc ładowanko przez dłuższy czas i dopiero wtedy pokazało się na zaciskach przyładowaniu w granicach 15V.
Jak mierzyłem V na klemach przed wyjęciem z moto pokazał około 13,4V/1,2kobr. to i tak dużo przy takim stopniu jego rozładowania.

Myślę o lepszej baterii ale nie teraz i mam takie pytanko - czy wyłączenie jednej żarówki z przodu nie poprawiłoby ładowania ale w tym układzie, czy nadmiar nie zużytej mocy nie pójdzie w regler i jego grzanie łącznie z przewodami?

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Akumulator

Post » 12 maja 2014, 00:58

Należy pamiętać że aku jest jak kondensator i jak jest rozładowany , kiepski nie trzyma napięci eni przyjmuje to takie dziwnie wartości odczytamy niczym brak ładowania .

 

Re: Akumulator

Post » 15 maja 2014, 11:13

Akuś był niedoładowany, wina z mojej strony - zrobiłem za ,,rzadki,, elektrolit.

Ładowanie troszkę dłuższe mu pomogło się ustabilizować i pomiary napięcia już na nim podpiętym do moto są w normie - sprawdziłem przed i po dłuższej jeździe.

Dzięki za rady... :)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Akumulator

Post » 15 maja 2014, 23:05

Profilaktycznie możesz zrobić szybką regeneracje akku. Wylej stary kwas , nast zalej czysta wodą destylowaną i włacz pod prostownik na kilka godzin. Spowoduje to tyle ze odsiarczą sie płyty, a wytrącona siarka przedostanie sie do wody. Nast wylej to co powstało i jeszcze raz zalej czystą destylowaną i znowu podepnij pod prostownik. - Generalnie można zastosować płukankę zwykle 3-4 razy ( aż do momentu kiedy wylewany roztwór się nie pieni).
Na koniec trzeba kupić czysty kwas siarkowy - tj elektrolit i wlać do naszego akku i lekko podładować.


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości