Dzisiaj jest 13 maja 2024, 03:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

stuki w silniku

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:04
Lokalizacja: wlkp
Motocykl: honda CBR sc 28
Rok produkcji: 0

stuki w silniku

Post » 03 stycznia 2009, 19:37

witam wszystkich mam pytanko dzis po miesiacu poszedłem odpalic swoja honde zapaliła pieknie chodziła na ssaniu jakies 5 min i zaczeło cos stukac tak jakby zawór z prawej strony słychac nigdy takiego stukania nie było nawet gdy w sezonie latałem chdziła bez zadnych problemow czy to by była panewka :cry: :cry: tak odrazu raz słychac stukanie a raz nie tylko na wolnych obrotach jesli ktos ma jakies info prosze napiszcie bo niebede mogl spac dzis dzieki i pozdrawiam
lysy 13

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 03 stycznia 2009, 20:02

a im cieplejsza tym bardziej stuka??

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:04
Lokalizacja: wlkp
Motocykl: honda CBR sc 28
Rok produkcji: 0

stuki w silniku

Post » 03 stycznia 2009, 20:09

moto18 pisze:a im cieplejsza tym bardziej stuka??
nie raz stuka raz nie tak moim zdaniem jak by sie zawor zacioł raz stuka raz nie

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 7:15 pm ]
moto18, witam kolego co do stukow to nigdy nic nie stukało po sezonie wstawiłem do garazu i dzis odpaliłem i zaczeło stukac
lysy 13

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 03 stycznia 2009, 21:58

aha no to moze łancuszek rozrzadu juz jest do wymiany i łancuch moze gdzies sie obijac np o pokrywe zaworow lub sam napinacz sie zwiesił i nie napina tak jak ma byc . A 2 sprawa czy jak przygazujesz to wtedy stuka czy na wolnych czy np do 3 tys obrotów a potem sie ucisza??

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:04
Lokalizacja: wlkp
Motocykl: honda CBR sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 03 stycznia 2009, 22:09

te stuki cichna jak sie doda gazu tak przy 3 tys obrotów ale one sa nie zawsze

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 9:13 pm ]
a powiedz mi kolego ten napinacz mozna go tzk bez niczego zdemontowac i zobaczyc czy sie zawiesił
lysy 13

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 03 stycznia 2009, 23:10

pewnie ze mozna.dwie srubki i juz wiadomo :P wiem jak takie stukanie potrafi zasiac niepokuj w bance-spac nie idzie :twisted:

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 9:47 am ]
sprawdz swieczki jeszcze niezlego bajzlu potrafi narobic swieca
pozdrawiam Tomek

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 11:10

jezeli chcesz sprawdzic czy to panewki to mozna najłatwiej ale nie znzcy ze na 100% sprawdzisz ze to panewki ale na 90% ten sposub jest dobry a wiec tak odkrec swiece ustaw tłok tak zeby był juz po gornym martwym punkcie czyli jak juz jest praca (pamietaj zeby krecic tylko w prawo nie cofac , tłok ma isc w dół) i wez twardego druta dosc szerokiego tak zeby weszedł do otworu swiecy i nie szpiczastego! i nacisnij w tłok jak cie nie ucieknie w dół to jest dobrze i tak nastepny sprawdzasz , to jest najszybszy sposob do sprawdzenia , moj brat tak sprawdzał w zx9r i tak mu tłok uciekł chyba na 2 lub 3 cyl i padła panewka , ale u ciebie moze byc cos innego mozesz sprawdzic tak jak ci napisałem (oby to nie panewka)Pozdro

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 stycznia 2009, 19:04
Lokalizacja: wlkp
Motocykl: honda CBR sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 12:40

o.k dzieki wielkie jutro zabiore sie za to i sprawdze co to bo nigdysie tak niedziło moto nie jezdziło i tu nagle lipa dzieki za info pozdrawiam
lysy 13

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 06 marca 2008, 22:37
Lokalizacja: Kraśnik
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 23:28

jak zwylke temat dziwnych dzwiekow pochodzacych z silnika jest ciezki bo kazdy to moze postrzegac inaczej.Powinienes sprobowac zlokalizowac skad dochodza stuki.Ja po kupnie maszyny zdolowalem sie tak jak ty a okazalo sie ze to koszyk sprzeglowy sie tlucze i ze to norma ale zjawisko to ustaje jak silnik sie nagrzeje, lub tez wystarczy nacisnac sprzeglo.Jesli moto stalo nie odpalane i nagle cos tam chodzi glosniej to mysle ze nie powinno byc to nic powaznego i nie masz co sie martwic na zapas. Zycze powodzenia.pzdr./

--- jak zrobisz to napisz co to bylo

 
Posty: 7
Rejestracja: 05 stycznia 2009, 20:38
Lokalizacja: WWa-okolice
Motocykl: 600RR
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2009, 19:13

mam identyczny problem...............

http://www.youtube.com/watch?v=Tt8iIk1XU1Q

.....napinacz 2 miechy wczesniej wymieniony

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 29 lipca 2009, 00:43

Panewa tak nie stuka więc luz ;)
U siebie przerabiałem ten temat w Zygzaku więc juz na zawsze zapamiętam ten dźwięk :)
Jest taki bardziej metaliczny i bardziej głeboki... U mnie najlepiej było go słychać, gdy trzymałem silnik na 3 tys obrotów i gwałtownie szarpałem manetką.
Tutaj może coś z łańcuszkiem. Sama wymiana napinacza czasem nie pomaga..
Franek '98

 
Posty: 6
Rejestracja: 18 lipca 2010, 22:27
Lokalizacja: złotokłos
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 900rr sc 28
Rok produkcji: 1992

Post » 02 marca 2011, 21:34

witam ja miałem kiedyś dziwną akcję z moją sc 28, czasami coś stukała a czasami nie po dokładnym sprawdzeniu okazało się że urwały się śruby wolnego koła rozrusznika, owe urwane śruby "latały" pomiędzy kołem zamachowym a statorem, niestety finałem tej usterki były uszkodzone uzwojenia alternatora - statora (koło ocalało) wstępnie można no łatwo zdiagnozować; wystarczy sprawdzić ładowanie czyli miernik do akumulatorka uruchamiamy silniki i odczytujemy wynik jak napięcie nie wzrasta no to klucze w dłoń i zrzucamy dekiel, nie twierdzę że to na pewno to ale często w pracy: www.mkmoto.com.pl spotykam się z urwanymi śrubami od wolnego koła rozrusznika w honda-ch (to takie sprzęgło kierunkowe pod kołem magnesowym)
pozdrawiam michał

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość