Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Opony do 900rr jak dobrać?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 16
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 20:22
Lokalizacja: Złotoryja
Motocykl: Blady sc28
Rok produkcji: 1994

Jaki rozmiar przedniej opony?

Post » 03 lipca 2011, 13:16

Witam!
Panowie ja z takim zapytaniem do tych co maja jakieś doświadczenie w bladych. Mianowicie chodzi mi o to czy oponka o rozmiarach 120/80 R16 będzie pasowała do bladego czy jej profil 80 nie jest za wysoki, a także czy ktoś z was mógłby się wypowiedzieć na temat podmienienia felgi przedniej z F3 ? Jeżeli był już taki temat to z góry sorry ale nie mogłem znaleźć.

Pozdrawiam i czekam na wasza pomoc
Ostatnio zmieniony 12 grudnia 2011, 12:32 przez Olsz4k, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 03 lipca 2011, 13:23

120/80 ma o 5mm większy profil więc powinno wejść, jednak jak z właściwościami jezdnymi to już nie wiem tak samo jak ze zmianą na 17 cali. ponoć sterowność się pogarsza ale ja nie testowałem. wiec nie wiem czy jest to odczuwalne czy tez nie. temat był więc szukaj :D
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posty: 16
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 20:22
Lokalizacja: Złotoryja
Motocykl: Blady sc28
Rok produkcji: 1994

Post » 03 lipca 2011, 13:25

a wiesz może jak w serwisowe jest jaki rozmiar oponki na przód ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 03 lipca 2011, 13:26

130/70 r16
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Opony do 900rr jak dobrać?

Post » 13 września 2011, 22:23

Witam. zanim zostane CENZURA przez modów prosze by zapoznali się z moją nietypowa sytuacją i doradzili ( wiem co to opcja szukaj) :P mam taki problemik.... niedawno zakupiłem opony do mojego franka nóweczki contiforce... jakis król prostek napisał mi ze sa ok..... jak się przegrzeją to na winklach ślizgam sie jak na lodzie.... wiec teraz musze je zmienic i kombinuje załozyc dwie rózne opony na przód dunlop sportmax qualifier 2 (nówka 16") a na tył michelin pilot road2 2CT . wy smigacie po torach i innych winklach wiec zapewne macie duzo wieksze pojecie niz ja .

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 14 września 2011, 00:08

Nie jestem expertem ale chyba pilot road jak nazwa wskazuje to szosowa opona a nie sportowa jak np. pilot sport ... ?

 
Posty: 24
Rejestracja: 12 września 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha R6 Track Bike
Rok produkcji: 2008

Post » 14 września 2011, 01:08

Napisz co chcesz osiągnąć, to może uda mi się coś Tobie doradzic. Trochę opon sprzedałem i trochę już zjeździłem.

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 14 września 2011, 02:53

chodzi mi o dobrzą przyczepnosć na zakrętach w końcu trzeba przytrzeć kolanem :diabel2: :) . na przód nie moge znalesc zadnej fajnej oponki wiec dla tego wybrałem dunlopa. na tył wybrałem pilot road poniewaz kolega taką miał w sc33 i nie narzekał... . zastanawiam sie nad załozeniem na tył michelin pilot power opony chyba najbardziej znane i sa fajnie wyprofilowane co zwiększa przyczepnosc na zakrętach :jupi: . tylko jak to wpłynie na prowdzenie? dunlop na przodzie jest okrągły a tył pilot power jest bardziej do stozka. doradźcie coś chłopcy bo ja kompletnie sie na tym nie znam a nie chce zaliczać paciaków na ostrzejszych winklach ;/

 
Posty: 24
Rejestracja: 12 września 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha R6 Track Bike
Rok produkcji: 2008

Post » 14 września 2011, 11:02

Nie wszystkie firmy produkują opony dedykowane rozmiarem do Bladego. Z tego co jest to mogę Ci polecić Dunlop SPMAX Qualifier. Od pewnego czasu są w promocyjnych cenach. Bardzo przyczepna mieszkanka, szybko nagrzewająca się i na dodatek całkiem dobrze radzi sobie na mokrej nawierzchni. Jeśli nie będziesz cały czas jeździł na kole i nie będziesz szarpał gazem, to powinna starczyć na stosunkowo długo.

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 14 września 2011, 12:04

mhm tu jest problem bo lubie na gumie latac ;/ ale to nie polecacie takiego zestawu opon jak napisałem wyzej? wydaje mi sie ze qualifier 2 tez nie jest zbyt dobrą oponą bo ma taki okrąglejszy profil ;/

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 14 września 2011, 12:42

to chyba dobrze jak ma profil bardziej okrągly jajko ? wszystkie sportowe i wycigowe tak mają, a sport turystyk bardziej płaski kształt mają, chcesz ostro latac po winklach tylko sportowa opona, ale jak wiadomo dobra sportowa opona znika w oku mgnienia :) 4-5 tys km max a z ostrym gumowaniem pewnie duzo szybciej. qualifierki dobre opony kumpel ostro lata na r6 juz drugi komplet oblatuje i chwali

 
Posty: 24
Rejestracja: 12 września 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Yamaha R6 Track Bike
Rok produkcji: 2008

Post » 14 września 2011, 13:42

Jak latasz na gumie to musisz się liczyć, że opona będzie się szybciej ścierać na środku jaka by ona nie była. Jak chcesz Qualifiery w dobrej cenie to zagadaj na PW.

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości