Strona 1 z 2

Problem z wymianą filtra powietrza ?

Post: 16 sierpnia 2007, 01:18
autor: Tylik
Czy przy wymianie filtra powietrza na nowy trzeba robić do niego regulacje gaźników ??


Założyłem sobie nowy filtr powietrza (standardowy zamiennik papierkowy jakiejś tam firmy M-line).

Po jego założeniu motocykl dosyć dziwnie zaczoł się zachowywać - przy odpaleniu z włączonym ssaniem silnik pochodzi pare sekund na b. niskich obrotach (1-2 tys. obr.) po czym obroty same spadają i moto gaśnie tak jakby się dusił lub był zakręcony kranik (na starym filtrze przy włączonym ssaniu silnik trzymał cały czas ok. 3,5 tys. obr. aż do wyłączenia ssania i obroty w trakcie włączonego ssania same nie spadały).

Kolejną rzeczą jest to że silnik nie odpala z włączonym ssaniem jak i bez, z samego rozrusznika tylko trzeba pomóc jemu manetką gazu. Także w czasie jazdy odczułem że na nowym filtrze moto jakoś gorzej się zbiera i wkręca w porównaniu ze starym brudnym filtrem tak jakby nowy był brudny lub nie przepuszczał powietrza.

Filtr ten kupiłem przejściowo ponieważ stary był już brudny a mam już od jakiegoś czasu filtr K&N'a tylko musze do niego dokupić większne dysze (zestaw Dynojet'a) a troche to niestety kosztuje $

Co poradzilibyście w tym przypadku i jakie polecacie firmy zamienników filtrów ? Ponieważ ja osobiście odradzam filtry powietrza firmy M-line ponieważ mają bardzo kiepskie pasowanie do airboxa - wchodzą na wcisk i nie można dobrze skręcić do końca pokrywy od airboxa :/

Post: 07 września 2007, 23:40
autor: marcinSC33
Ja zakładałem Hiflo filtro zamiennik papierowy kosztuje ok100zł silnik pracuje cały czas tak samo jak na starym...Ale jakość też niejest zbyt wysoka poprzedni był tej samej firmy i pękła po roku eksploatacji plastikowa podstawa filtra i roznitowała się siatka.więc może tylko oryginały mają jakość.

Post: 09 września 2007, 21:52
autor: krolik
Ja wlasnie dzis zamowilem sobie hiflo. Jutro powinien byc to go sobie zaloze i dam znac co i jak. A jezeli po roku umiera to dla mnie sredni problem bo w rok przejade troche wiecej km. ale przy nast zmianie zastanowie sie nad K&N.

Post: 09 września 2007, 22:44
autor: marcinSC33
Witam!Mimo tego defektu w poprzednim hiflo znów mam założony filtr tej samej marki:-)Jeżeli chodzi o prace silnika to ja niemam zastrzeżeń,tylko jak pisałem trafił mi sie jeden felerny egzemplarz.Też myślałem o k&n ale jak usłyszałem RR znajomego jak pracuje na tym filtrze to jakoś mi sie odechciało.Pozdrawiam

Post: 09 września 2007, 22:59
autor: Tylik
Przy kupnie filtra K&N'a (ok. 300 zł) musisz także pomyśleć o kupnie większych dysz gaźnikowych czyli tzw. Dynojetów (ok. 420 zł) w innym przypadku sam filtr będziesz mógł sobie postawić na półce dla wystawy ponieważ moto na samym K&N'ie bez dysz będzie się dusić oraz straci na mocy - tak mi powiedzieli w 2 serwisach jak chciałem go sobie założyć :x

Zastanawiam się czy go sobie zostawić i dokupić do niego Dynojety czy może jednak nie sprzedać :roll:

Post: 09 września 2007, 23:08
autor: Tylik
marcinSC33: Mam pare pytań :)

1) Gdzie można kupić filtr powietrza tej firmy co piszesz Hiflo ?

2) Masz jakieś zastrzeżenia co do dźwięku na filtrze K&N ? :) Czy zmienia się mocno dźwiek na nim ?

3) Spytaj znajomego czy do montażu filtra powietrza K&N musiał założyć także Dynojet'a (większe dysze gaźnikowe) ?

Dzięki za odp. :P

Post: 10 września 2007, 21:06
autor: krolik
Tylik moze nie bylo to pytanie do mnie ale moge kupic ten filtr dla Ciebie za 68zł i Ci go wyslac, mysle ze i tak bedzie taniej niz gdzie indziej. Po prostu mam warsztat i niezle znizki w Intercars, a oni takze prowadza troche czesci do moto:) Niestety dzis filtr nie doszedl ale mysle ze jutro bedzie to bede mial pewnosc ze wszystko jest OK. Pozdro

Post: 10 września 2007, 23:39
autor: marcinSC33
1.JA kupowałem hiflo w Intermotors cena ok95-100zł (jeśli bedziesz brał ten filtr to kolega krolik podaje spoko opcje cenową a intercars ma coś wspólnego chyba z intermotors :) ) 2.Jeśli chodzi o dzwięk na k&n to w przypadku mojego znajomego silnik bardzo brzydko pracował na wolnych obrotach (jeśli chodzi o prace na wysokich dzwiek w pożądku).3.Motocykl niemiał dynojetów jedynie sportowy wydech.Bez dynojetów i pożądnej regulacji gazników żadna gaznikowa RR niechodzi dobrze na k&n bo albo sie krztusi albo traci na mocy z tego co wiem.Więc pozostaje Ci dołożyć kase na dysze albo sprzedać filtr :? Pozdrawiam

Post: 11 września 2007, 16:25
autor: Tylik
krolik: Na razie dzięki bo mam od niecałych 1000 km nowy filtr jakiejś tam firmy M-line, ale przy wymianie odezwe się do Ciebie :)

Z filtra K&N jednak rezygnuje i będe go sprzedawać..

Post: 12 września 2007, 18:54
autor: krolik
Tylik spoko. Filtr doszedl we wtorek, z zamontowaniem nie bylo problemow, idealnie pasowal do obudowy, po wymianie moto chodzi rowno i dobrze :D

Post: 12 września 2007, 22:35
autor: Tylik
W takim razie będe wiedział jakiej firmy kupować następny filtr - dzięki krolik :)

A tak przy temacie filtrów to co ile się go wymienia - co 6 czy co 10 tys. km ? oraz czy przy wymianie na nowy robić trzeba regulacje bo nie wiem czy ze swoim frankiem nie podjechać i nie zrobić ich.. :?:

Post: 13 września 2007, 15:13
autor: krolik
z tego co sie orientuje to przy wymianie na zwykly filtr dedykowany nie trzeba robic regulacji. A ile wytrzyma filtr?? zalezy w jakim klimacie jezdzisz itp. na slasku pewnie mniej wytrzyma niz nad morzem:) To trzeba zaobserwowac jak wyglada filtr. :D