Dzisiaj jest 15 maja 2024, 00:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Synchronizacja gaźników

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Synchronizacja gaźników

Post » 11 kwietnia 2011, 14:21

Witam,
zakupiłem wakuometr rtęciowy i chcę wykonać synchronizację gaźników :)
Mam dlatego kilka pytań i bardzo bym prosił o pomoc :)
Pacjent to sc33 99r,
Zdejmuję bak, airboxa, teraz pytanie, podlaczam 4 przewody podciśnieniowe, czy wklada się je do króćca tam gdzie wziete jest podcisnienie do kranika ? no w tym miejscu wstawię trójnik, a co z pozostałymi 3 cylindrami ? wykrecam 3 srubki i wstawiam w te miejsca takie krocce jak np ten co bieże do kranika ? to jest sruba 5 mm ? i rozumiem ze ustawie 1 z 2, potem 3 z 4 a potem pierwsza pare z druga? sruby regulacyjne są miedzy gaźnikami ? a te śruby kazda pod gaznikiem pionowo od dolu sa od skladu mieszanki ?

 
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 13:01
Lokalizacja: Podlasie
Motocykl: HONDA
Rok produkcji: 0

Post » 19 kwietnia 2011, 23:42

Witam
Wszystko mniej więcej jak opisałeś jest ok, kruce od WAKU wkręcasz do przewodu podciśnieniowego a resztę w te same miejsca pod resztą gaźników.
Sruby regulacyjne masz między gaźnikami którymi robisz synchro, masz tylko 3 do regulacji a dla tego że w tym modelu trzeci gaźnik jest stały i do niego synchronizujesz pozostałe, w serwisówe jest wszystko ładnie opisane.
Te śruby o których pisałeś pod gaźnikami są do regulacji mieszanki ale dobra rada jak nie kumasz tego trmatu to nie baw się tym bo możesz narobi więcej szkody niż pomóc.
Jeśli chodzi o Waku który kupiłeś to rozmawiałem kiedyś z kolesiami z serwisu HONDY i z tym sprzętem trzeba uważa bo przy przegazowaniu rtęc potrafi wyskoczy ze słupka i zegar idzie na śmie.
Miłej roboty życzę i cierpliwości...
Pozdro

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 23 kwietnia 2011, 12:51

Waldi1 pisze:Witam
Wszystko mniej więcej jak opisałeś jest ok, kruce od WAKU wkręcasz do przewodu podciśnieniowego a resztę w te same miejsca pod resztą gaźników.
Sruby regulacyjne masz między gaźnikami którymi robisz synchro, masz tylko 3 do regulacji a dla tego że w tym modelu trzeci gaźnik jest stały i do niego synchronizujesz pozostałe, w serwisówe jest wszystko ładnie opisane.
Te śruby o których pisałeś pod gaźnikami są do regulacji mieszanki ale dobra rada jak nie kumasz tego trmatu to nie baw się tym bo możesz narobi więcej szkody niż pomóc.
Jeśli chodzi o Waku który kupiłeś to rozmawiałem kiedyś z kolesiami z serwisu HONDY i z tym sprzętem trzeba uważa bo przy przegazowaniu rtęc potrafi wyskoczy ze słupka i zegar idzie na śmie.
Miłej roboty życzę i cierpliwości...
Pozdro

Witam
Bardzo dziękuję za odpowiedz ;)
co do składu mieszanki to nie będę ich ruszać, a czy jest możliwość np wsunąć analizator w każdy kolektor i ustawić lambdę na 1 i będzie ok ?

A co do synchronizacji to chyba robi się ją z założonym airboxem ? i czy ważne jest by ustawić podcisnienie tylko na wolnych czy również żeby były równe po przegazowaniu ? bo widziałem na filmikach na youtube że tam wskazówki na wolnych i po przegazowaniu idą razem,

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 26 kwietnia 2011, 15:11

moge sie zalozyc co do twojej regulacji ze sie nie uda:) poniewzz te rteciowe wakuometry nieda sie na nich wyregulowac gaznikow...:)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 27 kwietnia 2011, 11:37

głupoty gadasz, znam warsztat który cieszy się zaufaniem w połowie Warszawy i właśnie na takich regulują :)

 
Posty: 8
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 13:01
Lokalizacja: Podlasie
Motocykl: HONDA
Rok produkcji: 0

Post » 27 kwietnia 2011, 23:17

Witam
Jeżeli chodzi o analizator to jest taka możliwoś, w kolektorze jak go oglądniesz dobrze to są takie śrubki jak by zaślepki na karzdej ruże, i właśnie tam wkręca się sprzystawkę i można regulowa skład mieszanki.
Ja synchronizuję ze zdjętym airboxem, bo jest dobry dostęp, a z założonym nie da rady, a podczas synchronizacji ustaw sobie obroty na początek na 2000 i tak się pobaw potem zejdź na niższe czyli 1100-1200 tak jak jest opisane w serwisówce, i w trakcie synchronizacji przegazuj go za kadżdym razem ze 3 razy, no niestety trzeba się tym troszeczkę pobawi i poświęcic trochę czsu. Jak dobrze z synchronizujesz to na niskich i wysokich obrotach będziesz miał takie samo podciśnienie, także cierpliwości ponownie życzę.
A co do wakuometru to podzilem zdanie pekala1 wiele serwisów na nich działa i zdają swoją rolę tylko tak jak pisałem wcześniej trzeba uważa przy przegazówkach...
Pozdro

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 28 kwietnia 2011, 12:15

[quote="Waldi1"]Witam
.
Ja synchronizuję ze zdjętym airboxem, bo jest dobry dostęp, a z założonym nie da rady, gupoty piszesz i tyle :wnerwiony: ja u siebie w sc 33 zawsze z zalozonym airboxem synchronizowalem jak i w innch

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 08 maja 2011, 09:32

roksc33, słuchaj bez założonych tłumików drgan to rtęć mocno skacze, ale gdy wstawione są dysze to ładnie to już się zachowuje,

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi :) będę działał, bo mam już całą wiedzę.

Pozdrawiam

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 01 marca 2013, 16:07

podlacze sie, a jezeli mam wakuometry domowej roboty to podlaczam 1 do 3 , 2 do 3, 3 do 4 ? skoro mam ustawic wszystkie gazniki do 3, czy normalnie 1 z 2, 3 z 4 i 2 z 3 ? w takiej sytuacji tez bedzie potrzebny trojnik ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 01 marca 2013, 17:06

80zł za same synchro to nie dużo, a tymi domowej roboty to nic nie zrobisz sam... szkoda twojego czasu ;)
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 01 marca 2013, 17:10

dlaczego, nie chodzi o pieniadze po prostu lubie robic swoj sprzet sam, z tego co sie dowiedzialem to takie domowej roboty sa bardziej precyzyjne od kupnych, a skoro tak to po co przeplacac, poza tym to tylko rowne ustawienie podcisnienia, a uwazam ze u rurka nada sie do tego jak najbardziej...


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości