Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 05:01

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy padł regulator???

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 11
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:45
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1998

Czy padł regulator???

Post » 20 sierpnia 2014, 21:29

Witam, podczas ostatniej jazdy padł mi aku, nie mogłem zapalić, nawet nie kręcił. Jakoś dojechałem do domu. Kolega sprawdził ładowaniei okazało sie ze podczas zapalonych świateł podczas jazdy nie łąduje aku. Czy padł regulator napięcia?? Gdy światła zgaszone pali normalnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992

Re: Czy padł regulator???

Post » 20 sierpnia 2014, 23:28

na 200% regel do wymiany panie. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Re: Czy padł regulator???

Post » 21 sierpnia 2014, 09:18

do sprawdzenia caly "zestaw" odpowiadajacy za ładowanie, czyli alternator, regulator i akumulator. Opis jak sprawdzic wszystko byl wielokrotnie na forum.

Aku naladuj prostownikiem do "pełna" i wtedy polataj - jak bedzie zapalal tzn ze dobry, a jak nie to sprawdz spadki napiecia na aku w momencie wciskania startera - u mnie na postoju napiecie bylo dobre, a przy zapalaniu spadalo do 7v i mimo sprawnej calej reszty nie ladowal sie w trakcie jazdy ;)

 
Posty: 32
Rejestracja: 11 lipca 2013, 22:27
Lokalizacja: Tychy/Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: Czy padł regulator???

Post » 26 sierpnia 2014, 16:23

na 100% regulator !!!!! miałem taką samą sytuacje, Ja nawet odpaliłem na kable na szybko i zaraz po odpaleniu gdy tylko oddałem kable znów zgasł i beret ;-) regulator padł. Jak będziesz zakładał nowy to posmaruj tył regulatora PASTĄ DO PROCESORÓW (odprowadza ciepło ) pomaga !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992

Re: Czy padł regulator???

Post » 26 sierpnia 2014, 19:37

nie żadną pastą tylko kup najlepszy regel z najlepszych firmy DZE. Hiszpańska produkcja.

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Czy padł regulator???

Post » 26 sierpnia 2014, 22:04

Czemu akurat dze ? Jak widzię sprzedają to jako uniwersalne kity , a znając życie co jest uniwersalne to z reguły jest do dupy.
Ja mam dukati energia których już nie ma na allegro - ciekawe czemu ? i bez problemów - regiel mało co sie wogóle grzeje- z reguły prawie tyle co nic.

 
Posty: 32
Rejestracja: 11 lipca 2013, 22:27
Lokalizacja: Tychy/Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: Czy padł regulator???

Post » 27 sierpnia 2014, 18:56

Tj. kolega napisał Ducati Energia są SUPER, a pasta tez swoje robi, nie jest to drogi zabieg a zawsze coś pomoże, ale każdy sobie rzepkę skrobie ;-)

 
Posty: 30
Rejestracja: 23 lipca 2014, 20:34
Pochwały: 1
Motocykl: Honda 900RR Fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 grudnia 2014, 15:39

Niestety Regulatory w Hondach to lipna sprawa, ja kupiłem chińczyka w lipcu i w październiku się zjarał :/ udało mi się znależć u znajomego oryginał Japoński za 70 zł :) działa aż miło. a jeżeli chodzi o pastę to jest to dobre rozwiązanie :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 grudnia 2014, 18:37

wiosną mojej babie w sc33 padł regulator kupiłem jakiś za 180zł bo akurat był na sklepie tydzień i spłonął
dopłaciłem chyba 50zł i kupiłem shindengen produkcji japońskiej , no i w garażu patrze i nie wierzę ta sama produkcja co ori w cbr tylko z tym że nowy obudowa już z radiatorem i hula pięknie .
jak ktoś by chciał możemy napisać turtial z sprawdzaniem elektryki

 

Re: Czy padł regulator???

Post » 16 grudnia 2014, 21:12

Problem ładowania jako laik w tym temacie przerobiłem od A do Z...sc 28

Przewijałem altek bo był lekko ,, przysmażony,, i gubił około 7V na wyjściach, międzyfaza/wolne obroty.

Potem wymiana regla z ori na ducati energia - polecam, naprawdę jest wytrzymały.

Wyskoczyła jeszcze wymiana stacyjki bo nie wyłączała prądu i mimo wyjęcia kluczyka kontrolki dalej pięknie się świeciły jak lampki na choince.

I na koniec akuś - też do wymiany.

Po tych ,,zabiegach,, kable od altka dalej się grzały aż parzyły, nie wiedziałem co grane, kostki wszystkie eleganckie, wyczyszczone z nalotu.

Co jest ku....a na rzeczy, myślałem...

Wydaje mi się że problem zaczyna się przez trochę bezmyślne/fabryka umieszczenie regla z tyłu, gdzie zamiast dobrego chłodzenia jest dodatkowo dogrzewany ciepłym powietrzem od silnika.

Styki w kostkach są miedziowane a praca tego regla polega niestety na odprowadzaniu ciepła do otoczenia przez co nagrzewa się a tym połączeniom nie trzeba długo czekać jak pokryją się warstwą tlenków a dodatkowo jeszcze trochę wilgoci i mamy dodatkowy opór elektryczny na torze ładowania, wtedy rusza reguła domina - w d...ę dostaje altek i akuś a o tym dowiadujemy się po fakcie i najczęściej w trasie...

Co wg mnie mnie trza zrobić?

Podstawa to b. dobre chłodzenie regla a potem wywalenie WSZYSTKICH KOSTEK NA TORZE ŁADOWANA ŁĄCZNIE Z TĄ CO PODPINAMY DO REGULATORA.

Kostka na końcu kabli altka była przyczyną grzania się instalacji.

Wejście do regla zrobiłem konektorkami każdy z osobna dodatkowo je zalutowałem by wyeliminować brak styku od drgań czy też ciepła regla - przy tym zabiegu aby mieć dostęp do styków/lutowanie trzeba obciąć plastik regla trzymający kostkę.

Regulator zamontowałem pod czachą na radiatorze z pastą, był problem jak puścić jakby nie było 5 kabli każdy po około 1.7 metra bo piecyk i chłodnica ładnie dogrzewa i łatwo o stopienie izolacji a co dalej to wiadomo...

Zdaję sobie sprawę że jak padnie regler/odpukać to będzie trochę roboty z odlutowaniem podejścia ale od tej pory nie mam żadnych problemów z ładowaniem a ostatnio pojeździłem tak ze 60 kilosów przy minusowej temperaturze i czy czasem nie jest za zimno bo reguś to zbiór półprzewodników a one jak wiadomo nie lubią za bardzo chłodu...

PS -Wywaloną kostkę/po altku/ zastąpiłem zwykłą listwą jakiej używa się do łączenia kabli przy kinkietach.
Oczywiście końcówki pociągnięte cyną.

I teraz mam pewność że jest właściwa przewodność.

I jeszcze jedno - puściłem bajpasa od minusa rozrusznika do ramy aby ominąć drogę prądu przez body silnika i śruby mocujące bo japonia niestety w tym modelu nie ma kabli masowych dla każdego odbiornika.

Na razie wszystko działa ok, kable są letniawe nawet w ciepły dzień a regler jak ma 40 stopni to wszystko...

To tyle co zrobiłem, może komuś pozwoli obejść tę ,,achillesową piętę,, jaką jest ładowanie w hondach...

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: Czy padł regulator???

Post » 17 grudnia 2014, 12:47

mam tak samo w mojej cbr929 jak kolega "350ts" i popieram to rozwiazanie tylko ze ja nie przenosiłem regulatora w inne miejsce tylko jeszcze mam poprowadzone kable z wtyczki łączacej regulator z instalacja moto bezposrednio do akumulatora,wtedy mimo tego ze gdybym mial jakis opor na instalacji typu zasniedziala wtyczka itd to aku i tak jest systematycznie doladowywane i nie obciaza ani reglera ani regulatora

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: Czy padł regulator???

Post » 17 grudnia 2014, 12:49

na koncu chodzilo mi o altka i regulator, moj blad :)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości