Strona 1 z 2

Sterowanie sc33

Post: 16 marca 2014, 12:34
autor: Przemas
Witam.

Naszło mnie pytanie, czy sc33 posiada komputer? Bo z tego co czytałem na "Fireblade Zone" w danych technicznych to sc33 ma wyprzedzenie zapłonu sterowane komputerowo, ale niema wtrysków i sond lambda raczej też nie. Więc stąd moje pytanie czy ma komputer i jeśli tak to czym ono steruje? Tylko wyprzedzeniem zapłonu?
Sorki jeżeli to pytanie wydaje się głupie, ale jestem lekko zielony w mechanice takich motocykli.

Pozdrawiam ;)

Post: 16 marca 2014, 14:26
autor: mucha
moduł zapłonowy

Post: 16 marca 2014, 14:40
autor: Przemas
Aha rozumiem, dzięki wielkie :D

Post: 16 marca 2014, 16:59
autor: ferdas
coś mi się wydaje że jak zadajesz takie pytanie dalej nie rozumiesz odpowiedzi moduł zapłonowy :)
w sc33 28 itp za paliwo odpowiada gaźnik czyli mechaniczno mechaniczno
za zapłon odpowiada Ci moduł zapłonowy który może nie jest komputerem ale sterownikiem którego interesują dwa a czasem tylko jeden parametr
1 to impuls w wału korbowego żeby nasz moduł wiedział kiedy tłoki będą jakieś kilka stopni przed górnym martwym punktem tego impulsu wykorzystują też żeby wiedzieć jak szybko się kręci nasz silnik
2 od któregoś roku nie wiem dokładnie budowane są czujniki otwarcia przepustnicy na podstawie tego nasz modułek jest w stanie albo przyśpieszyć zapłon albo go zwolnić dla lepszej pracy większej mocy :)

zmienny kont wyprzedzenia bardzo pomaga silnikowi osiągnąć moc jaką osiąga z tego ci się orientuję to jest to od około 2 do aż 30 stopni

Post: 16 marca 2014, 17:55
autor: cbrstreet
a z tym jest jeszcze związane kilka części które muszą być sprawne :one:

Post: 16 marca 2014, 18:08
autor: ferdas
a ma ktoś motor zmęczony egzystencją ??

Post: 16 marca 2014, 19:23
autor: Przemas
allferdas@wp.pl pisze:coś mi się wydaje że jak zadajesz takie pytanie dalej nie rozumiesz odpowiedzi moduł zapłonowy :)
w sc33 28 itp za paliwo odpowiada gaźnik czyli mechaniczno mechaniczno
za zapłon odpowiada Ci moduł zapłonowy który może nie jest komputerem ale sterownikiem którego interesują dwa a czasem tylko jeden parametr
1 to impuls w wału korbowego żeby nasz moduł wiedział kiedy tłoki będą jakieś kilka stopni przed górnym martwym punktem tego impulsu wykorzystują też żeby wiedzieć jak szybko się kręci nasz silnik
2 od któregoś roku nie wiem dokładnie budowane są czujniki otwarcia przepustnicy na podstawie tego nasz modułek jest w stanie albo przyśpieszyć zapłon albo go zwolnić dla lepszej pracy większej mocy :)

zmienny kont wyprzedzenia bardzo pomaga silnikowi osiągnąć moc jaką osiąga z tego ci się orientuję to jest to od około 2 do aż 30 stopni


A kto Ci powiedział, że nie rozumiem tej odpowiedzi? Może nie jestem Bóg wie jakim mechanikiem, ale mniej więcej ogarniam jak te silniki działają. Może źle ująłem to, że jestem lekko zielony w tych tematach, po prostu nie zdarzyło mi się jeszcze grzebać w takim silniku.

Post: 16 marca 2014, 19:39
autor: ferdas
Chłop z sosnowca haha
grzebać a poczytać :p
Obrazek
Obrazek
hahaha :diabel2:
ahahaha

Post: 16 marca 2014, 19:50
autor: Przemas
Tsa, skądś znam ten żart o autobusie do Katowic... mam szwagra z Siemianowic. A tak na marginesie to urodziłem się w Tychach, a geny mam hanysowskie.

Post: 16 marca 2014, 19:52
autor: ferdas
ja jo wiem tyż bym sie do sosnowca nie przyznowoł hahahaha :diabel:

Post: 16 marca 2014, 19:55
autor: Przemas
Kibolem nie jestem i osobiście mi to zwisa, za to w przeciwieństwie do Was umiem rozmawiać po polsku, tak wiem... Wy godocie...

Post: 16 marca 2014, 19:58
autor: ferdas
bym przyjechał do was tylko paszportu nie mam
Obrazek
kurde mam nadzieje że nie masz mi za złe hahaha
ale sosnowiec temat przepaść :diabel2: