Strona 1 z 2

Filtr Paliwa

Post: 20 stycznia 2009, 20:08
autor: jony
sory za tak, moze sie wydawać, głupi i banalny temat, ale za cholere nie moge sie dowiedziec co z filtrem paliwa w SC33? na forum szukalem, pisza ludzie czasem zeby przeczyscic go, sprawdzając coś tam. (czyli ze niby istnieje) ale kurde w serwisówce nie ma filtra paliwa, czyli mam rozumieć ze fabrycznie nasze sprzęty go nie posiadają? ja u siebie nie mam. i planuje założenie. nie jestem mechanikiem ale zastanawia mnie to:)

po drugie, rozkrecilem troche sprzet, czyscilem gazniki, takie tam... i znalazłem wezyk który wychodzi luzno pod spód motocykla, idzie w lewą część ramy i rozdziela sie na dwoje. co dziwne, te dwa konce tez nie sa nigdzie "wetknięte". skąd one są? sciagnalem bak i pod spodem wystają 2 koncówki, jedna mniejsza, druga nieco większa. jest jakies powiązanie?
pzdr.
Obrazek
By aczkolwiek2000, shot with PENTAX Optio 33L at 2009-01-20

Obrazek
By aczkolwiek2000, shot with PENTAX Optio 33L at 2009-01-20

Post: 20 stycznia 2009, 21:24
autor: damianio
te wezyki to odpowietrzenie/nadmiar zbiornika paliwa??

Post: 20 stycznia 2009, 21:25
autor: tomogt
nooo koncowki wystajace ze zbiornika od dolu to---jedna to odpowietrzenie baku a druga jest odprowadzany nadmiar wachy jak przelejesz na cpn-ie(jest to bardzo niebezpieczne )gdyz moze ci w tej chwili poleciec paliwo na rozgrzany silnik podczas tankowania-oba te weze powinny wedrowac do otworu w owiewce po prawej streonie(taki prostokontny przeswit na koncu dolnej owiewki) i wystawac tak z centymetr.a te dwa co wychodza z ramy -chyba powinien byc na nich trojnik i podlaczone wlasnie do tego odpowietrzenia cienszego.
kuwa jakos pokretnie mi to sie opisalo :twisted:

Post: 21 stycznia 2009, 09:58
autor: jony
tomogt trójnik jest, i odprowadzenie 2 w jeden pod spód motocykla. tylko moje pytanie, te koncówki wystające z baku, mają rózną srednicę, a luźne węzyki taką samą... wiec, czy do obu podłączyć wezyki? czy tylko to tego odpowiedzialnego za przelanie hajsu?
pozdr.




I CO Z TYM FILTREM PALIWA?!

Post: 21 stycznia 2009, 12:38
autor: pawlenty
CBR 900 rr sc33 orginalnie nie posiada filtra paliwa.Posiadasze nie są zorientowani ponieważ go mają , a to wymysł wschodnio-europejski ze względów na jakość paliwa.Wszyscy moi znajomi poprzerabiali.Generalnie jedynym zabezpieczeniem stałym przed wiekszymi zanieczyszczeniami jest siateczka w kraniku podciśnieniowym(nie wymienna). Montujesz filtr na wężyku który idzie od kranika.Kup dobry odporny na wysoką temperature i znajdz miejsce bliżej zbiornika a nie silnika. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 12:54 pm ]
Małe sprostowanie po wykręceniu kranika z baku powinien być w środku filterek założony na końcówke gaznika... tak powiedział serwisant w Hondzie koszt 97 zł. :mrgreen:

Post: 21 stycznia 2009, 14:09
autor: jony
dzieki pawlenty, filterek założe jakis na pewno, roznie to bywa z naszym paliwem.
ale to co napisales, że
"po wykręceniu kranika z baku powinien być w środku filterek założony na końcówke gaznika"
to dziwne, filterek założony na koncówke gaźnika? a umieszczony wewnątrz baku? wiem ze filtr jest w baku ale w nastepnym modelu, SC44.

dzieki za odpowiedzi, pzdr.

Post: 21 stycznia 2009, 21:26
autor: tomogt
nom a ten grubszy wezyk to ci ktos zajebal albo zgubiles :twisted: wlasnie ten grubszy jest odpowiedzialny za wache

Post: 21 stycznia 2009, 23:48
autor: pawlenty
Sam jestem ciekawy jak to wygląda, poprostu musisz wykręcić cały kranik z baku i wtedy się okaże czy rzeczywiście jest tam filtr.Dzwoniłem specjalnie do salonu Hondy Rutkowski,gość przez telefon powiedział mi że jest a koszt już znasz..

Post: 24 stycznia 2009, 17:00
autor: toper-utl
Dzis tez zdemontowałem zbiornik - leci razem z owiewką do "misiopajur-a" na lakiernie i jesli chodzi o gumowe wezyki to oprócz tych dwóch idących do kranika są jeszcze 3 inne, jeden grubszy i dwa cienkie łączące sie dalej w jeden. Gruby to wiadomo do grubszego wyjscia ze zbiornika, jeden krótki tez wiadomo pod dugie wyjscie , ale co z tym drugim cienkim ? , nie był on do niczego podłączony - więc po co on wogóle jest ?? .W serwisowce są opisane tylko 4 wezyki - wszystkie podłączane do zbiornika - podcisnienie, paliwo, odpowietrzenie i przelanie wachy.
Czy ktoś się orientuje po co jeszcze ten jeden węzyk ?

Post: 25 stycznia 2009, 12:08
autor: jony
kurcze nie wiem skad az tyle wezykow, od baku 2 i od kranika 2. tez jeden mi zostanie wolny. bede szukac cos o tym jeszcze:)

Post: 25 stycznia 2009, 12:13
autor: tomogt
ja mam wszystkie wpiete zrobie fote i podesle daj emila

Post: 25 stycznia 2009, 12:20
autor: jony
hendehoh@poczta.onet.pl
wrzuc fortke na forum jesli mozesz, przyda sie przy skrecaniu, na dniach ma mi przyjsc zestaw do klejenia plastikow od misiopajura:) dopiero jak zrobie go to bede skladac calosc.
pzdr.