Strona 1 z 2

4 l. oleju do silnika

Post: 06 lutego 2013, 17:50
autor: TasmaN
*mily wstep*
Czesc, dawno nie zagladalem wiec czytania troszke mam a do wiosny jeszcze kawalek :)


*dupokryjka jakby sie okazalo ze pytanie juz bylo ;)*
W ktoryms watku pojawilo sie pytanie ale odpowiedzi juz nie bylo i w innych tematach nie znalazlem.

*background*
Sprawa dotyczy wlewania 4 litrow oleju do silnika (SC33) przy wymianie (w domysle filtr tez wymieniany).
Otoz wiem ze stunterzy latajacy na gumie specjalnie leja wiecej oleju w celach lepszego/odpowiedniego smarowania silnika w pionie.
A ja jakos tak z przyzwyczajenia leje sobie 4l. oleju przy wymianie a na gumie nie latam.

*pytanie wlasciwe* :)
Czy latanie (miasto/turystyka/bez gumowania) z zalanymi 4l. oleju ma jakis negatywny wplyw na silnik? czy powinno sie koniecznie trzymac zalecane bodajze 3,6 l.?
Rozpatrujmy sytuacje w przedziałach 10 kkm (od wymiany do wymiany oleju).


*umizgiwanie ;) :D*
bede wdzieczny za odpowiedz - jasna, klarowna i niegdybajaca :)

Post: 06 lutego 2013, 19:40
autor: janusz77
producent nakazuje 3,6 litra. i tego sie trzymaj. a reszte zostaw sobie na dolewke ;)

Post: 06 lutego 2013, 20:51
autor: cbrstreet
Witam ja mam sc29 z silnkiem sc33 :) zajebalem go litra po nad stan MOTUL 5100 ;) latam na gumie i jest zajebiscie nic sie niedzieje hihi:
kolega cos wiecej wie na temat http://www.youtube.com/watch?v=Swr_xsAbXlk chyba go znacie :ooo:

Post: 06 lutego 2013, 23:39
autor: pekal1
ja 900 lałem 4 a 1100 5tką:D

Post: 06 lutego 2013, 23:58
autor: scitec2
2 dni temu zmienialem olej w sc28 i wlewajac prawidlowo 3.7 (wymiana filtra tez) po odpaleniu i po paru minutach po sprawdzeniu nie bylo maximum wiec po 4litrach dopiero jest maximum wiec nic wedlug mnie sie nie stanie:) dlatego dolalem reszte i banka na kosz:)

Post: 07 lutego 2013, 00:03
autor: cbrstreet
a jak mu dasz jeszcze litra :jupi: to co :) ja i muj silnik jestesmy zadowoleni :one: ja mu gaz :) a on hihi: -> klama i czask lancucha i idzie na gume ino raz :dance: nic mu nie bedzie jak cos odma zrobi robote :brawo:
lepiej zeby bylo wiecej niz by bylo za malo :one: nic mu nie bedzie od litra nad stanu :diabel2: ani kropli i potku nie wydusil :dance: ona 919rr to lubi ;)

Post: 07 lutego 2013, 00:27
autor: Max_929
ja robię tak samo 4l wlewam od razu,i nigdy nic sie nie działo,lej jak lałeś i będzie git ,a go 929 która mam w stuncie leje 0,5l ponad stan i tez jest ok ;)

Post: 07 lutego 2013, 11:08
autor: TasmaN
Dzieki za odpowiedzi :)

Wole jak piszecie wlac 4l. i nie tykac i nie sprwdzac 'okienka' codziennie... taki nawyk po Suzuki, ktorego proboje sie oduczyc ;)

Post: 07 lutego 2013, 16:01
autor: wiertło
TasmaN, lać 4l i tyle 2-3 setki więcej nic się nie stanie :D
sam tak robie i jest oki ;)

Post: 07 lutego 2013, 21:07
autor: Tower
nic sie jej nie stanie ja latam na 5l w f4i i tylko na poczatku wywala nadmiar przez odme w pionie a po paru dymkach wszystko jest git. w 900rr miałem tak samo

Post: 08 lutego 2013, 15:47
autor: cbrstreet
a po co jest odma :D

Post: 09 lutego 2013, 18:57
autor: Drapek
Przy zalewaniu olejem ponad stan zachodzi niebezpieczeństwo że korby będą uderzać w olej i go spieniać, ale wiadomo że trzeba by go wlać dużo ponad stan aby to zachodziło. Odma jest do odpowietrzenia komory korbowej gdyby ktoś nie wiedział ;) ja zawsze do moto lałem pełne okienko i się nie przejmowałem - nic się nie działo :) :)