Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 12:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Syntetyk czy Półsyntetyk??

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Syntetyk czy Półsyntetyk??

Post » 09 października 2008, 18:50

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem CBR 900 SC 33. Motocykl jest z 97 ma przejechane niecale 30 tyś. i jego stan jest wprost idealny dzięki temu że poprzedni właściciel był "starszej daty''. Nie wiem jaki był poprzednio lany tam olej i w związku z tym nie wiem czy nalać półsyntetyk czy syntetyk?? Bardzo był bym wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 27 września 2008, 23:22
Lokalizacja: CIESZYN
Motocykl: cbr 929 XR650R
Rok produkcji: 2001

Post » 09 października 2008, 19:03

ja też pytałem sie na forum jaki olej i większość opowiedziała sie za motul 5100 ester 10w40 to jest półsyntetyk , za jakiś czas też bede zmieniał olej i to właśnie na ten

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 09 października 2008, 19:36

motul 5100 lub tansza wersje 5000 oba polsyntetyki, jesli cos innego to castrol gps jest niczego sobie

motul 5100 - 121 pln
motul 5000 - 90 pln
filtr oleju - hf303 - 21 pln
filtr oleju kn303 - 50 pln

jak wymienic masz tu > http://fireblade.pl/sc33_wymiana_oleju.php
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 01:53

A duza roznca jest miedzy tym MOTUL 5100 a MOTUL 5000 ??? oprocz ceny :mrgreen:

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 09:39

z prostej algebry wynika że różnica to 100 :mrgreen:

a tak poważnie to pewnie różnią się jakimiś dodatkami. żeby sprawdzić jakie ma to znaczenie dla silnika to na dobrą sprawę jedna osoba musiałaby jeździć na dwóch motocyklach równocześnie zalanymi tymi właśnie olejami. wszystko zależy od właściciela.

jeśli chodzi o sam dobór oleju to producent w serwisówce podaje oleje o różnej lepkości i zakres temperatur w jakich można je stosować. to tak jak z pastą do zębów, wciskają różne kity w reklamach że ta jest taka a tamta jeszcze lepsza itp. kiedyś spytałem się dentysty która jest tak naprawdę najlepsza odpowiedział każda która zawiera fluor jest wystarczająca aby zęby utrzymać w dobrym stanie. więc podobnie jest z olejami każdy ma zestaw podstawowych składników wystarczających aby zapewnić sinikowi bezawaryjną pracę, reszta to marketing. no chyba że wybierasz się do Władywostoku zimą albo na rajd Paryż-Dakar.

pozdrawiam

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 10:45

No to juz wszystko wiem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 11:20

motul 5100 - olej do silnikow 4T polsyntetyczny , estrowy wykonany w technologii technosyntes, technlogia wspierajaca prawidlowe dzialanie sprzegla, przeciwposlizgowe, spelnia normy api sg/sh/sj/sl jaso MA

motul 5000 - olej do slinikow 4t polsyntetyczny , wykonany w technologi hctech, ochrona silnika i skrzyni, dzialanie antyposlizgowe sprzegla, spelnia normy api sg/sh/sj

oba klasa lepkosci 10w-40, oba oleje maja wyzsza specyfikacje od wymaganej wg. instrukcji motocykla cbr 900 rr

osobiscie uzywam 5100 w cbrce i w kawie - zuzycie oleju minimalne od wymiany do wymiany nie dolewam, w quadzie jednocylindrowym chlodzonym powietrzem mam zalany 5000 zuzycia oleju brak

wczesniej uzywalem castrola gps, jednak po zalaniu motula sprzeglo faktycznie pracuje lepiej

opis specyfikacji :

SG - wprowadzona pod koniec lat 80tych, oleje spelniajace wymogi tej specyfikacji gwarantowaly lepsza ochrone silnika w stosunku do poprzednich

SH - wprowadzona w 93 r, podobne do sg, podwyzszono odpornosc na utlenianie i ochrone przeciw korozji

SJ - wprowadzona w 96 r , wymogi podobne do SH jednak oleje z tym oznaczeniem charakteryzuja sie lepszymi parametrami pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza wspolprace z katalizatorami i oferuja oszczednosc paliwa

SL - wprowadzona w 2001 roku , zwiekszone wymogi w zakresie utleniania, wzrostu lepkosci, , wlasnosci myjacych, zuzycia mechanicznego gwarantuja nizsza lotnosc i zuzycie paliwa

ma nadzieje ze pomoglem

odpowiednik castrola jest castrol gps ktory spelnia normy sj (nizsza niz motul 5100), koszt to 160 pln za 4L
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 11:27

FABIQ mam wielka prośbę czy dalbyś rade wysłać mi przez Waszego przedstawiciela ten olej MOTUL 5100 i filtr oleju (chyba bedzie najlepszy do mojej CBR bo jezdzilem na valvoline i od tego moto mi sie pierdzieli musze jak najszybciej zmienic a potrzebuje moto) do Nowego Miasta Lubawskiego lub Iławy, dzisiaj lub na jutro???? Zapłaciłbym zaraz przy odbiorze. Moj numer tel. 502-559-140. PLISSSSS :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 16:40

sorki luki, dopiero odczytalem wiadomosc i nic juz dzis nie zalatwie a znow weekend mam wolny wiec sorki ale nie pomoge
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 10 października 2008, 17:01

A jakie to objawy pierdzielenia się Twojej cbr od oleju VALVOLINE !?
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 10 października 2008, 22:58

nie chce pisac bo jak Ci opisze co i jak to pewnie zdiagnozujesz w silniku krancowe jego zuzycie a tego nie che :D

nie no przyszedl koniec sezonu i tak brak odstawic maszynke gdzies w dobre rece zwlaszcza ze nie jestem pewien ale jakbym slyszal lancuszek rozrzadu i jakby klepal jeden zawor, koles mechanik z serwisu Yamahy przejechal sie mowi ze gazniki spoko luzik i ze tez cos slyszy z lewej strony moto, pyta jaki olej zalalem ja ze Valvoline a on ze jesli chce aby mi pochodzila to abym zebym szybko zmienil na Motula lub Castrola bo mowi ze koles po zalaniu valvoline do KTM zajebal silnik, i jak on kiedys zalal valvoline moto to silnik chodzil jak kombajn wszystko bylo slychac, ja obsrany po tej rozmowie tez juz wszystko slysze w silniku i szaleje i panikuje, na niskich obrotach cos tak tez szwankuje ale koles zapytal czy wymienialem swiece a ja ze oczywiscie a on czy je zalalem kiedys a ja mowie ze nie wiem byc moze mi sie zdarzylo z 2 razy ale nie jestem pewien czy to bylo zalanie ich a on mowi ze to wlasnie od zalania, ze raz zalane sa juz praktycznie do wymiany no to na tyle.

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 11:06 pm ]
Moto ma przelatane 30700 mil; olej Valvoline zalalem jak kupilem moto przy przebiegu 27000, mechanik nie slyszal zeby jakos tak lancuszek bylo slychac ale ja slysze takie granie w silniku jak schodze z obrotow tak od 6tys do 4tys, i myslalem ze to rozrzad; na obrotach rowno chodzi ladnie sie wkreca, tylko te CENZURA granie i jak tak od 3tys dam duzo gazu to slychac zawory wszystkie- nie wiem czy to normalne, ale slychac to nie znaczy ze napierdalaja tylko je SLYCHAC jak klepia, CENZURA jest te opisywanie dzwieku trzeba posluchac, mechanior slyszy cos z lewej strony ja tez to slysze ale juz mi sie tak pitoli w bani ze wszystko slysze!!! niedlugo wolanie w srodku nocy bede slyszal!!!! :evil:

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 11:07 pm ]
Fabiq a w poniedzialek jakbys pogonil murzynow to na wtorek bym mial?????

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 11 października 2008, 08:10

w poniedzialek sie obada temat

strasznie chaotyczny ten twoj opis :P , pilnuj stanu oleju nic wiecej, nawet jesli masz slabszy olej w silniku to dzialac musi a valvoline chyba nie taki zly wkoncu harley zaleca do swoich motocykli stosowanie valvoline

po jakims przebiegu kazdy olej traci swoje wlasciwosci , kiedys przelatalem 15 tys km. bez wymiany oleju w VFR'ce i nic sie z nia nie dzialo wiec mysle ze nie masz co panikowac
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości