» 10 października 2008, 11:20
motul 5100 - olej do silnikow 4T polsyntetyczny , estrowy wykonany w technologii technosyntes, technlogia wspierajaca prawidlowe dzialanie sprzegla, przeciwposlizgowe, spelnia normy api sg/sh/sj/sl jaso MA
motul 5000 - olej do slinikow 4t polsyntetyczny , wykonany w technologi hctech, ochrona silnika i skrzyni, dzialanie antyposlizgowe sprzegla, spelnia normy api sg/sh/sj
oba klasa lepkosci 10w-40, oba oleje maja wyzsza specyfikacje od wymaganej wg. instrukcji motocykla cbr 900 rr
osobiscie uzywam 5100 w cbrce i w kawie - zuzycie oleju minimalne od wymiany do wymiany nie dolewam, w quadzie jednocylindrowym chlodzonym powietrzem mam zalany 5000 zuzycia oleju brak
wczesniej uzywalem castrola gps, jednak po zalaniu motula sprzeglo faktycznie pracuje lepiej
opis specyfikacji :
SG - wprowadzona pod koniec lat 80tych, oleje spelniajace wymogi tej specyfikacji gwarantowaly lepsza ochrone silnika w stosunku do poprzednich
SH - wprowadzona w 93 r, podobne do sg, podwyzszono odpornosc na utlenianie i ochrone przeciw korozji
SJ - wprowadzona w 96 r , wymogi podobne do SH jednak oleje z tym oznaczeniem charakteryzuja sie lepszymi parametrami pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza wspolprace z katalizatorami i oferuja oszczednosc paliwa
SL - wprowadzona w 2001 roku , zwiekszone wymogi w zakresie utleniania, wzrostu lepkosci, , wlasnosci myjacych, zuzycia mechanicznego gwarantuja nizsza lotnosc i zuzycie paliwa
ma nadzieje ze pomoglem
odpowiednik castrola jest castrol gps ktory spelnia normy sj (nizsza niz motul 5100), koszt to 160 pln za 4L
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte
