It is currently 16 November 2025, 13:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana świec

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 20 May 2010, 20:33

Toper no jeśli chce Ci się rozbierać pół moto, żeby dokręcić świece kluczem dyno no to pozostaje tylko winszować...
Ale przy dokręcaniu świec wystarczy (oczywiście według mnie) wyczucie i trochę wyobraźni i można to zrobić równie dobrze jak kluczem dyno, ale zdejmując jedynie serwisówkę...
No każdy robi jak uważa, mamy w końcu demokrację ;) Koniec tematu.
Franek '98

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 20 May 2010, 21:21

przemek wrote:Jestem ciekawy, ile osob z forum i w ogóle z Polski, którzy sami na miarę swoich możliwości serwisują swój sprzęt, dokręca świece kluczem dynamometrycznym ;)


Osobiście z ok setki co znam których mają moto to nikt się nie trafił....Więc możesz szukać dalej.. hihi:
Oczywiście zaraz na forum co drugi powie ,że tak robi bo przecież na allegro każdy moto jest po wymianie wszystkiego i super serwisowany w stanie idealnym....Więc czemu się trafia na miny,które trzeba naprawiać ?? :piwo:

User avatar
 
Posts: 430
Joined: 16 January 2010, 14:23
Location: Kobyłka
Points: 5
Motocykl: 954 RR
Year production: 2003

Post » 20 May 2010, 22:52

świece kluczem dyno??? pierwsze słysze ( w serwisuwce podana jest każda śrubka ale to nei znaczy że trzeba to tak dokręcać.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 20 May 2010, 23:05

MaciekM wrote:świece kluczem dyno??? pierwsze słysze ( w serwisuwce podana jest każda śrubka ale to nei znaczy że trzeba to tak dokręcać.


no to po co jest podane?.

User avatar
 
Posts: 430
Joined: 16 January 2010, 14:23
Location: Kobyłka
Points: 5
Motocykl: 954 RR
Year production: 2003

Post » 21 May 2010, 09:45

podane jest orientacyjnie ( owiewki tez takim kluczem przykręcacie?) , np opony tez są podane 2 modele a to nie znaczy że musze na takich jeździć.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 21 May 2010, 14:24

Każdy robi tak jak lubi/umie/ma sprzet. Osobiście nie mam zamiaru nikogo przekonywać do moich metod serwisowania, moje doświadczenie nie jest super wielkie i w wielu aspektach mogę się mylić. Lubię mieć wszystko na tip top i nie znoszę kompromisów jeśli chodzi o moto - w puszce mogą mi odpadać koła i mam na to wyebbaneee, ale bajk musi być w stanie wzorowym niezależnie ile pracy i kasy to pochłonie.
A wracając do meritum tego posta - co ile wymieniacie świece że jest z tym taki kłopot ??.
Od wymiany do wymiany czyli co jakieś 15-20 kkm lub 3 sezony, zależy co szybciej, nie miałem potrzeby ich ruszać i do samego końca sprawowały się elegancko . Znajomi mają podobnie, to przecież nie wueska czy dryna i nagarem świecy nie zawali, zdrowy fajer dobrze wyregulowany nie robi kłopotów ze świecami, no chyba że w zimę ktoś nadgorliwie przepala sprzęta, lub po prostu nieumiejętnie odpala gaźnikowca. :piwo:

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 22 May 2010, 19:52

Siła dokręcenia dla świec podana jest dla tych którzy nie mają wyczucia w ręce. CHodzi o to że na końcu świecy jest metalowa uszczelka która się zagina i zapewnia dobrą kompresję silnika, użycie zbyt dużej siły mogło by też zerwać gwint.

Ja świece wymieniam przez zdjęcie zbiornika (szybciej się ściąga niż owiewki) oraz airboxa (3 minuty) żeby był lepszy dostęp co oszczędza mi późniejszy czas i stres. Zalecam korzystanie z dobrego kompletu kluczy chociaż zwykłym ze stacji za 7zł też da radę.

User avatar
 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 26 May 2010, 15:00

pekal1 wrote:Siła dokręcenia dla świec podana jest dla tych którzy nie mają wyczucia w ręce. CHodzi o to że na końcu świecy jest metalowa uszczelka która się zagina i zapewnia dobrą kompresję silnika, użycie zbyt dużej siły mogło by też zerwać gwint.

Ja świece wymieniam przez zdjęcie zbiornika (szybciej się ściąga niż owiewki) oraz airboxa (3 minuty) żeby był lepszy dostęp co oszczędza mi późniejszy czas i stres. Zalecam korzystanie z dobrego kompletu kluczy chociaż zwykłym ze stacji za 7zł też da radę.


Zbiornik i airboxa zdejmuje się szybciej, niż boczne serwisówki/owiewki (bo przecież tylko to wystarczy zdjąć)? :ooo:
No to ja mam chyba jakiegoś innego Fajera ;)
Franek '98

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 27 May 2010, 02:11

trzeba śrubki odkręcić ;P

Previous

Return to Ogólne (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests