Dzisiaj jest 12 czerwca 2025, 20:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 18 kwietnia 2016, 18:39

Witajcie. Kupiłem od jednego z forumowiczów SC33 1998. Motocykl do tej pory z tego co mi wiadomo jeździł za Motulu 5100. W poprzednim bladym miałem olej Repsol Sintetico 4T 10W40 a do dwunastki leje Xado Atomic 10W60 . Zastanawiam się czy zmiana z pół syntetycznego na pełen syntetyk nie zaszkodzi w jakimś stopniu silnikowi. Myślałem nad Bel-Ray EXS 10W40 albo właśnie Repsolu. Przeprowadzał ktoś kiedyś taki zabieg u siebie. Wydaje mi się że nic mu chyba nie będzie aczkolwiek pewne źródła podają aby nie robić takich rzeczy a jeśli już to tylko z syntetyka na półsyntetyk.

 
Posty: 122
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 01:07
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 18 kwietnia 2016, 20:09

Ale po co zmieniać? Honda zaleca półsyntetyczny olej do SC33.

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 18 kwietnia 2016, 20:23

Jesteś pewien? Muszę ściągnąć serwisówke do Bladego. Miałem już taki sprzęt tylko 1997 i lałem tam pełen syntetyk repsola. Zalali mi taki na serwisie przy okazji wymiany rozrządu więc taki stosowałem. Wydawało mi się że na tym syntetyku silnik jak by ciszej pracował. Wcześniej był zalany Castrol Syntetyk (czerwonego koloru, dostałem trochę w bańce na ewentualną dolewkę) ale to przez poprzedniego właściciela.

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 18 kwietnia 2016, 20:45

Ja do franka leje Ipona 10w40 full syntetyk przy przebiegu ponad 70tysi i wszystko w porządku choć wcześniej latał na motulu 5100,jak zdrowy piec to nic się nie będzie działo, w tamtym sezonie zrobiłem z 15tysi bez żadnej dolewki ,i wydaję się ciszej pracować niż na półsyntetyku po ostrym pałowaniu ale to może być tylko złudzenie :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 18 kwietnia 2016, 23:24

mysle ze jak latał na 5100 a ty nie masz zamiaru nim karać na torze czy inne stunty to chyba bym został przy tym, ale z drugiej strony sam już wyznaje zasade ze nie zaleje półsyntetyka do żadnego swojego pojazdu czy to 4oo czy 2oo, ale tez ostatnio był przypadek na forum gixa ze do chyba srada gosc zalał motula 7100 i źle pracował silnik i były ogolnie problemy, wlał spowrotem 5100 i problemy znikneły ciezko w to uwierzyć ale niby jest na to jakas teoria. ja do swojego auto tzn auta żony wlałem po 190tys km od nowosci jezdzacym na 15w40 potem ja przez 8 tys 10w40 i od 2 wymian 5w30 syntetyk mobila i auto smiga ok od 20 tys km na full syntetyku

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 09:00

Ja się z wami nie zgodzę, silnik powinien ciszej pracować na półsyntetyku.
Honda rzeczywiście zaleca półsyntetyk nawet do nowszych modeli.
Żeby uprzedzić komentarze sam jeżdżę na syntetyku :-)
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 09:35

gdzie masz jakieś info na temat półsyntetyku czy pełnego syntetyku? bo ja szukajac wlasnie jakichś info na temat motocykli honda suzuki itp nie moge nic znaleźć oficjalnego że zalecany jest olej pół czy full syntetyk

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 15:07

jeśli jeździł na 5100 to i przy nim zostań, kolega w 929 przeszedł z 5100 na 300V i sprzęgło do wymiany ,
druga sprawa jaki olej do jakiego moto ? prze te lata jak jeżdżę to mogę powiedzieć z opinii motocyklistów jak i mechaników półsyntetyk do motocykli na gaźnikach syntetyk do tych na wtrysku

Awatar użytkownika
 
Posty: 100
Rejestracja: 14 grudnia 2008, 16:39
Pochwały: 2
Motocykl: cbr 1000 rr Sp
Rok produkcji: 2015

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 19:54

zasada jest raczej prosta, że z dołu nie idzie się do góry, tylko odwrotnie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 21:16

Elyot pisze:zasada jest raczej prosta, że z dołu nie idzie się do góry, tylko odwrotnie.



g... prawda :mrgreen:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 21:45

maciekx pisze:
Elyot pisze:zasada jest raczej prosta, że z dołu nie idzie się do góry, tylko odwrotnie.



g... prawda :mrgreen:


Dokładnie!!!
Sam przechodziłem z pół na full i było ok i to nie jedno moto zawsze na plus.
Znajomi też tak zrobili i latają do dziś dnia na full i nie są to świeże motocykle. Teraz z kawą to samo zrobiłem i idzie jak zła :) nic się nie dzieje.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Re: Zmiana z półsyntetycznego na syntetyk

Post » 19 kwietnia 2016, 22:27

Jak po zmianie się coś stanie z moto to po prostu ludzie sobie tak wmawiaja, że to przez zmianę oleju.

Ja też nie widzę problemu w zmianie z pół na pełen.

Tapnięte z S6 Edge +
Yamaha R1 RN22 !

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości