Strona 1 z 2

POMOC przy Wymianie płynu chłodzacego CBR 929RR

Post: 22 listopada 2011, 18:08
autor: karol_126
Witam.

Mam prośbę odnośnie wymiany płynu chłodzacego w Hondzie CBR 929RR.
Zakupiłem juz 4 litry płynu Motul MOTOCOOL I CHCIAŁBYM SIĘ ZABRAĆ ZA JEGO WYMIANĘ ALE DOKONCA NIEWIEM JAK FACHOWO ZA TO SIĘ ZABRAĆ.

Może ma ktoś fotki z wymiany płynu w tym motorze?
Gdzie jest korek spustowy z bloku silnika?
jak spuscić płyn z pompy wody?
jak sie do tego wszystkiego dostać?

Pozdrawiam i prosze o pomoc

Post: 22 listopada 2011, 18:43
autor: wiertło
Siemka a Powitalnia to gdzie ?? :D Bardzo latwo wymienic :) Jak cos sluze pomoca :P wiadomosc masz na PW Pozdro

Post: 22 listopada 2011, 22:28
autor: gargamel
Najprościej jest odkręcić węże wodne z chłodnicy. Do tego spuść jeszcze płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i z grubsza będzie ok.

Post: 04 marca 2012, 03:15
autor: roberto
na dniach wymieniłem u siebie płyn chłodniczy

zdjąłem plastiki z moto i tak
spuściłem płyn śrubką spustowa z pompy wody
śrubka z bloku , zbiorniczek wyrównawczy wymontowałem wylałem płyn i wyczyściłem dodatkowo wyjąłem chłodnice dokładnie wylałem z niej płyn oraz po odkręcałem wszystkie przewody od płynu chłodzącego i z nich pospuszczałem płyn
motor przechylałem na boki i trochę ciśnieniem wydmuchałem
i tak oto zlałem płynu 3 litry i ani gram więcej nie mogłem wydobyć z niego
i tyle samo weszło
zalałem MOTUL motocool Factory Line :D

serwisów-ka podaje ze wchodzi 3,2 w okład i ze jest 0,4 l w zbiorniczku wyrównawczym

Post: 25 listopada 2012, 19:40
autor: przema
Podpinam sie pod temat.Dzisiaj wymieniałem płyn i udało mi sie zlac tylko 2,5 L.
odkręciłem śrubę na pompie i w bloku silnika.Wlałem tez ok 2,5 L.Dlaczego tam mało zleciało?Dodam ze kołysałem moto w lewo i prawo.

Post: 25 listopada 2012, 21:09
autor: wiertło
przema, zawsze tak jest że wszystkiego płynu nie zlejesz bo siedzi w kanałach jeszcze. Faktycznie bujanie pomaga ale i tak wszystkiego nie zlejesz

Post: 25 listopada 2012, 21:29
autor: przema
Czesc Wiertło.Stary płyn byl zielonego koloru,teraz wlałem niebieski.Mam nadzieje ze to nie pogorszy parametrów nowego płynu.A co do odpowietrzenia to wystarczy odpalić moto?
Bo odpaliłem na ok 2 min przygazowałem parę razy tak do 4 tys.Potem dolałem płynu.Następnie znowu odpaliłem moto poczekałem az sie zagrzej do ok 80 stopni i po jak ostygł to sprawdziłem poziom i było OK,czy to wystarczy?

Post: 25 listopada 2012, 21:38
autor: wiertło
przema pisze:Czesc Wiertło.Stary płyn byl zielonego koloru,teraz wlałem niebieski.Mam nadzieje ze to nie pogorszy parametrów nowego płynu.A co do odpowietrzenia to wystarczy odpalić moto?
Bo odpaliłem na ok 2 min przygazowałem parę razy tak do 4 tys.Potem dolałem płynu.Następnie znowu odpaliłem moto poczekałem az sie zagrzej do ok 80 stopni i po jak ostygł to sprawdziłem poziom i było OK,czy to wystarczy?


hmm ja zawsze zagrzeje moto do wiatraka aż się załączy żeby termostat się otworzył itp. Myślę że źle nie zrobiłeś a tyle płynu co tam w silniku zostało i się zmieszało to pikuś.
przelecisz się dalej to tylko sprawdzić czy jest ok nie ubyło i jazda.
ja osobiście leje Prestone bardzo dobry płyn ma wysoka temperature wrzenia +129.

Post: 25 listopada 2012, 21:45
autor: przema
Ja kupiłem motorex g48.Kupiłem go w serwisie hondy,a tam maja tylko produkty tej firmy.

Post: 25 listopada 2012, 21:49
autor: wiertło
przema, źle nie zrobiłeś :D to tylko wsiadać i latać :one:

Post: 25 listopada 2012, 21:54
autor: przema
Jak bedzie pogoda to przegonie małą,ale niestety przyszły tydzien ma padac :wnerwiony:

Post: 25 listopada 2012, 21:56
autor: wiertło
przema, ja jestem innej myśli że nie będzie padać hihi: u nich to różnie jest w tej pogodzie :/